Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی شرکت عصر طلایی هگمتانه در پاسخ به گزارش "ردپای مسئولان پایتخت‌نشین در پروژه تعطیل شده عصر طلایی هگمتانه" جوابیه‌ای ارسال کرد که خبرگزاری تسنیم ضمن انتشار این جوابیه توضیحاتی نیز در این رابطه ارائه می‌دهد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، به دنبال انتشار گزارشی در مورد دلایل نیمه کاره ماندن پروژه " عصر طلایی هگمتانه" با عنوان "ردپای مسئولان پایتخت‌نشین در پروژه تعطیل شده عصر طلایی هگمتانه" در این خبرگزاری، در تاریخ ششم شهریور 98، روابط عمومی شرکت عصر طلایی هگمتانه جوابیه‌ای را ارسال کرده که خبرگزاری تسنیم ضمن انتشار این جوابیه توضیحاتی نیز در این رابطه ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همدان| ردپای مسئولان پایتخت نشین در پروژه تعطیل شده عصر طلایی هگمتانه

جوابیه روابط عمومی شرکت عصر طلایی هگمتانه

"هو المبین "

 در حالی که دهه اخیر از سوی مقام معظم رهبری، سال‌های جهاد اقتصادی خوانده شد و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در دستور کار دولت، جامعه و مردم قرار گرفت، تصمیم گرفتیم با احداث مجموعه "عصر طلایی هگمتانه" در شهری که پایتخت تاریخ و تمدن خوانده می‌شود گامی در جهت شکوفایی ایران عزیزمان برداریم.

هرچند در ابتدای مسیر بسیاری از دوستانی که قبلا همدان را تجربه کرده بودند به نوعی سعی در منصرف نمودن ما داشتند اما سعی کردیم با توکل به خدا و دلگرمی مسئولین وقت قدم در مسیر گذاشته و کار را با تیمی نخبه از دانشگاه شریف محکم و اصولی آغاز کنیم .

فرش‌های قرمز پهن و قول‌های بی‌شماری داده شد اما ای کاش این مسیر تنها در جلوی دوربین و در جلسات نبود. استاندار همدان با حمایت‌های خود ما را مصمم می‌نمود، اما امان از همسو نبودن ادارات و دستگاه‌های دیگر که حمایت سرمایه‌گذار را تنها در حد شعاری در اعلام برنامه خود می‌دانستند و این قول و عمل اصلا با هم سنخیتی نداشت.

زمانی که سعی کردیم با برندی ایرانی، شهر سفال، شهر مبل و شهر چرم را به همگان بشناسانیم و صنایع کم‌رنگ این استان را رونقی تازه ببخشیم با تخریب و تهمت مواجه شدیم و انگار فراموش کرده‌اند " وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِینًا-و کسانى که مردان و زنان با ایمان را بدون آن که کارى کرده باشند آزار مى‌دهند بدون شکّ بهتان و گناه روشنى را بر دوش کشیده‌اند" .

اهالی رسانه و دلسوزانی که چون ما دغدغه حفظ حریم بیت المال را دارید! چه زیبا بود در میان این همه بازی‌های سیاسی سراغی از هیئت مدیره و یا روابط عمومی این مجموعه گرفته می‌شد و به جای ثبت ذهنیات، قضاوت عجولانه و ناداوری پاسخی در خور شان دریافت می‌کردید.

"اعطای امتیازات و تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذار اعم از تخفیف در مبلغ عوارض یا حذف آن، اعطای زمین رایگان یا با قیمتی کمتر از عرف منطقه و پرداخت وام‌های بانکی با سود کم و بازپرداخت طولانی " که به آن اشاره کردید طبق چه سند و ادله‌ای درج گردیده؟ وقتی شما از اعطای امتیازات ویژه به منظور ترغیب و تسریع کار صحبت می‌کنید چقدر از مشکلات پیش روی اجرای پروژه در همدان اطلاع دارید؟ چقدر اطلاعاتتان به روز است که ما چه تعداد شریک سرمایه گذار را به دلیل تعلل دستگاه‌های دولتی، عدم صدور پروانه، عدم مجوز شروع پارک 15 هکتاری و عدم اصلاح ورودی علی رغم نامه نگاری و مکاتبات‌های بسیار و اعلام آمادگی، در بازه‌های زمانی متفاوت از دست دادیم؟

زمانی که به دنبال واکاوی علت رها شدن کار توسط سرمایه گذار هستید، به سرمایه‌ای که صَرف ساختن آن مجموعه تا به اینجا شده و هر روز بیشتر از قبل به دلیل بلااستفاده ماندن از بین می رود، توجه کردید؟ به افزایش قیمت چندین برابری مصالح ساختمانی و اقلام دیگر که به دلیل زمان بر شدن صدور مجوز هایی که هنوز صادر نشده عاید ما شد، واقفید؟

حتما اندکی تحقیق کنید که اهمال کاری در ساخت ورودی پروژه، بلوار فرودگاه و 45 متری آن چگونه شرکای سرمایه گذار را ناامید کرد و آنها را که با قول‌های متعدد و بی‌انجام مواجه شده بودند در استان‌های دیگر در فواصل زمانی کمتر توانستند به ارزش افزوده چند برابری دست یابند.

برای سرمایه‌گذار هیچ سمی مهلک‌تر از راکد ماندن سرمایه نیست. اگر ما متهم به" حمایت گروهی پایتخت نشین شدیم" و شما مسرور به کشف آنها، حداقل آنها را به ما معرفی کنید تا بتوانیم مشکلات خود در خصوص گرفتن مجوز های قانونی را راحت‌تر پیگیری کنیم.

منابع شما آنچنان از دست های پشت پرده سخن می‌گویند که انگار فراموش کرده‌اند که مجموعه استان مانع از خرید زمین با قیمتی مناسب در موقعیتی مناسب تر شد و با وعده زمین رایگان این مجموعه را به این منطقه کشاند که در ابتدا تنها محل دپو نخاله بود. اما در زمان عقد قرارداد مبلغ زمین با قیمت گذاری کارشناسان رسمی دادگستری، قیمت گذاری و پرداخت گردید.

شاید خیلی از افراد وقتی صحبت از گزارش دستگاه های نظارتی می‌شود بر خود بلرزند اما ما بر خود می بالیم که ذره‌ای خطا از پرونده استخراج نشده است.

زمانی که شما هزینه پروژه را 100 میلیارد تومان عنوان کرده‌اید که 40 میلیارد تومان آورده شخصی و 60 میلیارد تومان آن وام است، دو نقد بر آن وارد و قابل تامل است. اول اینکه آورده سرمایه گذار بیش از 40 میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده است. همچنین در بخش وام نیز با توجه به قید مبلغ حتما به اسناد آن نیز دسترسی دارید. بنابراین موظف به ارائه مدارک و اطلاعات بانکی در خصوص 60 میلیارد تومان وام به ما و مخاطبانتان هستید. مشکل از ماست که در ابتدا با اعتماد جلو آمدیم و زمانی که بدقولی‌ها را مشاهده کردیم در برابر موانع متعدد و کارشکنی‌ها بدون حاشیه‌سازی و رسانه‌ای کردن موضوع، سکوت کردیم و زمان خود را صرف اخذ مجوز و کار نمودیم.

اکنون با تمام ناملایمات و سختی‌هایی که تا کنون گفته شد اذعان می‌دارد پتانسیل صنعت گردشگری استان بستری بسیار مناسب برای پیشرفت و آبادانی این سرزمین دارد و این مهم با وجود مردم با فرهنگ و ولایتمدار، هیئت مدیره این شرکت را مصمم‌تر برای تحقق اشتغال تعهد شده و ایجاد مرکز گردشگری در غرب کشور برای مردم ولایتمدار این دیار خواهد کرد که تا اتمام پروژه گامی عقب نخواهد گذاشت.

پاسخ تسنیم به برخی موارد مطرح شده در جوابیه

اما در رابطه با جوابیه روابط عمومی شرکت عصر طلایی هگمتانه ذکر چند مورد ضروری است. در بخشی از این جوابیه اطلاعات مندرج در گزارش خبرگزاری تسنیم اعم از هزینه‌ای که تاکنون برای این پروژه شده، مبلغ آورده نقدی سرمایه گذار، قیمت زمین و اعطای امتیازات به سرمایه گذار از سوی مسئولان استان و عدم اطلاع کافی نگارنده گزارش ذکر شده است.

لازم به ذکر است، منبع آمار و اطلاعاتی که در مقدمه این گزارش قید شده، مصاحبه‌های مسئولان استان از جمله استاندار وقت، مدیرکل وقت مسکن و شهرسازی و نیز نمایندگان شرکت عصرطلایی هگمتانه است که در خبرگزاری‌ها و نشریات رسمی استان و نیز در سایت شرکت عصر طلایی هگمتانه انتشار یافته و به هیچ عنوان به آمار و اطلاعات منابع غیر رسمی استناد نشده است.

به عنوان مثال مبلغ 100 میلیارد تومان هزینه پروژه و مبلغ 40 میلیارد تومان آورده نقدی شرکت که در گزارش تسنیم به آن اشاره شده بر گرفته از گفت‌وگوی حسین ایرانفرد، مدیرعامل شرکت عصر طلایی هگمتانه است که در سایت رسمی شرکت نیز انتشار یافته است، حال جای سوال است چرا روابط عمومی شرکت از آمار ارائه شده در این گفت‌وگو اطلاعی نداشته است؟

در بخش دیگری از این جوابیه، روابط عمومی شرکت عصر طلایی هگمتانه در حالی مسئولان استان را به دادن وعده دروغِ اعطای زمین رایگان به منظور کشاندن سرمایه‌گذار به همدان متهم کرده که بر اساس قرارداد شرکت عصر طلایی با اداره کل مسکن و شهرسازی همدان این دو قطعه زمین به صورت اجاره به شرط تملیک (نه رایگان) در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته و سند این زمین‌های 2.5 هکتاری و 6 هکتاری نیز درصورتی به نام سرمایه گذار زده می‌شود که پروژه به اتمام برسد.

این شرط در کارگروه گردشگری استان همدان در تاریخ 14 بهمن ماه 93 در حضور نماینده شرکت توسط محمد رودباری مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان همدان هم مطرح می‌شود؛ حال چه اتفاقی در این میان رخ می‌دهد که موضوع قرارداد تغییر می‌کند و 8.5 هکتار زمین در بهترین نقطه همدان به مبلغ 7 میلیارد تومان، قبل از اتمام پروژه به نام سرمایه‌گذار زده می‌شود موضوعی است که روابط عمومی شرکت در بیانیه خود به آن اشاره نکرده است.

و سوال مهم آنکه اگر مسئولان در همان ابتدای کار زیر وعده اعطای زمین رایگان زده‌اند چرا شرکت بر ادامه همکاری خود با چنین مسئولانی اصرار داشته و 7 میلیارد تومان برای زمینی که قرار بوده به صورت رایگان به آنها اعطا شود پرداخت کرده‌اند؟ بی‌تردید عمل نکردن به وعده اعطای زمین رایگان اتفاقی نیست که هر سرمایه‌گذاری به راحتی از کنار آن عبور کند.

اما روابط عمومی این شرکت در حالی در بخش دیگری از این جوابیه عنوان کرده « اگر ما متهم به حمایت گروهی پایتخت‌نشین شدیم و شما (خبرگزاری تسنیم) مسرور به کشف آنها، حداقل آنها را به ما معرفی کنید» که بی‌تردید نه خبرگزاری‌ها و نه خبرنگاران از کشف رانت، تخلف یا فساد در حوزه‌های مختلف به ویژه مواردی که به بیت المال و حقوق عامع مردم ارتباط دارد نه تنها مسرور نمی‌شوند بلکه از وجود چنین اتفاقاتی متاثر هم خواهند شد.

در ضمن در این مورد خاص، امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی که از قضا ریاست فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس را نیز برعهده داشته این شرکت را به حمایت شدن از سوی برخی مسئولان پایتخت نشین آن هم بر اساس گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی متهم کرده، نه خبرگزاری تسنیم. بی‌تردید چنین فردی با چنین جایگاهی هم بدون سند و مدرک در این رابطه سخن نخواهد گفت.

اما روابط عمومی این شرکت درحالی گزارش خبرگزاری تسنیم را قضاوت عجولانه و نا داوری می‌خواند که در این گزارش علاوه بر گفت و گو با امیر خجسته به عنوان منتقد عملکرد سرمایه‌گذاران این پروژه، با حسین قراباغی رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان نیز گفت ‌گو شده است.

وی در این مصاحبه تمام قد از عملکرد شرکت عصرطلایی هگمتانه دفاع و اعلام می‌کند به این شرکت تعهدات خود عمل کرده و شهرداری همدان است که تکلیف پروانه ساخت پروژه را مشخص نمی‌کند. ضمن آنکه در انتهای گزارش تسنیم نیز بدون آن که سرمایه‌گذار به عنوان مقصر معطل ماندن پروژه معرفی شود قید شده یکی از طرفین قرارداد یا هر دو طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نکرده‌ و دستگاه‌های نظارتی باید با متخلف یا متخلفین برخورد کند.

همچنین در بخش دیگری از این جوابیه به راکد ماندن سرمایه سرمایه‌گذار در این پروژه نیمه کاره و گران شدن مصالح ساختمانی در مدت زمان صدور مجوز به عنوان عواملی که به سرمایه گذار ضرر رسانده اشاره می‌شود که البته نکته‌ای قابل اهمیت است اما ای کاش در ادامه به این موضوع هم اشاره می‌شد که قیمت 8.5 هکتار زمینی که خلاف قرارداد ابتدایی قبل از اتمام پروژه سند آن به نام شرکت خورده در این مدت چند برابر شده؟

آیا مسئولان شرکت حاضرند زمین را به همان قیمتی که خریده‌اند برگردانند و با گرفتن هزینه‌کردشان و سود بانکی آن پروژه را واگذار کنند؟ بی‌تردید کلید رمزگشایی معطل ماندن این پروژه را نیز باید باید در این 8.5 هکتار زمین جستجو کرد.

همچنین درحالی روابط عمومی شرکت از این زمین به عنوان محل دپوی نخاله یاد می‌کند که هر همدانی به ارزش زمین‌های باغ میوه همدان که زمانی با درختان انبوه خود نقش ریه شهر را ایفا می‌کرد واقف است و اگر این زمین بر اساس ادعای این شرکت صرفا محل تخلیه نخاله بوده، باید گفت که در حال حاضر به لطف نیمه کاره ماندن پروژه عصر طلایی هگمتانه که قرار بود 8 هزار همدانی را صاحب شغل کند حتی این کاربری را هم ندارد.

همچنین شرکت عصر طلایی هگمتانه در حالی از بدقولی و عدم همکاری ادارات و دستگا‌های اجرایی استان از جمله شهرداری همدان گلایه دارد که بر اساس صحبت‌های کامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان این شرکت تا آخر اسفند 97 نقشه های پروانه پروژه را به شهرداری ارائه نکرده تا محاسبات لازم انجام و مشکل حل شود.

همچنین پروژه سوئیت‌های اقامتی این شرکت هم در زمین 2.5 هکتاری که 80 تا 85 درصد پیشرفت داشته بدون دلیل و بدون آنکه ارتباطی به تعیین مبلغ پروانه ساخت داشته باشد رها شده است.

آنچه مسلم است رسانه‌ها به عنوان چشم بیدار و ناظر جامعه نمی‌توانند نسبت به چنین اتفاقاتی که با اشتغال جوانان و بیت المال گره خورده بی‌تفاوت باشند و چه بسیار مفاسد و مفسدانی که دستشان در چنین گزارش‌هایی رو شده است.

از سوی دیگر رسانه‌های استان همدان از جمله خبرگزاری تسنیم حامی سرمایه‌گذارانی است که برای توسعه همدان در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند البته منوط بر آنکه به تعهدات خود عمل کنند و به دنبال کسب سودی فراتر از میزان سرمایه‌گذاری خود نباشند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از کارگران اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری کارگران از ارکان مهم اقتصاد کشور هستند.

وی افزود: رهبر انقلاب تاکید داشتند جهش تولید زمانی محقق می شود که کارگر ما حال خوبی را داشته باشد و کمترین میزان مشکل و دغدغه را داشته باشد و در هین راستا اقتصاد کشور هم رونق می یابد و شاهد جهش تولید خواهیم بود.

فرماندار بیجار عنوان کرد: ما در هر مسند و جایگاهی هستیم باید در راستای ارتقای کیفی کار تلاش کنیم تا جهش تولید ایجاد شود و شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر انقلاب همه ما نه تنها کارگران و هرکسی که حقوقی می گیرد باید برای اثر بخشی و نتیجه بهتر باید تلاش داشته باشیم.

محبیان اعلام کرد: حدوداً ۴۰ میلیون نفر درکشور ما از حوزه کارگری ارتزاق دارند و اینجاست که اهمیت فرمایش رهبر مشخص می شود که باید به قشر کارگر بیش از پیش توجه کرد.

لزوم جذب سرمایه گذار در بیجار

فرماندار بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار اشاره کرد و بیان داشت: در استان هایی که برخورداری بیشتری دارند سرمایه گذارن مشارکت فعالی در اقتصاد آن شهر دارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران کردستانی در خارج استان هزینه و سرمایه گذاری کرده اند و ما انتظار داریم که سرمایه گذار به شهرستان و استان بیایند تا شاهد پیشرفت این استان و شهرستان باشیم.

محبیان تصریح کرد: بیجار دارای ظرفیت های بی‌شماری است که می تواند با سرایه گذاری مناسب شاهد رونق تولید در این شهرستان باشیم.

وی خاطر نشانن کرد: در تمامی حوزه ها در شهرستان باید از خام فروشی جلوگیری کرد و فراوری تولید در شهرستان انجام شود تا از این طریق نرخ بیکاری بتواند کاهش یابد و مهاجرت معکوس رقم بخورد.

فرماندار بیجار یادآور شد: هرجا یک واحد نمونه ای وجود دارد و رکوردی رقم می خورد با همت کارگران است و در کشور ما دو رکن سرمایه گذار و کارگر باید در کنار هم باشند تا بتوانیم شاهد پیشرفت کشور باشیم.

کد خبر 6094054

دیگر خبرها

  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • باران بهاری میهمان دیار هگمتانه
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است