Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@06:06:06 GMT

مسافران ایرانی "ونیز" چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۱۷۱۸

به گزارش خرداد به نقل ایسنا،  «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که یکی از ۱۹ فیلم بخش افق‌های هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز است، نمایش رسمی خود را فردا سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) از ساعت ۱۷ در سالن بزرگ «دارسنا» ونیز با ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ نفر تجربه خواهد کرد. 
سعید روستایی کارگردان این فیلم به همراه پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و هومن بهمنش از عوامل فیلم «متری شش و نیم» هستند که همزمان در جشنواره ونیز با همراهی محمد اطبایی (پخش کننده فیلم) حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این فیلم امروز دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) دو نمایش در ساعات ۱۹:۱۵ و ۲۱:۴ ویژه خریداران و اهالی رسانه‌ خواهد داشت و روز چهارشنبه (۴ سپتامبر، ۱۳ شهریور) نیز برای آخرین بار به روی پرده خواهد رفت. 
«متری شش و نیم» در بخش افق‌های جشنواره ونیز با آثاری از کشوری‌های اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، افغانستان، ایرلند، گرجستان، روسیه، آمریکا، چین، هند و لهستان به رقابت می‌پردازد. 
سعید روستایی پس از فیلم «ابد و یک روز» که در جشنواره فجر چند سال قبل جوایز زیادی کسب کرد، «متری شیش و نیم» را در دومین تجربه فیلمسازی خود با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پرینار ایزدیار مقابل دوربین برد. 
هومن کیایی، مازیار سیدی، مهدی حسینی‌نیا، علی باقری، مرجان قمری و پیمان شریعتی جمعی از دیگر بازیگران فیلم «متری شش و نیم» هستند که داستانی اجتماعی را با محوریت معضل مواد مخدر به تصویر می‌کشد.
«سوزانا نیکیارلی» کارگردان زن ایتالیایی، «مارک آدامز»  مدیر جشنواره فیلم ادینبورگ، «رشید بوشارب» کارگردان الجزایری-فرانسوی، «آلوارو برکنر» کارگردان اهل کشور اروگوئه و «اوا سانجیورجی»  از ایتالیا، داوران بخش رقابتی افق‌های جشنواره ونیز را تشکیل می‌دهند. 
هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.  برچسب ها: مسافران ، ایرانی ، ونیز

منبع: خرداد

کلیدواژه: مسافران ایرانی ونیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او گفت: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس و با آن ارتباط برقرار می‌کند.
در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می‌گشت به مربیگری محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنر‌های نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند