Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@17:40:08 GMT

شکوفایی اقتصادی با اینترنت 5G

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۱۱۱۰

شکوفایی اقتصادی با اینترنت 5G

کارشناسان برآورد و اعلام کرده‌اند که تکنولوژی شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G می‌تواند موجب رشد و شکوفایی اقتصاد چین شود.

شرکت چینی هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی و ارتباطی در جهان است که در طول یک سال گذشته تحت‌تاثیر عوامل مختلفی همچون اتهام جاسوسی از اطلاعات کاربران آمریکایی و شنود از مقامات کاخ سفید با فشارهای مختلف و شدیدی از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از متحدانش مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که تلاش شرکت هواوی برای توسعه فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G قادر خواهد بود در مدت زمان سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ میلادی برای اقتصاد چین ۱۵.۲ تریلیون یوآن معادل ۲.۱ تریلیون دلار به ارمغان بیاورد.   

بر اساس گزارش وب سایت شینهوا، وانگ ژیکین، معاون ارشد آکادمی فناوری و ارتباطات تحت نظر وزارت ICT در چین در جریان برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در شانگهای ۲۰۱۹ خاطرنشان کرد که توسعه تکنولوژی های مربوط به اینترنت ۵G برای چین بسیار درآمدزا و سودآور خواهد بود و قادر است در طول مدت زمان پنج ساله منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی صنعت فناوری و ارتباطات در این کشور شود. همچنین این می‌تواند موجب رشد صنعت اینترنت اشیا، بهداشت و درمان و همچنین فناوری و ارتباطات در چین شود.  

 از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

اپراتورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز در جهان وجود دارند که همگی به دنبال عرضه نخستین سرویس اینترنت با بهره‌گیری از فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G هستند که از مهم‌ترین و بزرگترین آن‌ها می‌توان به نوکیا، هواوی، تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، اریکسون و غیره اشاره کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم، اظهار کرد: برای معلمان عزیزی که از طریق نرم‌افزار «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در «شاد» هستند، فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کلید خورد اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام بدهیم که پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

ادامه دارد…

کد خبر 6093994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند