Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:42:44 GMT

کردستان| ۲۵ خانه مسافر در بانه پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۳۷۲۹

کردستان| ۲۵ خانه مسافر در بانه پلمب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بانه فعالیت خانه‌های مسافر در این شهرستان را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: ۲۵ واحد خانه‌های مسافری و استیجاری در شهرستان بانه پلمپ شد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

سعدالله رحیمی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بانه به غیرقانونی بودن فعالیت خانه‌های استیجاری جهت اسکان مسافران در سطح شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: درگذشته به دلیل نبود اماکن اقامتی مناسب شیوه‌نامه خانه‌های مسافر جهت صدور مجوز برای فعالیت خانه‌های استیجاری وجود داشت که اکنون به دلیل مناسب بودن زیرساخت‌های گردشگری در بانه خانه‌های مسافری هیچ‌گونه فعالیت قانونی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 هتل، 4 هتل‌آپارتمان، 7 مهمان‌پذیر و 3 هتل فرهنگیان در بانه وجود دارد، افزود: زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در این شهرستان تکمیل‌شده و وجود خانه مسافر برابر شیوه‌نامه، قانونی نبوده و با دستور مقام قضایی دادستان این اماکن باید پلمپ شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بانه با اشاره به ماده 22 قانون مقررات حاکم بر مراکز و تأسیسات گردشگری مبنی بر پلمپ منازل استیجاری و خانه مسافرهای غیرمجاز بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 300 بازدید در این زمینه صورت گرفته که از این تعداد برای 75 مالک اخطاریه صادر شده است.

وی بابیان اینکه در ابتدا اخطاریه 10 روزه برای متخلفین صادرشده و در صورت ادامه فعالیت اقدام به پلمپ خانه‌های استیجاری می‌کنیم، گفت: روند پلمپ واحدهای غیرمجاز همچنان ادامه دارد و چنانچه نظارت صحیحی بر اماکن اقامتی وجود نداشته باشد، تخلف به‌راحتی صورت می‌گیرد.

خانه مسافرهای شهرستان همدان ساماندهی می‌شوندساماندهی بیش از 100 خانه مسافر در گلستان؛ 150 واحد بوم‌گردی میزبان گردشگرانبیش از 3 هزار خانه مسافر غیرمجاز در استان یزد قرار دارد

رحیمی‌خواه با بیان اینکه برابر دستور مقام قضایی در دو هفته گذشته 25 منزل استیجاری در این بانه پلمپ شده است، خاطرنشان کرد: وجود خانه‌های مسافر در سطح شهرستان باعث بیکارشدن نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده مشغول به کار در هتل‌ها و همچنین ایجاد ناامنی و بی‌نظمی در بحث اسکان مسافران می‌شود.

وی وجود پتانسیل‌ها و جاذبه‌های بالای طبیعی و تجاری و فرهنگ بالای مهمان‌نوازی مردم را عامل جذب گردشگر به این شهرستان بیان کرد و یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، مجموع اقامت‌کنندگان 520 هزار و 6 نفر بوده که نسبت به مدت‌ مشابه سال گذشته 20 در صد افزایش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بانه مجموع مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان را در سال گذشته برابر 755 هزار و 48 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌میلیون و 80 هزار و 945 نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌ که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 43 درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مریم طاهردوست محمدی گفت: جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان با محورهای جشنواره نان و غذای اقوام و ملل شهرستان سمنان (تاسکا) نمایشگاه آثار هنری هنرمندان شهر سمنان، ارکست ملی راه ابریشم، جشنواره گردشگری نعناع، موزه گردی و رویداد گرامیداشت روز نجوم خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان افزود: اهدای جوایز ارزنده به نفرات برتر، اجرای موسیقی سنتی، برنامه‌های شاد و مفرح، اجرای زنده هنری و نمایشگاه صنایع‌دستی ازجمله برنامه‌های جشنواره گردشگری راه ابریشم است.

مریم طاهردوست محمدی گفت: نخستین بخش از جشنواره گردشگری راه ابریشم با جشنواره نان و غذای اقوام و ملل شهرستان سمنان (تاسکا) از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مجموعه تجاری گردشگری استخر زاوقان سمنان آغاز می‌شود.

او افزود: جشنواره گردشگری راه ابریشم با مشارکت و همکاری اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان، شورای اسلامی شهرستان سمنان، شهرداری سمنان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان، دبیرخانه پایتخت بین‌المللی راه ابریشم سمنان، اقامتگاه بوم گردی ننجون فاطمه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: در شهریورماه ۱۴۰۲ در کنفرانس بین‌المللی جاده ابریشم در کشور چین که با حضور ۵۸ شهر از ۲۶ کشور دنیا برگزار شد، شهر سمنان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم انتخاب شد.

مریم طاهردوست محمدی گفت: نمایندگی سمنان از کشور ایران در این اتحادیه وضعیت برد برد است زیرا کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند با ظرفیت‌های سمنان آشنا شوند و این امر منجر به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904147

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در بادرود
  • شمیرانات در هفته فرهنگی میزبان گردشگری مقاومت می شود
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • مجتمع‌های گردشگری در شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود
  • سراب سفره کوه سلسله
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • جنجال پلمپ طلا فروشی‌های اعتصابی مشهد | آقای فرماندار شاکی شد | مگر بنده حق ندارم ورود کنم؟
  • ۸ سد کردستان سرریز شد