Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز روز دوشنبه در نشست خبری افزود: پدافند هوایی به دنبال حفظ و صیانت دائمی آسمان جمهوری اسلامی ایران بوده و کشف هرگونه اهداف پرنده توسط انواع رادارها در طیف‌ها و فرکانس‌های مختلف، تجهیزات شنود الکترونیکی، دیده‌بانی‌های بصری، مرحله شناسایی اهداف پرنده در بازه زمانی بسیار محدود با استفاده از شبکه یکپارچه پدافند هوایی، رهگیری هدف و درگیری و انهدام هواپیمای دشمن از ماموریت‌های این نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فرمانده معظم کل قوا با هدف تقویت جایگاه پدافند هوایی در دهم شهرویور ماه سال ۱۳۸۷ فرمان استقلال و تشکیل پدافندهوایی  را به یک فرماندهی مستقل صادر کردند و فرماندهی پدافند هوایی از پیکره نیروی هوایی انتزاع یافت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این نیرو هدایت عملیات پدافند هوایی تمامی یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی را به عهده دارد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) بیان کرد: اگر دشمن به اخطارهای شبکه یکپارچه پدافند هوایی توجه نکند و از مرزهای جمهوری اسلامی ایران فاصله نگیرد اقدام تاکتیکی انجام می دهیم و انهدام پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاک آمریکا در خلیج فارس نمونه آن است که هیمنه پوشالی آمریکا را در منطقه و جهان شکست.

وی افزود: فرزندان ملت شریف ایران در عرصه دفاع هوایی همواره در حال اجرای ماموریت هستند و وضعیت آمادگی رزمی ما مستقل از زمان جنگ و بحران است هرچند در زمان بحران و جنگ وضعیت آمادگی به بالاترین درجه خود می‌رسد اما در زمان صلح تعطیل بردار نیست و مجموعه پدافند هوایی سهم عمده‌ای در تولید امنیت ملی ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: نیروهای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر به همت دانشمندان جوان داخلی و برنامه ریزی‌های دقیق با وجود همه کمبودها، کاستی‌ها و محدودیت‌ها توانسته‌اند در حوزه‌های سازندگی و طراحی، تولید و تامین نیازمندی‌های دفاعی به خودکفایی برسند.

امیر سرتیپ دوم پرویز گفت: در حال حاضر ما به کمک مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش بنیان تعداد زیادی از انواع سامانه‌های راداری فعال و پسیو به شکل بومی در بردهای مختلف را در اختیار داریم که با به کارگیری انبوه این حساسه ها پوشش کامل هوایی داخل کشور و کیلومترها فراتر از مرزهای هوایی کشور را تحت رصد شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: انواع موشک‌های دوش پرتاب مکانیزه، توپخانه‌های مجهز به کنترل آتش فعال و غیرفعال، انواع سامانه‌های موشکی تاکتیکی برد کوتاه و متوسط و رونمایی از سامانه موشکی برد بلند ضد کروز و ضد بالستیک بومی و پیشرفته باور ۳۷۳، ارمغان چهل سال تلاش و خودباوری برای رهایی از یوغ وابستگی به استکبار جهانی توسط مجموعه‌های دفاعی است.

وی افزود: در حوزه‌های تولید سامانه فرماندهی کنترل پیشرفته، تولید بومی انواع تجهیزات و سامانه‌های ارتباطی ایمن و پایدار، توسعه شبکه‌های ارتباطی امن، طراحی و تولید بومی نرم‌افزارهای پایه، تقویت قابلیت‌های دفاعی سایبری بومی از دیگر فعالیت‌های ارزشمندی است که در چند سال اخیر، زمینه مدیریت بهینه و پایدار صحنه نبرد را برای پدافند هوایی فراهم کرده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: پیشرفت‌های پدافند هوایی در حوزه‌های جنگ‌های الکترونیک، پدافند غیرعامل و سایبری با طراحی و تولید انواع تجهیزات پیشرفته پدافند غیرعامل، هشدار دهنده ها، انواع اخلالگرها، منحرف کننده‌ها و زیرساخت‌های دفاع سایبری به مرحله‌ای از توانمندی رسیده که به عنوان بازوی قدرتمند عملیات پدافند هوایی به طور گسترده در نقاط مختلف کشور به کارگیری می‌شود.

وی یادآور شد: با وقوع بلایای طبیعی و سیل در سال جاری در بخشی از مناطق کشور، مجموعه بهداشت و درمان نیروی پدافند هوایی در هشت منطقه محروم کشور اقدام به ارائه انواع خدمات رایگان درمانی در قالب طرح مردم یاری کرده است.

دهم شهریور روز پدافند هوایی نامگذاری شده است.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر الکترونیک امنیت ملی بهداشت و درمان خلیج فارس آمریکا قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی

 
به گزارش تابناک به نقل از مهر، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تأمین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز شنبه رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، چند تن از عوامل تأمین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار