Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@20:41:13 GMT

کمک 13 میلیارد تومانی خیرین سلامت در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۴۱۲۰

کمک 13 میلیارد تومانی خیرین سلامت در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، وحید یوسفی‌نژاد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان دیروز، 10 شهریورماه در نشست تجلیل از فعالان عرصه خبر، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مرتبط با سلامت که در سالن اجتماعات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوره دولت تدبیر و امید تحولات شگرفی در حوزه سلامت اتفاق افتاد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی خدمات چند وجهی در حوزه‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به خدمات دولت تدبیر و امید در بخش سلامت اشاره کرد و افزود: در حوزه عمران بیش از یک هزار تخت سیار، اجرای پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت، مراکز سلامت و خانه بهداشت، فضاهای آموزشی و پژوهشی و سایت اداری و ستاد مرکزی دانشگاه در سطح استان اجرا شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان بیان کرد: تعداد تخت‌های اضافه شده طی سال‌های اخیر در بیمارستان‌های کردستان شامل 637 تخت در بیمارستان کوثر سنندج، 32 تخت به بیمارستان سروآباد، 32 تخت به بیمارستان دهگلان، 96 تخت به بانه و 217 تخت به بیمارستان سقز اضافه شده است.
پیشرفت 97 درصدی بیمارستان سقز
یوسفی‌نژاد عنوان کرد: بیمارستان سقز بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در این راستا همزمان با ساخت و ساز، فرآیند تجهیزات در انبار این بیمارستان جمع آوری شده است.
وی ذکر کرد: با روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان سقز امیدواریم در 22 بهمن ماه سال جاری افتتاح شود که در این راستا استخدام 300 نفر نیروی جدید و بومی را در دستور کار قرار می‌دهیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان افزود: تجهیز تخت‌های ویژه ICU و CCU ، شیمی درمانی، تشخیص و غربالگری سرطان، بخش‌های اورژانس بیمارستانی، بلوک‌های زایمان LDR و همچنین کلینیک ویژه از پروژه‌های انجام در طرح تحول نظام سلامت است.
وی با اشاره به اینکه کردستان نیازمند ایجاد مراکز غربالگری است، گفت: زمان مناسب تشخیص زود هنگام سرطان در تکلیف و سرنوشت بیمار تاثیرگذار است در این راستا مرکز غربالگری و تشخیص بیمارستان توحید سنندج در دست اجرا و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
یوسفی‌نژاد بیان کرد: در تمام کلینیک‌های ویژه استان کردستان به جز بیمارستان کوثر از ابتدای سال جاری تاکنون 262 هزار نفر مراجعه کننده را ویزیت شده‌اند.
وی عنوان کرد: بخش جدید شیمی درمانی و تشخیص غربالگری سرطان در بیمارستان توحید سنندج با کمک خیرین کردستانی راه‌اندازی شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان با اشاره به ایجاد بلوک زایمان LDR در بیمارستان بعثت، افزود: LDR یک اتاق ویژه و تخصصی جهت زایمان ایمن در فضایی خوشایند برای مادر باردار است.
وی بیان کرد: یک هزار تخت بیمار و ۱۰۰ تخت ویژه به بیمارستان‌های کردستان اضافه شده است و با توجه به کمبود نیروهای تخصصی در استان تمام تلاش خود را کار گرفته‌ایم، تا شرایط را در این بخش بهتر کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان، تحول در حوزه آموزش را امری مهم دانست و گفت: آموزش مناسب در دانشگاه‌ها موجب شده که دنشجویان حوزه سلامت بتوانند به درستی به مردم خدمات ارائه بدهند.
فعالیت 5 دانشکده علوم پزشکی در کردستان
یوسفی نژاد با اشاره به اینکه 2 هزار و 700 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان دارای پنج دانشکده از جمله پزشکی، دندان پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و بهداشت است که در طول سال 160 دانشجو فارغ التحصیل می‌شوند.
وی در ادامه ذکر کرد: 40 رشته در مقطع کاردانی، 7 رشته تخصصی، 3 رشته دکتری تخصصی، 10 رشته در کارشناسی و 15بیمارستان دانشگاهی و 6 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان فعال است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان بیان کرد: بر طبق آمار جامعه پزشکی یکی از جوامع مرجع کشور است و علیرغم برخی از سوء تفاهم‌ها خوشبختانه مورد احترام و اعتماد مردم است.
وی به مالیات پرداختی پزشکان اشاره و عنوان کرد: پزشکان دانشگاهی باید 35 درصد و بخش خصوصی ۱۰ درصد مالیات پرداخت می‌کنند.
یوسفی‌نژاد با اشاره به اینکه تعداد 250 عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان فعالیت دارند، گفت: این تعداد نسبت به دانشگاه‌ استان‌های مجاور کم است که در تلاش هستیم امسال تعداد 20 هیات علمی جدید را جذب کنیم.
کمبود تعداد رشته‌های دانشگاهی در کردستان
وی با اشاره به تعداد کم رشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: کمبود رشته دانشگاهی با توجه به طرح بومی گزینی یک اجحاف در حق دانشجویان با رتبه‌های عالی است که افزایش هیأت علمی دانشگاه گامی در راستای توسعه رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان بخش پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کردستان را ضعیف ارزیابی و اعلام کرد: در چند ماه اخیر راه‌اندازی مرکز تحقیقات گوارش و کبد را به تصویب نهایی رسانده‌ایم در واقع از طریق این مرکز مصرف درست تغذیه در کاهش سرطان را به مردم آموزش می‌دهیم.
وی گفت: مجله علمی دانشگاه در سال 94 در جشنواره رازی به عنوان مجله برتر شناخته شد و در صدد هستیم این سایت را به سمت کیفیت سازی ادامه بدهیم.
یوسفی‌نژاد بیان کرد: متاسفانه در کردستان پیوند مغز و استخوان، کلیه، قلب و ریه به دلیل تخصصی بودن و نبود امکانات انجام نمی‌شود و با توجه به اینکه مردم استان بیشتر در معرض بیماری کلیوی هستند در تلاشیم که مرکز پیوند کلیه در استان را‌ه‌اندازی شود.
راه‌اندازی بخش VIP در بیمارستان کوثر سنندج
وی عنوان کرد: راه‌اندازی بخش VIP در بیمارستان کوثر سنندج به عنوان بخش خصوصی که شامل 11 تخت با امکانات و تعلقات خاص خود آرامش را برای بیماران فراهم کرده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان، با اشاره به جذب 20 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با افزایش رشته‌های تحصیلی و کیفیت تدریس در این دانشگاه، این هدف را دنبال خواهیم کرد که دانشجویانی تربیت کنیم که بتوانند بهترین خدمت را به مردم ارائه بدهند.
وی با اشاره به کاهش سزارین در استان، گفت: در چهار ماه اول سال جاری نسبت به میانگین سال گذشته 2 درصد آمار سزارین استان کاهش یافته است.
یوسفی‌نژاد افزود: پروژه‌های مراکز سلامت و امور بهداشت در کردستان شامل 52 پروژه در حوزه بهداشت، خانه‌های بهداشت روستاها و طبقه دوم خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا است.
وی عنوان کرد: خرید دو دستگاه ام آر ای برای بیمارستان‌های سقز و مریوان و یک دستگاه به بیمارستان کوثر، خرید چهار دستگاه سی تی اسکن، 16 اسلایس به بیمارستان‌های سقز، دیواندره، کامیاران و کوثر خریداری شده است.
ساخت بخش انکولوژی بیمارستان توحید با کمک خیرین
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان کردستان از کمک 13 میلیارد تومانی خیریه سلامت در استان کردستان خبر داد و گفت: ساخت بخش انکولوژی بیمارستان توحید با 24 تخت بستری به منظور کمک به بیماران دارای مشکلات خونی با کمک خیرین استان راه‌اندازی شده است.
وی ذکر کرد: 61 پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل 24 پایگاه شهری، 34 پایگاه جاده‌ای، 2 پایگاه موتوری و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان فعال است و همچنین دو دستگاه آمبولانس انکوباتوردار برای نوزادان دارای شرایط اعزامی به منظور کاهش مرگ و میر نوزادان در استان خریداری شده است.
راه‌اندازی 34 پایگاه سلامت در کردستان
یوسفی‌نژاد گفت: 34 پایگاه سلامت در حاشیهها، 4 پایگاه در شهرهای 20 تا 50 هزار نفری تا پایان سال جاری راه‎اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: غربالگری بیش از 98 درصد نوزادان از نظر کم کاری تیروئید و بیمارهای فینل کتونوری در استان انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در پایان یادآور شد: راه اندازی تیم سیار جهت انجام سریع تشخیص HIV در مناطق حاشیه سنندج و همچنین بسیج غربالگری فشارخون نیز در پایگاه‌های سلامت ارزیابی دوره‌ها بیش از 47 درصد میانسالان و 29 درصد سالمندان توسط پزشک ویزیت پایه شدند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم