Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله میلیون‌ها نفر از ایران با پای پیاده عازم عراق می‌شوند تا خود را به مراسم اربعین امام حسین (ع) برسانند؛ قطعاً شکل گیری بزرگترین اجتماع جهانی در ایام اربعین و در کربلا نیازمند هماهنگی‌های گسترده و همکاری‌های زائران برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همنی راستا میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلای معلی به برخی از مشکلات پیش آمده برای زائران اربعین در سال گذشته اشاره کرده و توصیه کرد: زائران در آخرین صفحه گذرنامه خود یک شماره تلفن قید کنند تا در صورت گم شدن مدارک به سرعت کار‌های یافتن و بازگرداندن آن انجام شود.

پیدا شدن ۷۰۰ گذرنامه و ۲۰۰ موبایل در اربعین گذشته

وی ضمن برشمردن برخی از اقلام یافت شده در جریان اربعین گذشته همچنین گفت: سال گذشته ۲۰۰ موبایل، ۱۷۰ ساک و ۷۰۰ گذرنامه در جریان فرآیند اربعین حسینی یافت شد که متأسفانه یافتن صاحبان ساک‌ها به نتیجه نرسید و موبایل‌ها هم با دشواری تمام به صاحبان آن برگردانده شد.

سرکنسول ایران در کربلای معلی تأکید کرد: اگر به این اقدامات ساده ذکرشده و توصیه‌ها، از سوی زوار محترم توجه شود، بیش از ۹۰ درصد مشکل گمشدگان حل شده و بار سنگینی از دوش نمایندگی کربلا برداشته می‌شود.

زائران اربعین توقع خود را از سفر اربعین کمتر کنند

حسینیان با اشاره به امکانات رفاهی در شهر‌های کربلا و نجف اظهار داشت: بهتر است زائران محترم با توجه به امکانات شهر‌های نجف و کربلا توقع خود را کاهش دهند چرا که در ایام اربعین حسینی روزانه حدود ۴ میلیون نفر در کربلا حضور دارند که به همین ترتیب امکانات طبعاً پاسخگوی نیازمندی‌ها به‌خصوص اسکان شایسته و در خور نیست.

وی همچنین توصیه کرد: خواهران محترم از همراه آوردن طلا و جواهرات خودداری کنند و اگر لزومی برای به‌همراه داشتن آن‌ها وجود دارد از آشکار کردن و نشان دادن آن به دیگران خودداری کنند و در حفاظت آن دقت لازم را داشته باشند چرا که ممکن است معدود افراد فرصت‌طلب که نیت دیگری جز زیارت دارند، بین افراد حضور داشته باشند و به همین منظور باید مراقبت لازم انجام گیرد.

سرکنسول ایران در کربلای معلی در پایان تأکید کرد: با توجه به تراکم جمعیتی در مرز‌ها و اماکن دیگر داشتن سعه صدر بخشی از زیارت محسوب می‌شود؛ احترام به دیگر زوار مخصوصاً بزرگتر‌ها و میانسالان الزامی است.


منبع: راه دانا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی ایام اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان با حضور کلیه زائرین، مدیران و عوامل کاروان‌ها در روز جمعه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.   حمیدرضا بهروزی فر رئیس اداره حج و زیارت کاشان در این مراسم ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، نکاتی پیرامون حج تمتع سال ۱۴۰۳ بیان کرد.   رییس اداره حج و زیارت کاشان، اظهار داشت: امسال ۸۸۵ نفر زائر کاشانی و کادر اجرایی و فرهنگی در قالب ۶ کاروان، سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد، از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.   وی افزود: از زائرین اعزامی به حج تمتع امسال، تعداد ۴۵۰ نفر را بانوان و تعداد ۳۹۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.   بهروزی فر یادآور شد: جوان‌ترین زائر با ۱۷ سال سن از بانوان و مسن‌ترین زائر با ۹۰ سال سن، تنها پدر شهید حاضر در میان زائرین حج تمتع منطقه کاشان است.   وی با اشاره به افزایش تعداد زائرین حج تمتع کاشان به نسبت سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حج تمتع ۱۴۰۳ شاهد بیشترین آمار اعزام زائر طی ۲۰ سال گذشته در منطقه کاشان هستیم که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته محقق شده و هدف گذاری اعزام ۱۰۰۰ زائر در سال برای سال‌های آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد