Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی نبیان در نشست خبری امروز با اشاره به اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن برای ساماندهی به بازار مسکن گفت: یکی از اقدامات ما در اختیار گذاشتن اراضی به انبوه‌سازان است تا طرح اقدام ملی رونق مسکن با سرعت به اجرا برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان زمین در تهران در سال جاری رفع تعرض شده است، گفت: در سال جاری 99 مورد رفع تعرض فوری در تهران داشتیم که 14 هکتار در این مقطع آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین هشت مورد به مساحت شش و نیم هکتار به اجرای احکام رسید که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به مجموع اراضی در اختیار این سازمان گفت: یک میلیون و 500 هزار هکتار اراضی ملی در اختیار این سازمان است که از این مقدار 155 هزار هکتار در محدوده شهرها و 36 هزار هکتار با کاربری مسکونی موجود است.

وی با اشاره به ارائه اراضی به بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری برای ساماندهی وضعیت اسکان مردم در برخی از شهرها گفت: اخیرا 1080 هکتار زمین درچابهار، 10 هکتار در معمولان، چهار هکتار در پلدختر به بنیاد مسکن ارائه شد تا برنامه ساخت صد هزار واحد مسکونی در این مناطق به اجرا برسد همچنین شش هکتار اراضی ملی در خرم‌آباد هم در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار گرفت.

معاون وزیر راه شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر همکاری با انبوه سازان برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی گفت: یکی از اقدامات ما برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های مسکنی و ایجاد رونق در تولید مسکن همکاری با انبوه‌سازان است که در این راستا اراضی ملی در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌دهیم.

وی افزود: انبوه‌سازان در ابتدای اجرای پروژه به جای اینکه منابع مالی خود را صرف خرید اراضی کنند می‌توانند سرمایه خود را به سرعت وارد سایر مراحل ساخت و ساز کنند و در انتها دولت به جای پول زمین از آنها واحد مسکونی می‌گیرد.

وی همچنین درباره دستور رئیس جمهوری مبنی بر ارائه اراضی در محدوده بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی برای تسریع بخشیدن به پروژه بازآفرینی شهری گفت: بر اساس دستور رئیس جمهوری دستگاه‌های مختلف مکلف هستند هر مقدار اراضی که در بافت فرسوده در اختیار دارند به وزارت راه و شهرسازی ارائه دهند. این اقدام به تدریج در حال اجرا است و در این حوزه با وزارت دفاع و نیروهای مسلح تفاهماتی انجام شده است و به زودی ساخت و ساز در این اراضی آغاز خواهد شد.

نبیان همچنین با اشاره به رفع تعرض در اراضی پس از تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی گفت: سه سال است که یگان حفاظت از اراضی ملی تشکیل شده است و در این مدت زمان 94409 هکتار اراضی به ارزش 5630 میلیارد تومان آزادسازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر که ساخت آنها جزو وظایف سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت: از یک میلیون و 190 هزار و 215 واحد مسکن مهر در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن، 35 هزار و 200 واحد فاقد متقاضی داشتیم.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و 19 هزار و 617 واحد به افتتاح رسیده و 20 هزار و 299 واحد هم آماده افتتاح است و باقیمانده به جز واحدهایی که مشکل حقوقی دارند تا پایان سال به افتتاح می‌رسند.

ادامه دارد................

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زمین مسکن وزارت دفاع وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب

 

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب در حاشیه بازدید از اجرای مراحل آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تامین زمین برای ساخت مسکن در این شهرستان، بعد از مراحل قانونی، آماده سازی زمین مورد نظر در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار گرفت و ۵۵ هکتار زمین آماده واگذاری برای ساخت مسکن می شود.

محمدخانی در باره تعداد واجدان شرایط دریافت زمین در این شهرستان بیان کرد: در رودبار جنوب بعد از ثبت نام و پالایش اسامی متقاضیان بیش از  هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین شناخته شده و به زودی روند واگذاری آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت مسکن در رودبار جنوب قطعه بندی زمین به صورت خانه حیاط دار( ویلایی) در نظر گرفته شده و طبق قرعه کشی که از طریق سامانه ثبت انجام و قطعات زمین برای هر فرد مشخص می شود.

 بگفته رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب  مردم در طرح نهضت ملی مسکن می توانند در کنار واگذاری زمین از تسهیلات مورد نیاز برای ساخت خانه استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین