Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@10:51:56 GMT

عزاداران حسینی موارد ایمنی را رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۳۲۳۳

عزاداران حسینی موارد ایمنی را رعایت کنند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مساجد یا حسینیه‌های با جمعیت زیر ۵۰۰ نفر باید حداقل دارای ۲ راه دسترسی و درب خروجی مناسب باشند و حداقل عرض دسترسی های خروجی ۱.۵ متر باشد.

مجید امیرفضلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که  افراد حاضر در مساجد و تکایا بین ۵۰۰ تا یک هزار نفر باشند حداقل راه های خروج باید سه عدد در نظر گرفته شود و حداقل دسترسی های خروجی ۲ متر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد: مساجد و تکایایی که بیش از یک هزار نفر عزادار در خود جای می دهند باید حداقل چهار راه خروج در نظر گرفته شود و در واقع  به ازای افزایش ظرفیت برای هر ۲۰۰ نفر یک درب خروجی اضافه شود.

این مسئول ادامه داد: الصاق برچسب و یا تابلو و راهنمایی خروج در نقاط مختلف مساجد، تکایا و حسینیه ها الزامی است تا در مواقع اضطراری و بروز آتش سوزی و حوادث دیگر افراد را به معبر عمومی مناسب راهنمایی کنند.

وی اضافه کرد: جهت تمامی بازشوهای درهای خروج باید به سمت معابر خروجی باشد و به هیچ عنوان به سمت داخل مسجد یا حسینیه نباشد و از طرفی از آذین بندی و یا مسدود کردن درهای خروجی مساجد و تکایا جدا خودداری شود.

امیرفضلی افزود: موضوع  مهم دیگر اینکه استقرار خاموش کننده های دستی و چرخدار در محیط مساجد، حسینیه ها و تکایا با توحه به وسعت آن در فاصله هر ۱۳ متر در محل هایی که کاملا قابل رویت و دسترسی و در ارتفاع ۱.۲۰ از کف باشد الزامی است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در صورت حوادث احتمالی حجم زیاد جمعیت در زمان کوتاهی باید تخلیه شوند و از مکان حادثه دور شوند، در صورت امکان  باید درهای خروجی با عرض زیاد ایجاد شود تا در هنگام تخلیه برای افراد امکان تخلیه ایمن فراهم باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: در فضاهای دارای طبقات بیشتر از یک طبقه وجود پله اضطراری علاوه بر پله های اصلی الزامی است تا در مواقع حادثه تخلیه طبقات به راحتی صورت گیرد.

وی اضافه کرد:  ایجاد شبکه آبرسانی آتش نشانی در مساجد و حسینیه ها ضروری است و باید به نحوی طراحی و نصب شود که امکان پوشش دهی لازم را به کلیه نقاط را داشته باشد، ظرفیت مخازن آن با توجه به فاصله ایستگاه آتش نشانی محل تعیین و حداقل برای مدت زمان ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شود.

این مسئول ادامه داد: نصب سیستم اعلام حریق اتوماتیک در مساجد و حسینیه هایی که به صورت دایمی است الزامی بوده و تمامی تکایا و مساجد نگهبان (صبح و شب) داشته باشند که بهتر است افراد مطمئن و آموزش دیده ای انتخاب شوند.

امیرفضلی افزود: به محض اتمام برنامه ها و تخلیه افراد از محل تکایا و مساجد، نگهبانان ضمن بازدید از داخل و جوانب بیرونی محل، برق و گاز را از تابلو و شیر اصلی قطع و در طول نگهبانی تمامی ورود و خروج ها را کنترل و ثبت کنند.

وی یادآوری کرد: در صورت بروز آتش سوزی توصیه می شود، ضمن حفظ خونسردی بلافاصله آتش نشانی را از طریق تلفن ۱۲۵ مطلع و اقدام به کنترل آتش سوزی با استفاده از وسایل آتش نشانی موجود کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایستگاه­ های صلواتی سماورها باید بر روی سکوی مستحکم قرار داده شوند گفت: در اتصال این وسیله توسط شیلنگ به سیلندر گاز مایع موارد ایمنی باید در نظر گرفته شود و در صورت امکان یک رشته شیلنگ آب (متصل به نزدیک ترین شیر آب) در محل ایستگاه ­ها مهیا باشد.

وی اظهار داشت: از روشن کردن آتش در داخل تکایا و ایستگاه­ ها به منظور دود کردن اسپند و علاوه بر آن از ریختن ضایعات در مجاورت چادر تکایا و ایستگاهها خودداری شود.

به گفته امیر فضلی، نصب تابلو و علایم هشدار دهنده در شب الزامی است و موضوع مهم دیگر اینکه  تهیه چند دستگاه خاموش کننده پودر و CO۲ مهم بوده که افراد مسئول طرز کار با آنها را فرا گیرند.

 هم اکنون ۱۰۶ آتش‌نشان در ۶ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر زنجان فعال هستند که با برنامه ریزی انجام گرفته تلاش می‌شود با توجه به نیاز شهر این تعداد افزایش یابد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آتش سوزی آتش نشانی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرداری گاز قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات جوان ٣٣ ساله که در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) دچار حادثه شده بود، خبر داد.

ابراهیم بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: امروز پانزدهم اردیبهشت و در پی اعلام گزارش حادثه سقوط فردی از ارتفاعات صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، بلافاصله گروه امداد کوهستان به محل اعزام شد.

وی با اشاره به همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر و اورژانس در این عملیات، فزود: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسید و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به‌صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرد و به عوامل اورژانس تحویل داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خطاب به شهروندان توصیه کرد: هنگام رفتن به کوه، تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشید و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنید و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد، پرهیز کنید.

کد خبر 750523

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان