Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:02:47 GMT

محتوای مداحی‌ها به روز و براساس نیاز مخاطب باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۵۴۲۹

محتوای مداحی‌ها به روز و براساس نیاز مخاطب باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه محتوایی در مداحی‌ها ارائه می‌شود، باید بصیرت‌افزا باشد، گفت: از سویی دیگر مداحان باید به فکر دفع حمله و حجمه و دسیسه‌های شیاطین بوده، به روز باشند و محتواهایی براساس نیاز جامعه ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمد رضایی، امروز ۱۱ شهریور، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در طول ایام سال با توجه به مناسبت‌ها، برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از بهترین و طلایی‌ترین فرصت‌ها برای انسان، فرصت ماه‌های محرم و صفر است که در ماه صفر علاوه بر برنامه های داخل کشور، برنامه‌هایی در خارج از کشور از جمله پیاده ‌روی اربعین انجام می‌شود که نمایش قدرت مسلمانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: انسان نباید این فرصت‌ها را از دست بدهد، بلکه باید از آن به درستی بهره برد.

رضایی ادامه داد: در راستای بهره بردن بیشتر مردم از این ایام، همزمان با سراسر کشور برای ۱۳ گروه از جامعه هدف از جمله روحانیون فعال سطح استان، بانوان فرهیخته، کارمندان سازمان تبلیغات اسلامی، مبلغات، کارشناسان فرهنگی، ائمه جمعه و ائمه جماعات با حضور اساتیدی از مشهد و قم برگزار شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این دوره‌ها، دوره ‌های آموزشی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و مباحث مربوط با خانواده شکل گرفت، افزود: در ایام محرم و صفر بیش از ۱۳۰۰ مبلغ در سطح استان فعال می‌شوند و به تمام روستاهایی که برنامه دارند مبلغ اعزام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در هر نقطه از استان حتی با جمعیت اندک که نیاز به روحانی داشته باشند، قطعا نیاز آنان تامین می ‌ شود.

رضایی از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در شهرها و شهرستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: این همایش همه ساله در دهه اول محرم استان برگزار شده و در آنها ضمن ارائه مباحث محتوایی، به بیان راهکارهای اجرایی و فعالیت‌های میدانی هیئات مذهبی نیز پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب در بخش مبلغان، تصریح کرد: نسبت به اعزام مبلغ کمبودی نداریم و می ‌توانیم تمام نقاط استان را پوشش دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی با اشاره به ساماندهی فعالیت هیئات مذهبی نسبت به امور ترافیکی، امنیتی و برنامه‌های گروهی هیئات، افزود: عاملی که پس از این سال ‌ها مردم و جمعیت‌ها را در ایام محرم در هیئات جمع می‌کند، جاذبه امام حسین(ع) است.

رضایی ادامه داد: شاهد این امر هستیم هرساله حضور مردم در مراسم عزاداری محرم از نظر کیفی و کمی افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: دشمن از افزایش تورم سال‌های اخیر بهره برده و از طریق فضای مجازی کار کرده تا با استفاده از اهرم گرانی، مراسم محرم را تعطیل کند، اما این جاذبه امام حسین(ع) است که قلب‌ها را به خود جذب می‌کند و مانع از تعطیلی این مراسم می ‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: باتوجه به حضور پرشور مردم، وظیفه فردی که مسئول هیات بوده و یا سخنران و مداح است سنگین می‌شود.

وظیفه مسئولان هیات عزاداری

رضایی ادامه داد: مداحان باید یاری‌رسان دین باشند و اشعاری که انتخاب می‌کنند باید از محتوای بالایی برخوردار بوده و از اشعار بی پایه، بی محتوا و تفرقه‌انگیز استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه محتوایی در مداحی ‌ها ارائه می‌شود، باید بصیرت‌افزا باشد، اظهار کرد: از سویی دیگر مداحان باید به فکر دفع حمله و حجمه و دسیسه‌های شیاطین بوده و به روز باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه باید اشعار مداحی برای مخاطب درمانگر باشد، افزود: وظایف مسئولان هیئات مذهبی، تشکیل شورای فرهنگی در طول سال و استفاده از نطرات نخبگان هیئتی برای هرچه بهتر برگزار شدن جلسات است.

رضایی بیان کرد: برنامه‌ریزی ‌ ها در هیئات باید براساس نیاز مخاطب باشد و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود، هدایت‌گر بوده و برای ظرفیت بالای بانوان برنامه‌ریزی خاص و ویژه شود.

وی اظهار کرد: لازم است به خوبی از ظرفیت جوانان در هیئات مذهبی استفاده شود و قرآن و خطبا و وعاظ، محور اصلی این هیات ‌ ها باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر ترویج و تشویق کتابخوانی در هیات‌ها، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که در جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، جنگ رسانه‌ای و جنگ همه جانبه دشمن هستیم و برنامه‌های هیات ‌های مذهبی و عزاداری باید به گونه ‌ای برنامه‌ریزی شود که برای مردم مزاحمت نداشته باشد.

رضایی با بیان اینکه باید خطبا توانایی بسیاری برای ارائه محتوای غنی داشته، پاسخگوی شبهات جوانان باشند و تبلیغ چهره به چهره را فراموش نکنند، افزود: خطبا باید تلاش فراوان برای بصیرت‌افزایی و بالا بردن سطح ایمان و اعتقادات مردم داشته و نسبت به بیان احکام توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی این است که فعالیت‌های فرهنگی پیوست اجتماعی داشته باشد و محله‌ها مسجدمحور باشند که این امر به تلاش مصاعف ائمه جماعات بستگی دارد.

خراسان‌جنوبی، کمترین آسیب را در حوزه عزاداری دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: در حوزه آسیب ‌ها ی عزاداری، خراسان‌ جنوبی کمترین آسیب را دارد، اما باید تلاش کنیم که آسیب‌های حداقلی نیز از هیات‌ها برطرف شود.

رضایی با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها بحث آلودگی صوتی بعضی از هیات‌ها است که باید بر آن مراقبت کرد، بیان کرد: آسیب‌های هیات ‌های عزاداری، محتوایی و یا شکلی و ظاهری هستند و باید مداحان مراقبت کنند اشعاری که خوانده می‌شود از محتوای بالایی برخوردار بوده و از اشعاری که باعث جسارت به اهل بیت(ع) می شود.

وی یادآور شد: لازم است از رقابت‌های کادب در هیات‌ها پرهیز شود تا شان اهل بیت(ع) حفظ شده و مجالی برای دشمن ایجاد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «زندگی با آیه‌ها» یکی از طرح‌های ملی قرآنی بود که امسال در ایام ماه مبارک رمضان در کل کشور و استان کردستان به اجرا درآمد و با توجه به استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان،  آزمون نهایی این طرح تا هفتم اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی افزود: این طرح در استان کردستان مورد استقبال قرار گرفت و زمینه شرکت افراد زیادی را ایجاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: در راستای اجرای این طرح ملی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی کرد که روزانه با طرح یک سوال چهارجوابی زمینه مشارکت افراد زیادی را فراهم می‌کرد.

رازیانی عنوان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده حدود ۱۴۰ هزار پیامک در راستای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در کردستان دریافت شد که تعدادی از این پیامک‌ها مربوط به هموطنان سایر استان‌های کشور بود.

وی با اشاره به اهدای جوایز به ۲۰۰ نفر از برگزیدگان مسابقه پیامکی در کردستان، اعلام کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت ۲۰ روز، روزانه به ۵ نفر از برگزیدگان مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شد و در ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان نیز به دلیل استقبال بالای مردم از این مسابقه پیامکی شمار برگزیدگان به روزانه ۱۰ نفر افزایش یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه عده‌ای از هم استانی‌ها نیز از طریق شرکت در جلسات مسطورا در خانه‌های قرآنی و مؤسسات و یا مساجد استان در این طرح ملی شرکت داشتند، گفت: این طرح زمینه ساز حضور افراد زیادی به سمت فعالیت‌های قرآنی شد.

رازیانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این نهضت ملی می‌توانند در آزمون نهایی این طرح شرکت کنند، گفت: آزمون نهایی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و به افرادی که نمره قبولی کسب کنند گواهی معتبر حفظ ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون که به مدت ۲۰ دقیقه برگزار می‌شود شامل ۳۰ سوال از حفظ و ترجمه آیات «زندگی با آیه‌ها» است.

اهدای گواهی معتبر به برگزیدگان مسطورا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: به کسانی که بتوانند حداقل به ۲۰ سوال پاسخ صحیح دهند گواهی قبولی از سوی سازمان دارالقرآن کریم تعلق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: برگزیدگان این آزمون در قرعه کشی ۱۵۰ جایزه نفیس به ارزش پنج میلیارد ریال شرکت داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: ۳۵ کمک هزینه سفر زیارتی حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس، لپ‌تاپ، تبلت، گوشی همراه، اسکوتربرقی، دوربین عکاسی چاپ فوری، کوادکوپتر، ساعت هوشمند، هندزفری بلوتوثی، پاوربانک، فلش و جوایز نقدی از جوایز این مسابقه به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه هر شرکت کننده پنج بار فرصت دارد تا در این آزمون شرکت کند، افزود: مهلت شرکت در آزمون تا پایان فروردین ماه جاری است.

وی اضافه کرد:علاقمندان می‌توانند برای دریافت منابع این آزمون به سایت https://zendegibaayeha.ir و شرکت در آزمون این طرح ملی به سایت https://s۰,۳۰ayeh.com/profile.php مراجعه کنند.

کد خبر 6083179

دیگر خبرها

  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با MCN موبیکس کیوب
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی