Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت چند سال از زمان آغاز بحران سوریه و در پی پیروزی‌های اخیر ارتش این کشور در برابر تکفیری‌ها٬ برخی کشورهای عربی از جمله عربستان به دنبال بازسازی روابط خود با دمشق هستند. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد پس از گذشت چند سال از آغاز جنگ سوریه و با پیروزی‌های ارتش عربی این کشور که معادلات غرب و برخی از کشورهای عربی را به هم ریخت؛ به نظر می‌رسد که این کشورها از جمله عربستان سعودی، شروع به بررسی محاسبات خود درباره مواضعشان نسبت به سوریه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا مجتهد کاربر معروف سعودی اظهار کرد که محمدبن سلمان ولی‌عهد عربستان از وزارت خارجه کشور خود خواسته تا مقدمات بازگشت سفیر عربستان به دمشق را طی چند هفته فراهم کند.

مجتهد در صفحه توییتری خود نوشت که بن‌سلمان به سایر وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط نیز اعلام کرده تا برنامه‌ای به منظور بازسازی روابط تجاری و اقتصادی تعیین کنند.این کاربر سعودی اضافه کرد که برخلاف اعتقاد بسیاری٬ هیچ اختلافی میان عربستان و امارات در  مواضعشان نسبت به سوریه وجود ندارد.

نشانه‌های تغییر موضع عربستان و امارات در نشست پارلمان عربی در عمان دیده شد. این دو از ادامه حمایت از ساخت مقر اتحاد پارلمانی عربی در دمشق که فعالیت آن از سال‌ها قبل متوقف شده بود٬ استقبال کردند.

لازم به ذکر است که امارات در 27 دسامبر٬ چند سال بعد از اخراج سفیران سوریه و امارات متحده عربی از هردو کشور٬ سفارت خود را در دمشق باز کرد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات سوریه اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات سوریه اخبار عربستان سعودی آخرین تحولات سوریه اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • آیا چین می‌تواند؟
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه