Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به دهیاران به عنوان فرماندهان جبهه اقتصاد مقاومتی در روستا‌ها، گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، به دنبال توسعه همه جانبه به ویژه رونق بخشیدن به فضای کسب و کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آثار توسعه‌ای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی و نتایج فعالیت معین‌های اقتصاد مقاومتی باید برای مردم ملموس باشد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به گلایه کارشناسان دفتر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی درباره طولانی بودن روند صدور مجوز‌های کسب و کار در هزار و ۱۲۵ روستای هدف اقتصاد مقاومتی، گفت: مجوز ۳هزار و ۵۰۰ طرح کسب و کار مربوط به این روستا‌ها به‌زودی صادر شود.
رزم حسینی با تاکید بر لزوم تعریف سرانه‌های خدماتی در روستا‌ها، افزود: شاخص برخورداری روستا‌ها باید به گونه‌ای مشخص شود که بدانیم استاندارد ورزش، رفاه، زیست محیطی یا درمانی روستای مورد نظر چقدر است.
او تصریح کرد: طرح تجمیع روستا‌ها یکی از طرح‌هایی پیشنهادی که در آینده می‌توان روی آن تامل بیشتری داشت تا این سیاست در طرح‌های حوزه کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد.
علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ریز جزئیات میزان سرمایه گذاری و اشتغال معین‌های اقتصاد مقاومتی مشخص است، گفت: با توجه به اهمیت نقش دهیاران به عنوان تسهیلگر در مدل اقتصاد مقاومتی، تاکنون بیش از ۱۱۰ نفر از دهیاران آموزش تسهیلگری دیده اند.
او موظف شد در یک هفته آینده، حجم سرمایه گذاری و میزان اشتغال ایجاد شده در قالب طرح‌های کسب و کار روستایی در هزار و ۱۲۵ روستای هدف را اعلام و تا پایان امسال هم کارت ارزیابی معین‌های اقتصادی را تهیه کند.   انتهای پیام//ف.س   ارائه آموزش تسهیلگری به بیش از ۱۱۰ دهیار استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اقتصاد مقاومتی اشتغال کسب و کار روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی