Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@17:17:39 GMT

تنها عکس موجود از تابلوی گمشده که نصفه نیمه است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۱۹۱۴

تنها عکس موجود از تابلوی گمشده که نصفه نیمه است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ تابلو نقاشی «مرگ بروز سن پیته» (death of Breuze Sans Pitié) یکی از آثار «‌روستی» ـ نقاش و شاعر بریتانیایی ـ است که از اواخر دهه‌ی ۸۰ به بعد به ندرت در مکان‌های عمومی دیده شد.

این اثر گل سرسبد مجموعه‌ای خصوصی و بزرگ است که توسط «جان کریستین»‌ تاریخدان آثار هنری جمع‌آوری شده بود که اخیرا به موزه بریتانیا اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روستی» این تابلو نقاشی دو شوالیه اسطوره‌ای به نام‌های «Dinadan» و ‌«Breuze» را در صحنه نبرد با چاقو به تصویر کشیده است. در پشت تصویر دو شوالیه، جنازه مردی که از دار آوریخته شده و به همراه زنی با چهره ترسیده نیز به چشم می‌خورد.

مدیر نمایشگاهی که این تابلو نقاشی در آن به نمایش گذاشته می‌شود بیان کرد: «این تابلو کاملا مغایر با تصورات و انتظارات ما از «‌روستی» است. ما نقاشی‌هایی با فضای رمانتیک و رویایی از او انتظار داشتیم و این اثر درحقیقت یک تابلو نقاشی غیرمعمول است.»‌

این تابلو یکی از هفت تابلو نقاشی آبرنگی است که در اواخر دهه هشتاد توسط «‌ویلیام موریس» دوست «‌روستی» خریداری شد. «‌موریس» بعدها این تابلوهای نقاشی را فروخت و در نهایت پنج تابلو از این هفت تابلو از مجموعه‌ی موسسه «‌تیت»‌ سر درآوردند.

تابلوهایی که در موسسه «تیت» ‌قرار دارند همچون «کمد آبی» فضای مشابهی با دیگر آثار «روستی» دارند. شاید این تابلوی صحنه نبرد به دلیل متفاوت بودن با دیگر آثار، سرنوشتی کاملا متفاوت داشته است. این تابلو آخرین بار در سال ۱۹۲۶ در یک حراجی در نیویورک دیده شد و سپس در جهان هنر ناپدید شد. هیچ تصویری از این تابلو نقاشی وجود نداشت تا این که در سال ۱۹۹۳ در یک حراجی در شهر لندن کشف شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بریتانیا لندن موزه نقاشی نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت روز معلم، آیین بزرگداشت و تجلیل از پروفسور احمدعلی فروغی ابری موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: حضورم را در این روز بزرگ و تجلیل از بزرگمرد عرصه علم، مغتنم می‌شمارم و این روز را گرامی می‌دارم و باید بگویم نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه به نام دکتر فروغی، کوچک‌ترین تقدیری است که می‌شود از این استاد عزیز داشت.

محمد نورصالحی افزود: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) که از برکت‌های جمهوری اسلامی در این شهر است، حاصل عمر دکتر فروغی است و اگر اهتمام ایشان نبود این مرکز علمی به این بالندگی نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: دکتر فروغی به مانند کسی که خشت خشت این دانشگاه را بنا کرده باشد، به این دانشگاه تعلق خاطر داشت و با دانشجویان مانند پدر برخورد می‌کرد و همواره نگران آنها و پیگیر مشکلات‌شان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: به عنوان رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به نشانه تقدیر از مقام علم و عالم و به ویژه دکتر فروغی ابری، وظیفه خود دانستم در بزرگداشت مردی که در تمام عمرش در راه علم قدم برداشت شرکت کنم و قدرشناس زحماتش باشیم.

محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در توصیف پروفسور فروغی اظهار کرد: من هرچه از دکتر فروغی که به عنوان یک پدر در این دانشگاه زحمت کشیدند، بگویم، کم گفته ام و در خاطرم هست که ایشان چه زحماتی در همراهی با همه اقسام و بخش‌های دانشگاه از جمله بسیج دانشجویی داشتند. آن زمان که افتخار خدمت در دوران دانشجویی در بسیج دانشجویی را داشتم و اهتمام این بزرگمرد در خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه باعث شد که این دانشگاه در خاکسپاری شهدا پیشرو باشد.

پس از آن، آیین نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به نام دکتر احمدعلی فروغی اجرا و از تابلوی جدید آن به نام این استاد فرهیخته پرده‌برداری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در توصیف موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: ایشان در بنای این نهاد علم، زحمات بسیاری کشیدند و آقای دکتر فروغی عزیز و همه همکارانشان که خالصانه این سنگ بنا را گذاشتند، نزد خداوند مأجور و عزیز هستند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی افزود: بر اساس فرمایش الهی، اگر در تاسیس بنایی تقوا نباشد، رشدی حاصل نخواهد شد و یکی از دلایل درخشش این دانشگاه، نیت خالص بانیان آن در احیای علم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای تصویب دو فوریتی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد واحد اصفهان به نام پروفسور فروغی قدردانی کرد و ادامه داد: خداوند به ما توصیه کرده که شاکر نعمت وجود عالمان باشیم.

طهرانچی، پیام نجفی را خلف صالح پروفسور فروغی خطاب کرد و گفت: این مسئله از افتخارات ما و دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که ذیل سایه نظام ولایت انجام خدمت کند؛ دانشگاه آزاد برای مردم و از مردم است و بابت حمایت‌های شورای شهر اصفهان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌