Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم آغاز احداث نخستین خوابگاه سبز دانشجویی که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: بررسی عملکرد دانشگاه های کشور نشان می دهد که دانشگاه تربیت مدرس در ایفای وظایف خود در ابعاد مختلف نسبت به دانشگاه هایی که از امکانات و قدمت بیشتری برخوردار بودند، بهتر عمل کرده و بسیار اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار تهران با اشاره به ظرفیت دانشگاه های کشور برای حل مسائل جامعه، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون از ظرفیت دانشگاه ها برای رفع مشکلات کشور و حل مسائل جامعه آنطور که باید، نتوانستیم استفاده کنیم. به عنوان مثال در حوزه سلامت، اعتبارات بیشتر به سمت درمان سوق داده می شود در حالیکه به بحث آموزش و پیشگیری کمتر توجه شده است. همین امر در حوزه های صنعت، اقتصاد و دیگر حوزه ها نیز وجود دارد. ما از ظرفیت های دانشگاه به درستی بهره  نگرفته و در حداقل ها مانده ایم.  

وی ضمن بیان این مطلب که تحقیقات و پژوهشها اغلب در کتابخانه ها و در سطح مطالعات، باقی مانده و عملی نمی شوند، افزود: ما باید در حوزه اقتصاد دانش بنیان، توسعه بنگاه های کارآفرینی و اعتلای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بکوشیم.

وی افزود: یکی از سازوکارهای اثر بخش که می تواند شعار حمایت از کالای داخلی و رونق تولید را محقق کند، برخورداری از ظرفیت دانشگاه هاست. ما باید مسائل و مشکلات را برای دانشگاه تعریف کنیم و دانشگاهیان نیز برای حل مسئله از توانمندی های خود استفاده کرده و در نهایت راهکارهای عملی را جهت رفع مشکل به واحدها و سازمان های مربوط ارائه دهند.  

محسنی بندپی در تشریح برخی فعالیتهای استانداری تهران گفت: ما در استانداری به برخی حوزه ها مانند حوزه اقتصاد، سلامت، صنعت، مسائل و آسیب های اجتماعی ورود کرده ایم و آمادگی داریم در قالب کارگروه ها با دانشگاه ها مشارکت کنیم.  

استاندار تهران در اشاره به اعتبارات پژوهشی تصریح کرد: اعتبار پژوهشی باید در دانشگاه مصرف شود و معتقدیم که تخصیص اعتبارات پژوهشی به دستگاه های اجرایی، باید به گونه ای باشد که دستگاه اجرایی آن را در قالب پروژه های مشترک با دانشگاه ها هزینه کند. این تفکر در حال عملیاتی شدن است و پیشنهاد دادیم، بخشنامه ای از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با هدف بهره گیری واقعی از ظرفیت های دانشگاهی و نخبگان کشور، ابلاغ شود. دانشگاه های برتر کشور، توان علمی حل معضلات را دارند و از سویی خروجی کار دانشگاهی دارای اعتبار و جایگاه ویژه ای است که باید از آن استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه اغلب دانشگاههای مادر، در استان تهران هستند اما این استان مشکلات خاص خود را دارد و در واقع با معضلات بسیاری مواجه است. استانداری تهران آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه ها جهت رفع مسائل موجود و خدمت رسانی بیشتر به جامعه اعلام می کند.  

کد خبر 4709125 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استانداری تهران دانشگاه های ایران دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش بدون آزمون دانشجویان حسین توکلی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وزارت بهداشت دانشگاه های ایران کاردانی فنی حرفه ای دانشگاه علم و صنعت دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند