Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت به ابهامات مطرح شده درباره انفجار در سکوی پرتاپ ماهواره‌بر ناهید توضیح داد.
به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، علی ربیعی سخنگوی دولت اظهار کرد: آنچه که در دولت مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت این است که انفجار در سکو اتفاق افتاده و اصلا ماهواره ای به سکو  منتقل  نشده بوده است و اساسا در محل تست بوده و نه پرتاب .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در میادین تستی که ما داریم مثل  سمنان معمولا این آزمایش ها صورت می گیرد.   در دنیا شبیه به این موضوع زیاد صورت می‌گیرد. حتی در کشورهای پیش رفته هم ما انفجارهای متعدد و مهیبی در این زمینه ها داشتیم. در این اتفاق خوشبختانه نه کشته داشتیم و نه از نظر جانی مشکلی داشتیم.
وی با بیان اینکه علت انفجار رخ داده یک بحث و خطای فنی بوده است ،ادامه داد: همه کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که یک بحث فنی بوده است. کاملا هم مشخص است بحث فنی چگونه اتفاق افتاده است.
ربیعی یادآور شد: دو جریان خبری در این میان شکل گرفت؛ یکی در صدد القای این موضوع بود که کسانی هستند در موسسات ما که می توانند کار جاسوسی و خراب کاری بکنند که اصلا کارشناسان ما روی این موضوع صحه نمی گذارند و به نوعی این نظر سوء استفاده برای قدرت نمایی است.
وی افزود: دوم آنکه ما نمی دانیم چه طور است که رئیس جمهوری ایالت متحده آمریکا عکس می گذارد، توییت می کند، عکس ماهواره ای منتشر می کند و با یک ذوق زدگی با موضوع رفتار می کند؛ این کارها اصلا قابل فهم و درک نیست .
ربیعی در پایان گفت: شاید از بی سوژگی در مورد ایران است که همچین موضوعی را در مورد ایران مطرح می کنند. این امر کاملا مشخص است و معلوم است بر اثر چه موضوعی اتفاق افتاده است. خوشبختانه دانش ما هم هر روز در این رابطه رو به گسترش و فزونی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماهواره ناهید سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مصدوم شدن دو نفر در حادثه انفجار گاز شهری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عارف شرهانی, اظهار داشت: در حادثه انفجار گاز شهری که ساعت 18:30 امروز (12 اردیبهشت‌ماه) در یک منزل مسکونی در خیابان اردشیر اهواز رخ داد، دو نفر مصدوم شدند. 

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، افزود: مصدومان این حادثه که یک مرد 32 ساله و یک زن سالمند 80 ساله بودند، توسط تکنسین‌های اورژانس 115 به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز انتقال یافتند. 

انتهای پیام /

دیگر خبرها

  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • «حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه