Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سالانه در سیستان و بلوچستان بر اثر تصادفات و سکته مغزی ۸۰ مورد مغز مرگ مغزی گزارش می‌شود اما این استان از لحاظ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در رتبه های آخر نسبت به کشور قرار دارد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان دکتر قاسم میری علی آباد شب گذشته در نخستین همایش اهدای عضو سیستان و بلوچستان که در تالار طلایه داران زاهدان برگزار شد با بیان اینکه موضوع اهدای عضو باید در سیستان و بلوچستان فرهنگ‌سازی شود اظهار داشت: با وجود این که سالانه در سیستان و بلوچستان بر اثر تصادفات و سکته مغزی 80 مورد مغز مرگ مغزی گزارش می‌شود اما این استان از لحاظ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در رتبه های آخر نسبت به دیگر استان ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از بیماران کلیوی، قلبی و دیالیزی استان به عنوان بیمارانی که برای زندگی دوباره چشم انتظار اهدای عضو هستند نام برد و خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی و عدم باور مرگ مغزی از سوی خانواده ها به آمار پایین بودن اهدای عضو در سیستان و بلوچستان دامن زده است.

وی با بیان اینکه پیوند کلیه و قرنیه از سال‌ها پیش در استان انجام می‌شده است تصریح کرد: تاکنون بیش از 160 پیوند کلیه و 900 پیوند قرنیه در سیستان و بلوچستان انجام شده اما با توجه به اینکه برداشت عضو از فرد مرگ مغزی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از سال گذشته امکان پذیر شده در این مدت تنها سه مورد اهدای عضو در استان داشته ایم.

اهدای عضو پسری که خودش نیازمند پیوند بودبیست و دومین اهدای عضو امسال یزد انجام شداهدای عضو پس از قتل در کارخانه‌ سنگ‌بری

علی آباد گفت: انجمن اهدای عضو در سیستان و بلوچستان سال گذشته به همت خانواده مرحوم فاطمه اسماعیل زایی دانشجوی 24 ساله مقطع کارشناسی رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان که به دلیل عارضه سکته قلبی دچار مرگ مغزی شده بود راه اندازی شده که این انجمن تاکنون بیش از 60 نفر عضو گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: با توجه به اینکه 800 بیمار دیالیزی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از بیماری رنج می‌برند ضروری است همه اقشار جامعه این دانشگاه را در مسیر فرهنگ سازی جهت اهدای عضو افراد مرگ مغزی یاری کنند تا بیماران دیالیزی به کمک افراد مرگ مغزی بتوانند به زندگی بازگردند.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)