Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-05@03:41:44 GMT

کارشناسان ضدجاسوسی وزارت اطلاعات چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۷۶۶۰

کارشناسان ضدجاسوسی وزارت اطلاعات چه گفتند؟

دیروز حدود ۱۰۰ نفر از اهالی رسانه در سطوح مختلف، مهمان معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات بودند. نمایشگاهی در باره نفوذ و جاسوسی برپا بود و چندتن از مدیران و کارشناسان، با مطرح کردن کیس‌های مختلف، روش‌هایی را که حریف‌های اطلاعاتی برای کسب اطلاعات استراتژیک و حتی معمولی از آن‌ها بهره می‌گیرند توضیح دادند. به گزارش«جنوب نیوز» به نقل از خبرآنلاین؛ به وضوح مشهود بود که زبان کارشناسان ضدجاسوسی در بیان جزئیات پرونده‌ها بسته است و گاه که یک همکار رسانه‌ای با ۲-۳ سوال متوالی قصد گودبرداری! و کسب اطلاعات بیشتر را داشت، با کوچه علی چپ مواجه می‌شد و گاه نیز به وضوح می‌شنید که بدلیل طبقه بندی حفاظتی، حرف بیشتری نمی‌تواند بشنود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برابر آنچه آن‌ها گفتند عوامل نفوذی و یا چهره‌هایی که فریب سازمان‌های اطلاعاتی را خورده بودند، گرچه به قشرخاصی محدود نمی‌شدند، اما ویژگی مشترکشان، نخبگی و دسترسی شان به اطلاعات بود. همچنین نفوذی ها، هم در لباس روحانیت بودند و هم پزشک، مهندس، دانشجو، کارمند نظامی و غیرنظامی و ...

کارشناسان می‌گفتند روش جذب افراد هم بسته به انگیزه آن‌ها متفاوت است. یکی عاشق زندگی در غرب است؛ دیگری دانشگاه خوب و تحصیلات عالی می‌خواهد؛ آن یکی شغل پردرآمد دوست دارد؛ و یکی هم با اعتقاد به ضربه زدن به نظام، اطلاعات می‌فروشد.

اما نکته مهمی که در لابلای حرف‌های کارشناسان به اشاره‌ای اکتفا شد، اطلاعاتی است که حریف، بدون هیچ هزینه‌ای آن‌ها را از دست مان می‌قاپد. این برمی گردد به اظهارنظر‌های برخی مسئولان کشور در رده‌های مختلف مدیریتی که گاه و بیگاه در یک دعوای سیاسی، نه پته همدیگر که منافع ملی کشور را روی آب می‌ریزند و برای اینکه در مشاجره، دست بالا را داشته باشند، اطلاعات طبقه بندی شده را فاش می‌کنند؛ و نهایتا، خواسته کارشناسان ضدجاسوسی وزارت از رسانه ها، هم روشن بود و هم ساده: اولا شما هیزم بیار اختلافاتی که منجر به افشای اطلاعات مهم می‌شود نباشید و ثانیا با ایجاد هوشیاری در جامعه، شهروندان را بشگون بگیرید تا مبادا برای مثلا درخواست یک ویزا برای خود یا عضوی از خانواده شان، مملکت فروشی کنند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

وزارت دفاع سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داد.

به گزارش ایسنا، شامگاه پنجشنبه منابع رسانه‌ای خبر دادند صدای چند انفجار در حومه دمشق شنیده شده است.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای غیر رسمی سوری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حمله هوایی را به منطقه «نجها» در جنوب دمشق و همچنین شهر «القنیطره» انجام داده است.

ساعتی بعد، یک منبع در وزارت دفاع سوریه به خبرگزاری سانا اعلام کرد در پی حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، هشت نظامی مجروح شدند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا