Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@06:31:30 GMT

هیئت سکولار و غربت حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۷۹۶۴

هیئت سکولار و غربت حسین(ع)

هیئت سکولار، هیئتی است که در آن نسبتی بین اسلام و سیاست وجود ندارد، ولی همانطور که رهبری فرمودند: هیئت سکولار وجود ندارد، چون اسلام از سیاست جداشدنی نیست.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو - معصومه ترابیکی؛ * جریان‌هایی انحرافی هستند که از گذشته بوده اند و الان هم همچنان وجود دارند که همیشه تلاش کرده اند ائمه را به ۱۴۰۰ سال پیش محدود کنند که حسینی باشد که فقط برای او گریه کنند و اشک بریزند، ولی هیچ تاثیری در جامعه نداشته باشد و ما در جامعه نشانی از رشادت‌های آن روز‌های آن‌ها نبینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هیئت سکولار نسبتی بین اسلام و سیاست وجود ندارد، ولی همان طور که حضرت آقا فرمودند: هیئت سکولار وجود ندارد، چون اسلام از سیاست جداشدنی نیست.

هر کس علاقه‌مند به امام حسین (ع) است یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است. اصلا رکن اصلی و اساسی حرکت امام حسین (ع)، در جبهه حق و باطل، مبارزه با فساد و افراد زورگو است که به ناحق در جایگاه صالحان تکیه زده اند. ما چه طور می‌توانیم دم از حسین (ع) بزنیم و به یزیدیان زمان کاری نداشته باشیم؟ این همان هدفی است که در هیئت‌های سکولار بنا شده است.

اگر از دل این هیئت‌ها و سخنرانی‌ها فرد مومن و پای کار بیرون نیاید، یعنی از راهی که حسین (ع) برای او جان داده فاصله زیادی وجود دارد. ما به باز تعریف مفاهیم انقلاب برای مسئولین و مردم نیاز داریم.
در هیئت‌های سیاسی نه اینکه سیاست کنار گذاشته شود و نه این که با یک گرایش خاص هر مسئله‌ای را با منافع جناحی خود بیان کنیم و نه سوء استفاده بستری برای توجیه کار‌های خود. عده‌ای هستند که اگر مجالس حسینی خرج توجه به خودشان و کار‌های اشتباهشان شود آن را می‌پذیرند، اما اگر این مجالس دفاع از انقلاب اسلامی و رهبری نظام باشد که این خود هدف اصلی قیام عاشورایی ست، آن را به سیاسی بودن متهم می‌کنند.

این‌ها همه از آن جایی به وجود آمده که نهضت حسینی در غربت و پنهان مانده است. ما برای غربت دیروز حسین (ع) اشک می‌ریزیم، ولی برای غربت امروز حسین (ع) کاری انجام نمی‌دهیم.

معصومه ترابیکی، دبیر واحد فرهنگی انجمن اسلامی پیام نور مشهد
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هیئت سکولار امام حسین ع یادداشت دانشجویی هیئت محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین

به گزارش قدس آنلاین، تسای مینگ-ین مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که حفظ ثبات در تنگه تایوان به نفع هر کسی در جامعه بین‌الملل از جمله چین است.

مراسم تحلیف لای چینگ- ته رئیس جدید دولت تایپه که حاکمیت چین بر تایوان را رد می‌کند، روز ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) برگزار می‌شود. کار تسای اینگ- ون نیز که عقیده مشابهی با لای چینگ- ته در مورد پکن دارد، در این سمت به پایان می‌رسد.

تسای مینگ- ین مقام امنیتی تایوان مدعی شد که در حال حاضر چین از رویکرد چماق و هویج در قبال تایپه استفاده می‌کند و به تاثیرگذاری بر روی سیاست خارجی دولت جدید امیدوار است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه نیاز به توجه ویژه دارد این است که بعد از ۲۰ مه، از ژوئن تا نوامبر، زمانی است که رزمایش‌های نظامی منظم چین برگزار می‌شود.

این مقام ارشد تایوان ادعا کرد: این که آیا کمونیست‌های چین از این فصل گرم به عنوان بهانه‌ای برای انجام تمرین‌های نظامی برای اعمال فشار بیشتر به تایوان استفاده می‌کنند یا نه، نکته کلیدی است که دفتر امنیت ملی روی آن تمرکز می‌کند.

پس از سفر نانسی پلوسی رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در سال ۲۰۲۲، چین یک رزمایش بزرگ را در نزدیکی این جزیره ترتیب داد. بار دیگر نیز به دنبال دیدار تسای اینگ-ون رئیس تایوان با کوین مک‌کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، پکن رزمایش بزرگی را برگزار کرد.

چین طی ۴ سال گذشته به علت سیاست‌های تحریک آمیز ایالات متحده برای نزدیک شدن به تایوان، فعالیت‌های نظامی هشدار آمیز را در تنگه تایوان انجام داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • سلام من به مدینه به غربت صادق (ع) ... + فیلم
  • محمد حسین میثاقی به سیم آخر زد | همه چیز به سن و سال نیست شما بیجا می‌کنی که...
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • عکس| جدیدترین عکس حسین طاهری در کنار پدرش
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است