Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته اسکار سینمای "سوئد" و "مراکش"، فیلم‌های منتخب خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۰ انتخاب کردند.

سینمای سوئد فیلم «و آنگاه رقصیدیم» به کارگردانی «لوان آکین» را به عنوان نماینده خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار معرفی کرد.

این فیلم که اولین نمایش خود را در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ تجربه کرد، روایتگر داستان رقابت و رفاقت دو رقصنده باله است که اخیرا در جشنواره فیلم سارایوو نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینمای سوئد حضور پررنگی در جوایز اسکار خارجی داشته و آخرین بار در سال ۱۹۸۳ با فیلم «فانی و الکساندر» ساخته سینماگر سرشناس «اینگمار برگمن» برنده جایزه این شناخه شد در سال ۲۰۱۷ نیز فیلم «میدان» به کارگرانی «روبن اوستلوند» به نمایندگی از سوئد به جمع نامزدهای نهایی راه یافت.

کمیته اسکار سینمای مراکش نیز فیلم «آدام» به کارگردانی «مریم توزانی» را به عنوان نماینده اسکاری این کشور انتخاب کرد. این فیلم که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن رونمایی شد، روایتگر زن بارداری است که در تلاش برای گرفتن پناهندگی و فرار از فقر و تعصب است.

سینمای مراکش از سال ۱۹۷۷، در جوایز اسکار شرکت می‌کند اما تاکنون تنها فیلم «عمر مرا کشت» ساخته «رشدی زم» توانسته به فهرست اولیه نامزدهای شاخه بهترین فیلم بین‌المللی راه یابد.

سال گذشته در مجموع ۸۹ کشور فیلم‌ منتخب خود را برای رقابت در این شاخه از اسکار ارسال کردند که در نهایت ۸۷ کشور واجد شرایط رقابت شناخته شدند و در نهایت سینمای مکزیک با فیلم «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

تاکنون ۲۵ کشور فیلم نماینده خود را برای حضور در جوایز اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کرده‌اند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، حدود ۵۰ نفر از مخالفان فاشیسم در نشستی در سالن تئاتر «گوبانگن» که توسط احزاب سبزها و «وانسترپارتیت» برگزار شده بود، شرکت کردند.

پلیس اعلام کرد که سه نفر از افرادی که مورد حمله قرار گرفته بودند، با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

حزب ضدنژادپرستی «اکسپو» که نمایندگانی در این نشست داشت، اعلام کرد «گروهی از نازی‌ها» پس از آغاز نشست وارد سالن شده و بمب‌های دودزا پرتاب کردند.

این حزب افزود: نازی‌ها با خشونت فیزیکی با شرکت‌کنندگان برخورد کرده و محل نشست را تخریب کرده و سپس نوعی بمب دودزا پرتاب کردند که ورودی سالن را پر از دود کرد.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد، حمله به این نشست را وحشتناک خواند و افزود: این رفتار نفرت‌پراکنانه هیچ جایگاهی در جامعه باز و آزاد ما ندارد.

همه احزاب سیاسی سوئد نیز این حمله را محکوم کرده و آن را «حمله به دموکراسی» خواندند.

حزب وانسترپارتیت اعلام کرد، «افرادی که ظاهرا نازی بودند به رویدادی که در پی برابری میان همه افراد بود، حمله کردند.»

این حزب از «همه نیروهای سیاسی» خواست با «راست افرادی که دموکراسی ما را تهدید می‌کند» مبارزه کنند.

دیگر خبرها

  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز