Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:02:09 GMT

هشدار، وزش باد نسبتا شدید در تهران طی فردا

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۴۵۵۹

هشدار، وزش باد نسبتا شدید در تهران طی فردا

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وزش باد نسبتا شدید در پایتخت طی فردا (۱۲ شهریور) احتمال گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

 نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار طی صبح امروز (۱۱ شهریور) است که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تدریج با افزایش تابش نور خورشید، برقراری آسمانی صاف و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، طی برخی ساعات امروز بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ روند افزایشی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود که نسبت به روز گذشته از بزرگی بالاتری برخوردار است.

با تداوم این وضعیت جوی و همزمان با ازدیاد حجم ترافیک در برخی ساعات شب افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست. از این‌رو با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز شرایط نامطلوب کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس به طور موقت در برخی مناطق شهر تهران برقرار می‌شود.

این شرایط جوی نسبتا آرام تا نخستین ساعات فردا (۱۲ شهریور) ادامه دارد و روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح دور از انتظار نیست. به تدریج طی فردا بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و برای بعضی ساعات، وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب‌غربی انتظار می‌رود که احتمال گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

بر این اساس در برخی ساعات فردا بر غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی مناطق افزوده می‌شود و کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال دارد. همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت شاخص نور خورشید وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک

مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا طی امروز و فردا در برخی ساعات رشد ابر و احتمال رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی از نواحی استان بویژه نوار غرب و شمال استان وجود دارد.

همچنین به دلیل جابجایی توده‌های هوا طی امروز و فردا یکشنبه در اغلب نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

از فردا یکشنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد که این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی وضع هوا طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده
  • افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده