Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی با اشاره به استقبال مساجد از طرح «شمیم حسینی»، گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰۰ مسجد از بن‌کارت‌های یک میلیون تومانی این طرح بهرمند گشته و نیازهای خود را در زمینه خرید اقلام برطرف کرده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «حسین کریمی» با اشاره به بهره مندی یک هزار مسجد تهران از برکات طرح «شمیم حسینی»، گفت: وقف از زیباترین آموزهای دینی و اجتماعی است که برای حفظ نوع دوستی و تعاون از ائمه اطهار(ع) برای ما به یادگار مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب تهران ادامه داد: برای حفظ این امر مهم باید تلاش کنیم تا وقف را بیشتر به مردم بشناسیم زیرا وقف یک کار نیک است که بدون منت در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.


کریمی با بیان اینکه وقف می تواند جامعه را از تنگدستی و تهی دستی نجات دهد، افزود: وقف های مختلفی در محرم وجود دارد مانند وقف اطعام عزاداران، وقف ملک برای محل عزاداری و ... به همین منظور باید با تبلیغات مناسب و واقعی افرادی را که از نظر مالی دارا هستند، به وقف ترغیب کنیم. باید به عامه مردم بگویم وقف یک ثواب است که سال های سال ماندگار می ماند و یک صدقه جاریه برای واقف محسوب می شود.


وی ادامه داد: بهترین عمل در خصوص وقف عمل امینانه و درست عمل کردن به نیات واقف است.


مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه شمیم حسینی در امام زاده زید(ع) تصریح کرد: نمایشگاه شمیم حسینی در آستان امامزاده زید با استقبال بی نظیری مواجه شد که علت آن مراجعه تمامی مساجد استان تهران به این نمایشگاه بوده است.


کریمی تصریح کرد: به منظور بهره مندی همه مساجد از این نمایشگاه، مهلت برپایی آن تا سه شنبه، ۱۲ شهریور تمدید شد.


وی در پایان بیان کرد: تاکنون متولیان بیش از یک هزار مسجد به این نمایشگاه مراجعه کرده و از بن کارت هدیه یک میلیون تومانی استفاده و نیازهای خود را در زمینه خرید اقلام برطرف کرده اند. لذا متولیان مساجد دیگری که می خواهند بهره لازم را از بن کارت هدیه و نمایشگاه ببرند می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به امامزاده زید منطقه ۱۸ واقع در اتوبان سعیدی مراجعه کنند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند کانون های مساجد خراسان جنوبي اردبیل روزنامه طرح شمیم حسینی محرم وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟

به گزارش «مبلغ»، متن پرسش و پاسخ مطرح شده بدین شرح است:

سوال: آیا اجاره اراضی موقوفه (وقف خاص اولاد ذکور) به مدّت ۹۰ سال برای بنای مسجد و مصلّی و حسینیّه جایز است؟ اگر صحیح است مشروط به چه شرایطی می باشد؟

پاسخ: اجاره های بلند مدّت بر خلاف مصلحت وقف است و جایز نیست، باید چند سال به چند سال تجدید شود و استفاده از آن برای مسجد و مصلّی و حسینیّه مانعی ندارد،هرچند جریان احکام مسجد بر آنها مشکل است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898873

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان