Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان بیمه سلامت، محمد رضا میرزایی روز دوشنبه درباره اجرای برنامه پزشکی خانواده افزود: برای اجرای برنامه پزشکی خانواده در کل کشور لازم است از تجربه دو استان اجرا کننده این برنامه (فارس و مازندران) استفاده شود.   ۶ ماهه دوم امسال فرصت مناسبی برای طراحی مدل، برنامه ریزی اجرایی، هماهنگی با مجلس و دولت است تا مسیر اجرای برنامه پزشکی خانواده مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکته مهم در اجرای برنامه پزشک خانواده شهری که این روزها در دستور کار وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر است، بحث مدل اجرایی و تامین اعتبارات لازم این برنامه است. اولین الزام اجرای برنامه پزشکی خانواده شهری تاکید جدی تولیت نظام سلامت، اعتقاد قلبی و عزم راسخ معاونت‌های وزارت بهداشت و دومین موضوع مساعدت رئیس جمهوری و تصویب آن در هیات دولت و اختصاص اعتبار است. اگر قرار باشد از سال آینده این برنامه در یک سوم کشور اجرا شود، حداقل به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

میرزایی بیان کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های خدمات الکترونیک از جمله نظام ارجاع الکترونیک، نسخه الکترونیکی، رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری، استحقاق سنجی الکترونیک و تامین فضای فیزیکی و تجهیزات در کشور برای اجرای برنامه پزشکی خانواده در سال ۹۹ مانعی وجود ندارد و می‌توان این اقدام را در چند استان دیگر آغاز کرد.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: با توجه به تجربه‌ اجرای مدل‌های مختلف برنامه پزشکی خانواده در استان‌ها به نظر می‌رسد که بهترین مدل برای اجرای این برنامه، مدل اصلاح شده استان های فارس و مازندران است. با توجه به مشکلات اجرایی که این دو استان دارند لازم است که تمام موارد بررسی و در دستورالعمل جدید گنجانده شود. این دستورالعمل می تواند مکمل دستورالعمل ۰۲ باشد که در آن مقطع توسط هیات دولت مصوب شده بود.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت باید از نظر کارشناسان فنی سایر حوزه ها از جمله سازمان بیمه سلامت، تامین‌ اجتماعی و استان‌هایی که در آن نظام ارجاع اجرا می‌شود، استفاده کند تا برای اجرای این برنامه در سایر استان‌ها مدل کاربردی کامل و بی نقصی داشته باشیم.

میرزایی پیش از این نیز درباره برنامه پزشکی خانواده گفته بود: اولین نیاز اجرای برنامه پزشکی خانواده در کشور تامین اعتبار حداقل ۶ هزار میلیارد تومان در سال برای ۵۰ میلیون ایرانی در جمعیت شهری با حداقل برآورد سرانه سالانه ۱۲۰ هزار تومان برای هر نفر است.  بزرگترین اولویت وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای خروج از مشکلات نظام سلامت کشور، اجرای بسته کامل برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است. برنامه پزشکی خانواده روستایی، عشایری و شهرهای زیر هزار نفر از حدود  ۱۴سال پیش برای حدود ۲۸ میلیون نفر اجرایی شد و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ پزشک و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ ماما همراه با سایر اعضای تیم سلامت بسته خدمات سطح یک را به مردم ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح پزشک خانواده نظام ارجاع الکترونیک پزشک خانواده بیمه سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

گفتنی است، در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب موسوم به طرح «نور» قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر بود:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیروهای تحت امر در انجام مأموریت ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقاً تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می شویم:

۱- انتظار می رود مسوولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

۲ - انتظار می رود اکنون که فراجا با دغدغه‌مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیروهای دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

۳ - مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب