Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@15:25:51 GMT

ثبت لحظه ای وحشتناک در دوربین زامیت لوپی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۳۴۸۹

ثبت لحظه ای وحشتناک در دوربین زامیت لوپی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ماجرای این عکس به زمانی برمی گردد که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از احتمال غرق شدن حدود ۱۷۰ مهاجر در دریای مدیترانه در سال 2017 خبر داد. نیروی دریایی ایتالیا گزارش داد که یک قایق با ۱۱۷ نفر مسافر در سواحل لیبی غرق شده است. یک هلیکوپتر نیروی دریایی ایتالیا موفق به نجات سه مسافر قایق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه نفر - دو سودانی و یک گامبیایی - به مقامات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفتند که قایق ۱۲۰ نفر مسافر داشت که امیدوار بودند به اروپا برسند. مقامات در اسپانیا و مراکش اذعان کردند که یک قایق دیگر با ۵۳ مسافر چند روز پیش از این ماجرا در دریای آلبوران واقع در غرب مدیترانه ناپدید شده است. فیلیپو گراندی، کمسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، خواهان آن شد که کشورهای برای نجات جان مهاجران در دریا از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.

دارین زامیت لوپی یکی از این لحظات وحشتناک را با دوربینش ثبت کرد که انعکاس فوق‌العاده‌ای در جهان داشت و جزو عکس های برتر رویترز در سال 2017 شد و توجه دنیا را به وضع اسفناک مهاجران آفریقایی جلب کرد. عکاس این عکس می‌گوید: «پنج هفته را در کشتی ایستگاه امداد دریایی مهاجران گذراندم. آن‌ها به جست‌وجو و نجات مهاجرانی می‌پرداختند که در دریای مدیترانه گرفتارشده بودند. شروع تعطیلات عید پاک بود که با یک قایق به سواحل لیبی رفتیم تا 134 آواره‌ای را که در دریا گرفتارشده بودند، نجات دهیم. آوارگان را سوار بر قایق کردیم و من آماده عکاسی از آن‌ها شدم. ناگهان یکی از مهاجران که بر روی قایق ایستاده بود تعادل خود را از دست داد و مانند دومینو یک‌به‌یک مهاجران نیز تعادل خود را از دست دادند و تعدادی از آن‌ها به آب افتادند».

«عکس های تکان دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی و به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی به صورت زبان‌گردانی، روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعطیلات دوربین سازمان ملل متحد کشتی مراکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ بارش از ساعت21 دیشب آغاز و یک ساعت طول کشید.
بارش باران و تگرگ موجب آبگرفتگی معابر شد .
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با تاثیر سامانه همرفتی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان تداوم دارد و در پاره‌ای نقاط استان تقویت می‌شود.
مرضیه سی سی پور افزود: در ساعات بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛  پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
وی گفت: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: سامانه همرفتی تا روز جمعه درساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • تصاویری پراسترس از لحظه نجات جان از کودکی در سیل کرمان
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • لحظه وحشتناک از منفجر شدن مین در دست سربازان روس + ویدئو | ببینید سرباز چقدر پرتاب شد!
  • لحظه وحشتناک انفجار مین در دست سربازان روس (فیلم)
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون