Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیر هشتگرد-طالقان قرار بود تیرماه امسال افتتاح شود اما نه تنها در تیرماه افتتاح نشد بلکه اخیراً حواشی زیادی هم به دنبال داشت، این حواشی به حدی بود که وضعیت ایمنی آن عصبانیت وزیر راه و شهرسازی را به دنبال داشت.

‌به گزارش ‌ایسنا‌، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی مرداد ماه امسال در سفر به استان البرز، به این امید که وقت افتتاح یک پروژه چند ساله فرارسیده راهی طالقان شد اما با مشاهده رانش‌ها و ریزش‌هایی که در طول پروژه رخ داده بود از ارائه اطلاعات نادرست درباره پروژه توسط متولیان عصبانی شد و اعلام کرد که افتتاح این پروژه فعلاً به صلاح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن مدیرکل منابع طبیعی استان البرز هم خبر تأسف‌آوری را اعلام کرد مبنی بر اینکه 20 بار نامه‌نگاری در خصوص خطرات این مسیر انجام شده اما نتیجه‌بخش نبوده است، حامد فرضی در این خبر (اینجا) خاطرنشان کرد که « جاده طالقان به دلیل اینکه در زمینی رانشی قرار دارد، به هیچ وجه برای تردد خودرو و مسافران ایمن نیست و اگر قرار باشد این طرح به سرانجام برسد باید میلیاردها هزینه شود تا موانع موجود مرتفع شود.»

حالا پس از گذشت مدتی از طرح این مباحث و اتفاق نظر مسئولان بر لزوم ایمن‌سازی مسیر پیش از گشایش، فرماندار طالقان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اعلام کرد که در این شرایط نمی‌توان زمان مشخصی را برای اتمام این پروژه اعلام کرد.

بهنام جهانی به ایسنا گفت: برای بررسی آخرین وضعیت پروژه و جمع‌بندی موضوع، بازدیدی از مسیر به عمل آوردم، در بخش‌هایی از مسیر رانش‌های سنگینی رخ داده که کار برای برداشت تراشه‌های رانشی در حال انجام است، در برخی مناطق هم پیشتر باید آبرو ایجاد می‌شد که این کار انجام نشده و الان کار برای ساخت آن ادامه دارد.

جهانی با بیان اینکه وزیر راه بر لزوم ایمن‌سازی مسیر تأکید زیادی کرده است افزود: تا وضعیت ایمنی مسیر درست نشود، جاده هشتگرد-طالقان زیر بار ترافیک نخواهد رفت و به همین دلیل کار زمان‌بر خواهد بود.

وی ادامه داد: در جلسه شورای فنی، کوتاهی‌های صورت گرفته در خصوص ایمنی پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بازنگری‌های لازم برای اصلاح این کوتاهی‌ها انجام شد، پس از آن برای ادامه کار راه و شهرسازی گزارش داده که در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.

فرماندار طالقان در خصوص اینکه با وجود همه این مسائل آیا می‌توان زمان مشخصی برای افتتاح این مسیر در نظر گرفت یا خیر گفت: با توجه به رانش‌های سنگین و لزوم ایمن‌سازی مسیر و همچنین در پیش بودن فصل سرما و توقف کار در پروژه، نمی‌توانم زمان مشخصی در خصوص اتمام مسیر هشتگرد-طالقان اعلام کنم.

گفتنی است ‌ایسنا در اردیبهشت امسال طی گزارشی با عنوان « عجله برای تکمیل پروژه‌ای که جان مردم را به خطر می‌اندازد‌! »، اعلام کرد که پروژه هشتگرد-طالقان ایمنی لازم را ندارد و فاقد ملاحظات زیست محیطی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسیر هشتگرد طالقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود

ایسنا/تهران رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد شهرستان ورامین از افتتاح ۲ مدرسه خیر ساز خبر داد.

عابده مرادی رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا (امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برای توسعه مراکز آموزشی این بخش خبر داد و تصریح کرد: در کل کشور پروژه‌های خیرساز توسط افراد خیر با هدف نوسازی و بهسازی مدارس ساخته می‌شوند که این پروژه‌ها موفقیت آمیز هستند.

مرادی از پروژه‌های در دست اقدام تحت مدیریت خود اظهار کرد: با هدف محرومیت‌زدایی، مدرسه خیر ساز فریده اعرابی قلعه بلند در مهرماه ۱۴۰۲ افتتاح شده است.

این مسئول عنوان کرد: دبیرستان خیرساز ۳ کلاسه روستای هفت جوبه تا مهر ماه ۱۴۰۳ آماده می شود و دبستان ۳ کلاسه خیرساز مشارکتی فاطمه نوید در روستای نجف آباد ساخته و آماده بهره‌برداری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جوادآباد گفت: تفاهم‌های ساخت دبیرستان ۱۲ کلاسه خیرساز مشارکتی پسرانه شهید تات، تفاهم ساخت دبستان ۶ کلاسه خیرساز شهید موسوی روستای دمزآباد و تفاهم ساخت دبستان خیرساز ۳ کلاسه در روستای ظهیرآباد در حال پیگیری است.

مرادی عنوان کرد: تفاهم ساخت دبستان ۳ کلاسه خیرساز شهید اردستانی در روستای حسن آباد در حال انجام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد گفت: مدرسه کوه گچ روستای حسن آباد با مشکلاتی در روند ساخت این مدرسه بوجود آمد، در آذرماه گذشته با رفع موانع، پروژه احداث مدرسه شروع شده است.

وی گفت: این پروژه خیر ساز بوده که خیر به واسطه مشکلات پیش آمده، به خیر دیگری واگذار شد.

این مسئول تصریح کرد: انجام تفاهم با خیر مدرسه ساز، پروسه تایید مالکیت دولت بر ملک مورد نظر، فرایند تعیین مختصات برای نقشه‌برداری، طراحی سایت پلان، تخریب ساختمان اصلی، تخریب دیوارهای نا ایمن و بازدید مهندسان نوسازی مدارس استان برای تخصیص نقشه از اقدامات اولیه برای مدرسه روستای حسن آباد است.

مرادی گفت: خاک برداری کف زمین به تعداد ۷۰ کامیون که هفته‌ها طول کشیده است.

رئیس آموزش و پرورش جواد آباد ادامه داد: ساخت اتاقک نگهبانی، گودبرداری محل دیوارها، بتون مگ، کف شناژ دیوارها و جابجایی سایت پلان با توجه به وجود چاه قنات در ضلع غربی زمین مدرسه از دیگر اقدامات این مدرسه خیرساز است.

مرادی در پایان تصریح کرد: برای کودکان این روستا تا تکمیل شدن مدرسه سرویس تهیه شده که هزینه رفت و آمد سرویس با آموز ش و پرورش می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد