Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی، دوشنبه در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر کشور در شیراز افزود: واگذاری امور عشایر به این مجموعه‌ها در مواردی که قانون اجازه داده سبب کاهش تصدی‌گری دولت و تقویت بعد نظارت، کنترل و هدایت خواهد شد.

وی، حفاظت از مراتع، تولید محصولات دامی و ایجاد امنیت را از جمله خدماتی دانست که عشایر با کمترین امکانات به کشور ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس، با اشاره به اقداماتی که تاکنون در زمینه تسهیل زندگی عشایر انجام گرفته اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که از گذشته در دستور کار قرار داشته بحث اسکان عشایر بوده که شهرک‌هایی که در همین ارتباط ساخته شده حاصل این اقدام بوده است.

رحیمی افزود: نسبت به مشکلات، کمبودها و نیازهای جامعه عشایری استان واقف هستیم و دولت تدبیر و امید هم توجه ویژه‌ای به جامعه عشایری کشور داشته و دارد که تامین اعتبارات مورد نیاز در بودجه و برنامه ششم توسعه گویای این مطلب است.

او ادامه داد: از آنجا که مسیر کوچ عشایر در استان فارس طولانی است و به افزون بر یک هزار کیلومتر می‌رسد، ضرورت دارد که کوچ راه‌های عشایری احداث یا بهسازی و اصلاح شوند.

استاندار فارس افزود: همچنین با توجه به ویژگی‌های اقلیمی فارس و خشکسالی‌های سال‌های اخیر، اقدامات زیادی در جهت تامین آب آشامیدنی عشایر و آب مورد نیاز دام عشایر در استان انجام شده اما همچنان نیازمند امکانات ثابت و سیار بیشتر و تامین هزینه نگهداری و تعمیر این تجهیزات هستیم.

وی، فارس را طلایه‌دار آموزش عشایر توصیف کرد و خواهان توجه بیشتر به امکانات آموزشی عشایر در این استان شد.

استاندار فارس بر لزوم آشنایی فرزندان و دانش‌آموزان عشایر با تکنولوژی‌های جدید نیز تاکید کرد و گفت: در همین ارتباط اقداماتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شده که باید با برنامه‌ریزی دقیق  زمینه بهره‌مندی عشایر از این آموزش‌ها فراهم شود.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جامعه خشکسالی دانش آموزان فنی و حرفه ای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام گفت: طی بارش‌های رگباری اخیر به بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، فرزاد اسماعیلی امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه عشایری استان وارد کرد.

وی افزود: میزان خسارت‌های وارده به ایل‌راه‌ها از ۳۰ درصد تا تخریب کامل بوده و همچنین بخشی از ابنیه فنی عشایر مانند پل‌ها نیز خسارت جدی دیده است.

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت به ایل‌راه‌ها در شهرستان آبدانان گزارش شده که بر این اساس ،۲۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان تخریب شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ۵۰ رأس از احشام عشایری در این بارندگی‌های اخیر تلف شد که ۳۵ رأس آن‌ها به علت حمله گرگ در شهرستان ملکشاهی هنگام بارش‌ها از بین رفت.

وی ادامه داد: هرچند برای عشایر آسیب دیده اقدامات خدماتی همچون تأمین آب آشامیدنی و مایحتاج ضروری انجام شده است، اما تا زمان خروج سیستم‌های بارشی از استان امکان تعمیر و بهسازی راه‌ها وجود ندارد.

کد خبر 750826

دیگر خبرها

  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام