Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در مورد دلایل عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت گفت: دولت و مجلس در شرایط فعلی به جای تقابل به تقویت تعاملات خود نیاز دارند. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

اسدالله‌ عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تلاش دولت و مجلس برای تقویت ارتباطات دوجانبه و پرهیز از ایجاد تقابل بین دو قوه را متذکر شد و اظهار داشت: هیئت رئیسه مجلس طرح استیضاح وزیر صمت را تاکنون در صحن اعلام وصول نکرده است البته در صورت اصرار نمایندگان موافق این کار حتماً انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه موضوع استیضاح وزیر صمت در هیئت رئیسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت عنوان کرد: رحمانی به عنوان وزیر تحولات مثبتی را از لحاظ ساختاری در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت شروع کرده و با یک رویکرد جدید مشغول ساماندهی مسائل خودروسازان و تولید قطعات یدکی ملی است.

عباسی موضوع تقویت هر چه بیشتر تولید قطعات یدکی خودرو در داخل کشور در سالی که به نام سال رونق تولید نامگذاری شده است را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با نگاه به مجموعه اقدامات و عملکردهای فعلی وزیر صمت در می‌یابیم که این وزارتخانه به همین سمت و سو در حرکت است بنابراین استیضاح وی فعلاً به صلاح نیست.

اعتراض عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به عدم اعلام وصول استیضاح یکی از وزرااستیضاح "رحمانی" در مجلس کلید خوردمجلس در هفته گذشته| از تغییر در نحوه استیضاح وزرای دولت تا خبر خوش برای کشاورزاننماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه البته استیضاح و سئوال و مواردی نظیر این به عنوان یک ابزار قانونی از حقوق هر نماینده‌ای محسوب می‌شود ابراز داشت: نمایندگان مجلس در صورت صلاحدید خود حق استیضاح دارند و هیئت رئیسه هم در صورت اصرار آنان نمی‌تواند این مسأله را به عقب بیاندازد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیگیری نمایندگان موافق، هیئت رئیسه طرح استیضاح وزیر صمت را اعلام وصول می‌کند یا خیر اظهار داشت: در صورت اصرار نمایندگان هیئت رئیسه نیز به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد و در نخستین فرصت ممکن استیضاح رحمانی را در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد اینکه این اعلام وصول دقیقاً چه زمانی در مجلس انجام خواهد شد افزود: مطمئناً به علت مشغله کاری مجلس در هفته‌ای که در آن قرار داریم اعلام وصول استیضاح وزیر صمت در صورت خواست نمایندگان طرح امکان‌پذیر نیست و نهایتاً باید در جلسات هفته بعدتر مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به تعطیلات هفته آینده مجلس و اینکه استیضاح وزیر صمت احتمالاً به مهر ماه موکول می‌شود اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد ما به انسجام و اتحاد بین مجلس و دولت بیشتر نیاز داریم تا تقابل، از سوی دیگر دولت نیز برای تقویت این تعاملات باید تلاش بهتری داشته باشد.

عباسی زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در مجلس را نیز برشمرد و در این مورد اظهار داشت: جلسه رأی اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی دولت روز سه‌شنبه همین هفته برگزار می‌شود و رئیس جمهور نیز در دفاع از نامزدهای معرفی شده در صحن سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: یک بازنشستۀ دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیئت‌وزیران تصویب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت