Web Analytics Made Easy - Statcounter

احزاب دولت ائتلافی آلمان در انتخابات محلی روز گذشته در زاکسن و براندنبورگ با ریزش شدید آراء مواجه شدند و حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم توانست موفقیتی تاریخی را در این انتخابات به دست آورد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، روز گذشته انتخابات محلی در ایالت های مهم شرقی زاکسن و براندنبورگ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب دموکرات مسیحی آلمان با وجود ریزش آراء شدید نسبت به دور قبل البته توانست در جایگاه قدرتمندترین حزب در ایالت زاکسن قرار گیرد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم بر اساس نتایج نهایی توانست در این ایالت نتیجه بسیار چشمگیری را کسب کرده و با کسب 27.5درصد آراء در جایگاه دومین حزب قدرتمند در این ایالت قرار گیرد.

به این ترتیب بر اساس نتایج نهایی اعلام شده حزب نخست وزیر ایالت زاکسن "مایکل کرتشمر" (حزب دموکرات مسیحی)  توانست البته با ریزش شدید آراء نسبت به دور قبل پیروز این انتخابات شود. چپ ها در این انتخابات ایالتی 10.4 درصد آراء را به دست آوردند و حزب سبز هم با کسب 8.6 درصد آراء صعود نسبتا خوبی را نسبت به دور قبل تجربه کرد. حزب سوسیال دموکرات البته یک نتیجه بد تاریخی را به دست آورده و تنها توانست 7.7  درصد آراء شهروندان را در این انتخابات به دست آورد. حزب دموکرات آزاد هم با 4.5 درصد آراء از ورود به پارلمان ایالتی باز ماند.

انتخابات‌های ایالات شرقی آزمونی سخت برای دولت ائتلافی آلمانآلمان همچنان از مسئله پرداخت غرامت جنگ جهانی به لهستان طفره می‌رودتاکید مجدد لهستان بر لزوم پرداخت غرامت جنگ جهانی از طرف آلمان

به این ترتیب حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در مقایسه با دور قبل 17.8 درصد صعود داشت. این حزب با کسب این نتیجه احتمالا بیش از 30 کرسی پارلمان را به خود اختصاص خواهد داد.

میزان مشارکت شهروندان در این انتخابات محلی با 66.6 درصد نسبت به دور قبل افزایش بسیار چشمگیری داشت. در ایالت زاکسن حدود 3.3 میلیون واجد شرایط رای دادن در این انتخابات محلی شرکت کردند.

در انتخابات ایالتی براندنبورگ هم حزب سوسیال دموکرات توانست البته با ریزش آراء شدید از جایگاه نخست خود دفاع کند.

حزب حاکم "دیتمار وودکه"، نخست وزیر ایالت براندنبورگ که از زمان اتحاد دوباره آلمان بر این ایالت حکومت می کند ضعیف ترین نتیجه تاریخی خود را به دست آورده و حالا باید برای ادامه حکومت خود یک ائتلاف سه تایی را تشکیل دهد.

برنده بزرگ این انتخابات ایالتی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بود که نتیجه تاریخی را دراین انتخابات به دست آورد. حزب دموکرات مسیحی هم بدترین نتیجه خود در این انتخابات ایالتی را به دست آورد و بعد از حزب افراطی در جایگاه سوم قرار گرفت.

بر اساس نتایج نهایی اعلام شده حزب سوسیال دموکرات در این انتخابات ایالتی 26.2 درصد آراء شهروندان و بعد از آن حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با کسب 23.5 درصد آراء و حزب دموکرات مسیحی هم با فاصله زیاد از حزب افراطی و کسب 15.6 درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفت.

حزب سبز هم با صعودی نسبتا چشمگیر نسبت به دور قبل 10.8 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. حزب چپ هم که از احزاب دولت ائتلافی در این ایالت آلمان بود با ریزش شدید آراء نسبت به دور قبل 10.7 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

به این ترتیب احزاب پیروز انتخابات های ایالتی در شرق آلمان از آنجایی که تشکیل ائتلاف با حزب افراطی را رد می کنند برای تشکیل دولت ایالتی در معرض چالش بزرگی قرار دارند.

بسیاری کارشناسان نتایج این انتخابات را ضربه سختی به دولت ائتلافی آلمان می دانند که می تواند آن را در مسیر فروپاشی زودتر از موعد قرار دهد.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!