Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسیقی ایرانی مانند دیگر هنرهای ایرانی در طول سالیان متمادی پیوندی عمیقی با فرهنگ بومی و تعلقات معنوی مردم ایران داشته است.
آواز ایرانی با دستگاه‌ها و ردیف‌های گوشنوازش، در طول دهه‌ها و سده‌های گذشته سینه به سینه از اساتید بزرگ به شاگردان منتقل شده و این گنجینه را می‌توان جزو میراث فرهنگی ایران‌زمین برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همت والا وطنخواه و برای نخستین بار، از تاریخ ٢ اردیبهشت تا ٢٤ تیرماه ١٣٩٧ و به مدت ١٢ جلسه، به همت دفتر آموزش‌های آزاد، کارگاه آموزش آواز ایرانی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی دوره ردیف آوازی دستگاه همایون، به هنرجویان آموزش داده شد. 
این هنرمند که، در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد رشتهٔ تئاتر دانشگاه تربیت مدرس تحصیل می‌کند، در خصوص جزئیات نحوه برگزاری این کارگاه به خبرنگار موسیقی ایرنا گفت: در این کارگاه از ردیف آوازی موسیقی اصیل ایرانی به روایت محمود کریمی جهت آموزش به هنرآموزان استفاده شد. همچنین هنرآموزان با تکنیک‌های صداسازی و نت‌خوانی (سلفژ) و پرورش صدا و بیان آشنا شدند. همچنین تصانیف فاخری که در دستگاه همایون توسط موسیقیدان‌های برجسته ایران خلق شده‌اند، به هنرآموزان معرفی و آموزش داده شد.
وطن‌خواه که خود از شاگردان اساتید برجسته آواز ایرانی چون بانو هنگامه اخوان، شاملوکیا و محمدابراهیم ذوالقدر بوده است، افزود: با توجه به این‌که این دوره آموزشی با استقبال دانشجویان مقطع ارشد و دکترای غیر مرتبط با حوزه هنر- نظیر دانشجویان پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی و ... روبرو بود، ایجاد چنین فضایی می‌تواند به کشف استعدادهای هنری بی‌انجامد.
این هنرمند خاطرنشان کرد که در خاتمه این دوره آموزشی که با همکاری و مساعدت اساتید و مسئولان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گواهی پایان دوره معتبر از سوی دانشگاه به هنرآموزان اعطا شد.
وطن خواه افزود: با آغاز سال جدید تحصیلی، از تاریخ ١٥ مهرماه ١٣٩٨ دومین دوره آموزش آواز ایرانی همچون روال پیشین برگزار خواهد شد. 
علاقمندان شرکت در این دوره می‌توانند جهت ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه تربیت در روزهای آتی اقدام کنند.
سامانه اینترنتی دفتر آموزش های آزاد دانشگاه تربیت مدرس: el.modares.ac.ir 
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند با تلفن های ۸۲۸۸۳۲۲۱ و ۸۲۸۸۴۱۳۴ تماس حاصل کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب،  حجت‌ الاسلام و المسلمین علی فرج الله در دیدار با نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه تقریب اظهار داشت: ما در جلسه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان برگزار شد به شخصیت شهید ماموستا شیخ الاسلام در آن جلسه اشاره کردیم و اگر موافقت شود همایشی با عنوان شهدا و تقریب در همین راستا و با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و تقریب برگزار می شود.

وی گفت: در همایش شهدا و تقریب هم ایرانی و هم غیر ایرانی و هم اهل سنت و هم اهل تشیع در آن همایش باید حضور و مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرج الله تصریح کرد: شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام و شهید محمد عبدالرحمان ریگی و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر محمد رمضان البیوتی و شهید باقر حکیم و شهید عارف حسینی در پاکستان چه ایرانی و چه غیر ایرانی و چه اهل سنت و چه اهل تشیع همه اين‌ها افتخارات ما هستند چرا که اینها عمرشان را برای تقریب گذاشتند و در این راه هم به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • اوایل انقلاب بسیاری از مشاغل مهم در اختیار معلمان بود