Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، سیامك شمس، رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 شهریورماه در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت در محافل و مراسم‌های عزاداری به ویژه در زمان پخت و تهیه غذا گفت: لازم است از بسته‌بندی و نگه‌داری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی بیش از دو ساعت خودداری شود و در صورت لزوم در دمای زیر چهار درجه سانتی‌گراد (دمای یخچال) یا بالای ۶۳ درجه (روی شمعک گاز) نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص ظروف عرضه مواد غذایی نذری افزود: چنانچه امکان شست‌وشو و گندزدایی ظروف معمولی وجود دارد، از ظروف یک‌بار مصرف به دلایل زیست محیطی و آلودگی‌‌هایی که در بهداشت محیط ایجاد می‌‌کنند، کمتر استفاده شود.
شمس ادامه داد: چنانچه از ظروف یک بار مصرف استفاده می‌شود، باید به نوع ظرف و خصوصیات آن به لحاظ تحمل درجه حرارت توجه شود، برای نگه‌داری غذای داغ بهتر است از ظروف گیاهی یا آلومینیومی استفاده کنند، برای نوشیدنی‌های سرد، لیوان‌های پلاستیکی شفاف و برای مایعات گرم، لیوان‌های گیاهی یا کاغذی مناسب‌تر است.
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز شمس با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات مردمی همواره فعال است، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با این سامانه تماس بگیرند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي رعايت بهداشت غذاي نذري ايام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش شدید باد در زنجان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پدیده جوی خاصی طی این هفته در استان نخواهیم داشت، گفت: پدیده غالب جوی امروز وزش باد شدید از بعد از ظهر در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان غالباً صاف گزارش شده است، افزود: شرایطی که امروز در استان حاکم شده، تا اواسط هفته جاری در استان تداوم داشته و از اواسط هفته بارندگی برای استان پیش‌بینی شده است.

این مسؤول با یادآوری اینکه دمای هوای استان زنجان از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری به تدریج روند افزایشی به خود خواهد گرفت، اظهار کرد: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، این وضعیت از روز چهارشنبه این هفته کمی تغییر یافته و دمای هوا در اغلب مناطق استان خنک‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای کنونی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است، خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۴ و ۲۵ درجه، ابهر ۴ و ۲۵ درجه، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6089605

دیگر خبرها

  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد