Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:41:15 GMT

۱۵ هزار اتوبوس درون شهری امسال به سن فرسودگی می رسد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۵۷۹۴

۱۵ هزار اتوبوس درون شهری امسال به سن فرسودگی می رسد

حسین رجب صلاحی روز دوشنبه در نشست فصلی مدیران عامل سازمان های پایانه های مسافربری شهرداری ها افزود: همان مشکلاتی که در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی داریم، در مباحث مربوط به نوسازی ناوگان اتوبوس های درون شهری نیز داریم که یکی از دلایل آن عمل نکردن به تعهدات کارخانه های خودروسازی است.
وی در خصوص سه محور حمل و نقلی تاکسی، اتوبوس و مترو گفت: ۳۲۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور وجود دارد که از این تعداد تا پایان امسال ۱۹۰ هزار تاکسی به سن فرسودگی می رسند و نیازمند نوسازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صلاحی اضافه کرد: طرح واردات تاکسی گازسوز و برقی نیز در هیات دولت در حال پیگیری است و همچنین بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، مقرر شده است دولت از محل صرفه جویی سوخت بابت هر دستگاه تاکسی ۵ هزار دلار پرداخت کند که در حال تغییر این عدد به ۹ هزار دلار برای تاکسی ها هستیم.
وی در ادامه به ناوگان اتوبوسرانی شهری در کشور اشاره کرد و گفت: همچنین در حوزه ناوگان اتوبوسرانی شهری از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور استفاده کردیم و باید ۱۴۲ هزار دلار یارانه از محل صرفه جویی سوخت از دولت برای تامین و خرید اتوبوس های گازسوز بگیریم و در اتوبوس های دیزلی این عدد ۶۷ هزار دلار است.
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین به وضعیت خطوط مترو در شهرها نیز اشاره کرد و گفت: ۹ کلان شهر در کشور به حوزه مترو ورود پیدا کردند که در ۵ کلان شهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز خطوط مترو در حال فعالیت هستند و در شهرهای کرمانشاه، اهواز، قم و کرج خطوط مترو در حال ساخته شدن است.
صلاحی اضافه کرد: ۸۴۰ کیلومتر خطوط مترو برای کشور در نظر گرفته شده که ۳۱۸ کیلومتر آن در حال بهره برداری، ۲۶۹ کیلومتر در حال ساخت و ۲۵۳ کیلومتر در دست مطالعه است.
وی با بیان اینکه با متروی تهران روزانه ۲.۷ میلیون سفر انجام می شود،‌ اظهار داشت: اگر خطوط ۶ و ۷ مترو تهران تکمیل شود و تعداد ناوگان نیز افزایش یابد و سر فاصله قطارها به حدود دو و نیم دقیقه برسد، ظرفیت مسافربری متروی‌ تهران روزانه هفت میلیون سفر خواهد شد.
رجب صلاحی تصریح کرد: در کشور ۸۴۰ میلیون نفر سفر در سال توسط خطوط مترو انجام می شود. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 6098075 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها