Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:47:43 GMT

طرحی که دانشجویان را به مهارت تدبر در قرآن مسلح می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۶۷۹۲

طرحی که دانشجویان را به مهارت تدبر در قرآن مسلح می کند

رئیس مرکز فعالیت های قرآنی دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: طرح دانشجو متدبر قرآن کریم، دانشجویان را به مهارت های تدبر در قرآن مسلح می کند.

زهرا نقی زاده در گفتگو با ایسنا، یکی از اهداف اصلی مرکز دانشجو معلم قرآن کریم سازمان فعالیت های قرآنی جهاد دانشگاهی را ترویج آموزش های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در دانشگاه های کشور عنوان کرد و افزود: این مرکز از سال 94 فعالیت های خود را به صورت رسمی شروع کرده و دانشجویانی که به روخوانی و روانخوانی قرآن کریم مسلط هستند، با فراگیری آموزش های لازم، این علوم را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه از زمان شروع فعالیت های این مرکز تاکنون، دانشجویان بسیاری در کنار یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، خواستار فراگیری محتوا و مفاهیم آیات قرآن بوده اند که در این راستا طرح دانشجو متدبر قرآن کریم راه اندازی شده است. بر اساس این طرح، دانشجو معلمان این مرکز در کنار فراگیری آموزش های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، با شیوه ها و مهارت های تدبر در قرآن کریم آشنا می شوند و پس از پایان این دوره، مطالب فراگرفته شده را به دانشجویان خود آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه دوره اول طرح دانشجو متدبر در سال گذشته برگزار شده است، اظهار کرد: دومین دوره این طرح نیز از هفتم لغایت دوازدهم شهریور ماه سال جاری با همکاری جهاد دانشگاهی استان مرکزی در اردوگاه امیرکبیر شازند برگزار می شود که در این دوره، تعداد 60 دانشجو معلم در قالب 40 ساعت کلاس آموزشی سطح یک تدبر در آموزش قرآن کریم را آموزش می بینند و در واقع به این مهارت ها مسلح می شوند.

نقی زاده اضافه کرد: به دلیل شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه ها، این امکان برای دانشجو معلمان در نظر گرفته شده است تا بتوانند با فراگیری سطح دو، سه و چهار این آموزش ها به صورت مجازی و در قالب 200 ساعت آموزش، این علوم را به صورت تخصصی تر در اختیار دانشجویان خود قرار دهند. همچنین ما تلاش داریم با برگزاری اردوی اختتامیه این طرح در تابستان سال آینده، فراگیران را در قالب مربیان متدبر قرآن کریم به دانشگاه های سراسر کشور اعزام کنیم و امکان برگزاری این کلاس ها به صورت مستقل را نیز برای فراگیران تمامی سطوح این دوره مهیا کنیم.

رئیس مرکز فعالیت های قرآنی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه سطح اساتید این دوره بسیار بالاست و تمامی فراگیران از نحوه تدریس اساتید رضایت کامل دارند، بیان کرد: به دلیل تقارن این دوره با ایام مذهبی ماه محرم، در کنار یادگیری دروس، برنامه های متنوعی از جمله برگزاری مراسم های مذهبی، برپایی حلقه های تدبری و معرفتی و... برای فراگیران در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان معرفی این دوره به تمامی دانشگاه های سطح کشور ارسال شده است، تصریح کرد: طیف شرکت کنندگان در این دوره بسیار گسترده است، به صورتیکه بخشی از دانشجویان این دوره دانش آموختگان قرآن و حدیث هستند و بخشی نیز در سایر رشته های دانشگاهی تحصیل کرده اند. این افراد تماما با علاقه کامل و به صورت داوطلبانه در این دوره شرکت کرده اند که بعضا برخی از این افراد حافظ و قاری قرآن کریم هستند و سابقه حضور در مجامع و مسابقات کشوری قرآن کریم را دارند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو