Web Analytics Made Easy - Statcounter

هروی از ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و حمایتی به بیش از ۲ هزار نفر از مردم روستاهای نیمروز استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدعلی هروی» در جمع خبرنگاران گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر گلستان در قالب طرح ملی نذر آب۲ به مدت دو روز توانست به ۲ هزار و ۳۵۰ نفر خدمت رسانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: تیم درمانی کاروان سلامت هلال احمر گلستان با ظرفیت ۱۷ پزشک از جمله فوق تخصص کودکان و نوزادان، زنان و زایمان و درد و بیهوشی و متخصص در رشته های قلب و عروق، اعصاب و روان، چشم، داخلی، جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، داروساز و دندانپزشک و پزشک عمومی با استفاده از تجهیزات پزشکی سونوگرافی، اسلیت لمپ، اکو، نوار قلب، اتوسکوپ و سایر تجهیزات، در شهرستان نیمروز خدمات درمانی رایگان ارائه داد.

 

وی تصریح کرد: ۶۰۰ میلیون ریال دارو با همکاری پزشک داروساز و تکنسین های دارویی به صورت رایگان میان بیماران مراجعه کننده توزیع شده است.

 

هروی تاکید کرد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی، با هدف کمک به معیشت و بهداشت مردم محروم، حدود ۴۰۰ بسته بهداشتی، غذایی و بسته لوازم تحریر میان محرومین توزیع و ۸ تانکر ۳ هزار لیتری نیز به مردم محروم این شهر اهدا شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به ظرفیت تیم های سحر در اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی، اظهارداشت: تیم سحر جمعیت هلال احمر گلستان با توزیع بیش از ۲۰۰ اسباب بازی و اجرای برنامه های آموزشی، روانشناسی و سرگرم کننده همچون کارگاه صنایع دستی ساخت عروسک های محلی سیستان و بلوچستان، آموزش نقاشی روی پارچه، بازیهای گروهی، قصه خوانی و عروسک گردانی و مسایقات ورزشی ساعاتی شاد همراه با ایجاد حس همدلی و مشارکت در کارهای گروهی برای کودکان و نوجوانان رقم زدند.

 

هروی گفت: از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر گلستان در بخش بهداشتی طرح ملی نذر آب۲ می توان از آموزش کمکهای اولیه، آموزش بهداشت دهان و دندان، بهداشت محیط، بهداشت زنان، بهداشت فردی، بهداشت دامداری ها، آموزش چهره به چهره پیشگیری از تب مالت، هاری و …نام برد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح نیابت در بین سالمندان بیمار و کم توان، گفت: با مشارکت خیّر نیک اندیش گلستان، یک باب منزل مسکونی با تمام وسایل و لوازم منزل تحویل خانواده محروم شد و ۴ زمین دیگر نیز جهت ساخت کلنگ زنی شد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم بیرجند محرم هفته دولت خراسان جنوبي عزاداری محرم خطبه نماز جمعه مسجد کانون های مساجد شیراز خدمات کاروان سلامت طرح نذر آب مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان نیمروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین درویشی از اجرای ۵۷ برنامه امدادی، درمانی، حمایتی و فرهنگی همزمان با گرامیداشت هفته هلال احمر در فارس خبر داد و گفت :۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان گرامیداشت هفته هلال نام‌گذاری گردیده که هلال احمر استان فارس در جهت ارائه خدمات ویژه به هم استانی‌ها اقدام به اجرای طرح‌های مختلف بشردوستانه و حمایتی نموده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس عنوان کرد: این جمعیت با اجرای طرح‌های حمایتی در دو حوزه درمان و توانبخشی و داوطلبانه نظیر افتتاح طرح‌های آبرسانی در فارس و هرمزگان، ارائه خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی‌سنجی، گفتار درمانی، به مددجویان با ۵۰ درصد تخفیف فرانشیز در یک روز، خدمات ارتوز، پروتز، دندانپزشکی و دندان‌سازی به نیازمندان با تخفیف و همچنین حضور تیم‌های خدمات بهداشتی و درمانی توسط تیم‌های اضطراری و کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار اقدام به ارائه خدمت در این ایام می‌نماید.

برگزاری دوره‌های آموزشی همگانی مبتنی بر نیاز در خانه‌های هلال، پارک‌های محله‌ای و مساجد، کلاس‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و طرح آموزشی جمعه، ایمان، ایمنی از جمله فعالیت آموزشی این جمعیت در هفته هلال احمر است که مدیرعامل این جمعیت به آن اشاره کرد.

وی در ادامه به اجرای فعالیت‌های امدادی نیز پرداخت و بیان کرد: برگزاری مانورهای مختلف امداد و نجات با رویکردهای تخصصی همچون امداد کوهستان، امداد و نجات جاده‌ای و اسکان اضطراری و همچنین اجرای برنامه توان‌افزایی نجات‌گران تخصصی با صعود سراسری به قله بل بلندترین قله استان در شهرستان اقلید صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در پایان به افتتاح برنامه مدیریت اضطراری روابط عمومی در حوادث توسط این جمعیت پرداخت و تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه رسانه و اهمیت آن در اطلاع‌رسانی و انتشار به موقع اخبار و اطلاعیه‌های رویدادها به ویژه حوادث این جمعیت اقدام به اجرای طرح برنامه مدیریت اضطراری روابط عمومی نموده است.

کد خبر 6099196

دیگر خبرها

  • بودجه هلال احمر متناسب با ماموریت‌های محوله نیست
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد