Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکاشان  حجت الاسلام محمد جواد حیدری کاشانی  گفت: جهان مدرن و پست مدرن امروز تشنه حقیقت و فضائل و اصول انسانیت و مکارم اخلاقی فراموش شده است و امام حسین (ع) در حماسه عاشورا و کربلا این حقایق و اسرار را به منصه ظهور رسانید.

وی افزود: شرح صدر و رحمت واسعه الهی، جوانمردی، احترام به حقوق مردم، اعتماد به خدا و تقویت و توسعه دیدگاه توحیدی، حلم و بردباری و صبر و پایداری از مصادیق فضیلت‌های فراموش شده‌ای است که امام حسین (ع) درعاشورا آن را متجلی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاد حوزه علمیه گفت: اگر چه تعداد زیادی که از امام حسین (ع) دعوت کرده بودند با وجود این که در مسیر راه با امام حسین (ع) روبرو شدند، اما حاضر به یاری حضرت نشدند و امام را تنها گذاشتند، اما امام آن‌ها را راهنمایی کرد از منطقه دور شوند تا صدای هل من ناصرینصرنی حضرت را در غربت و تنهایی نشنوند و بیش از این گرفتار بار سنگین گناه نشوند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: یکی از رسالت‌های روحانیون و مبلغان در عرصه تبلیغ استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های محرم و صفر و مدیریت عاشورایی و تبیین فضائل و مکارم اخلاقی و تقسیم ویژگی‌های شخصیت ربانی انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه روحانیت می‌تواند سبب توسعه و پیشرفت کشور و خانواده و جامعه و دولت شود، افزود: کشوری توسعه یافته است که به دنبال فن آوری کارخانه و تکنولوژی نرود چرا که تکنولوژی را می‌توان به راحتی خرید و یا کپی رایت کرد.

استاد حوزه علمیه گفت: برای توسعه و پیشرفت در بین آحاد جامعه باید دید پیش دبستانی‌ها و دبستانی‌ها چه آموزش‌هایی می‌بینند، چرا که مهم نیست چه چیزی را آموزش می‌دهند، بلکه مهم این است که چگونه آموزش می‌دهند.


حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: اگر کودکان را پرسشکر و خلاق و دارای روحیه گفتگو و تعامل و کار تیمی و هدف گذاری و برنامه ریزی با الهام از مدیریت عاشورایی و قصه‌های عاشورا و کربلا وسیره عملی اهل بیت (ع) تربیت شوند تبدیل به شخصیت‌هایی خواهند شد که سبب توسعه و اصلاح در جامعه خواهند شد. 


وی افزود: اگر در دبستان و پیش دبستانی و خانواده و مراکز علمی و پژوهشی اثر و نشانی از خلاقیت و صبوری و حلم و بردباری و شکیبایی و جوانمردی و و روحیه تعامل و گفتگو و مشارکت وجود نداشته باشد نخواهند توانست انسان با شرح صدر تربیت کنند و توسعه و پیشرفت در کشور معنا نخواهد داشت.


استاد حوزه علمیه گفت: کشوری که به دنبال توسعه است ابتدا باید به دنبال توسعه اندیشه و منش و گفتار و کردار و شرح صدرباشد و خانواده‌ای که به دنبال پیشرفت است نخست باید به قدرت فکر و ذهن و تحلیل حوادث تاریخ مانند حماسه حسینی نائل شود تا این فضیلت‌ها را در خود و جامعه متجلی کند.
 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • کارشناس مذهبی تلویزیون: دانشجویان معترض امریکا پیروان امام صادق هستند | فیلم
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود