Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@17:59:46 GMT

نظر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره سند ۲۰۳۰

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۴۹۴۳

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به گفتمان غالب در آموزش و پرورش تبدیل شود، همچنین سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور جایگاهی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره نشست این فراکسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: اهم موضوعاتی که نمایندگان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کردند، از اجرای دقیق و صحیح سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، توجه ویژه به وضعیت معیشت فرهنگیان با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه و ضرورت سازماندهی دقیق فرهنگیان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیگر دغدغه نمایندگان ملت در فراکسیون نمایندگان ولایی، برنامه‌ریزی صحیح برای جبران کمبود شدید نیروی انسانی است، همچنین تبدیل وضعیت نیروی انسانی پیمانی، خریدخدمت، حق‌التدریس‌ها، نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی‌ها و تعیین تکلیف کنکور سراسری و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت کشور موارد مهم و مورد توجه نمایندگان است.   رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: لزوم بازنگری در سرانه آموزشی مدارس یکی دیگر از موارد مطرح‌شده در این جلسه بود، زیرا امکانات موجود پاسخگوی نیاز و برنامه‌های مدارس نیست، همچنین حمایت تجهیزاتی از هنرستان‌ها از دیگر خواسته‌های نمایندگان مردم در این جلسه بود.   حمیدرضا حاجی‌بابایی ادامه داد: ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان، تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز به‌زعم نمایندگان ولایی باید در اولویت برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش قرار گیرد.   وی گفت: تلاش برای جلب توجه دولت به آموزش و پرورش به‌گونه‌ای که نیازها و برنامه‌های این وزارتخانه در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد، انتظاری است که آقای حاجی‌میرزایی باید در برنامه‌های خود داشته باشد.   رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین تأکید کرد: خدمت‌گزاران مدارس نیز باید مورد توجه وزیر در برنامه‌های معیشتی قرار بگیرند، زیرا به‌عنوان نیروهای مؤثر در مدرسه مدنظر هستند، از سوی دیگر کمبود این گروه نیز در برنامه‌ریزی‌های نیروی انسانی مدنظر باشد.   حمیدرضا حاجی‌بابایی تصریح کرد: نمایندگان مردم معتقدند که زیرساخت پیشرفت و تعالی کشور، آموزش و پرورش متعالی و بالنده است و اگر آموزش و پرورش تضعیف شود، نتیجه آن تضعیف کشور خواهد بود.   همچنین محسن حاجی‌میرزایی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالات نمایندگان اظهار داشت: برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به گفتمان غالب در آموزش و پرورش تبدیل شود، همچنین سند 2030 در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور جایگاهی ندارد.   وی با بیان اینکه بخشی از صندوق ذخیره فرهنگیان به فرهنگیان واگذار شود، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است.   گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از آماده شدن آیین‌نامه تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس و نهضتی تا پایان شهریور خبرداد، و اضافه کرد: عدالت آموزشی اولین اولویت است و کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی در دستورکار قرار می‌گیرد.   محسن حاجی‌میرزایی از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از اواخر شهریور خبر داد و گفت: نظام رتبه‌بندی نیز در هیئت دولت در حال بررسی و آماده‌سازی است.   گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، جهت‌گیری به‌سوی آموزش‌های مهارتی تا  50درصد دانش‌آموزان و ایجاد هسته اقتصادی برای ساماندهی اقتصاد آموزش و پرورش را نیز از برنامه‌های خود اعلام کرد.   محسن حاجی‌میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: بنده ارتباطی با تشکل‌های سیاسی، صنفی و غیرصنفی نداشته و ندارم.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آن ها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی‌انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به‌دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به‌عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به‌نحو احسن بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به‌جای شعار عمل کنیم، هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به‌عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات