Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

طرح منطقه آزاد مازندران در هیات دولت مصوب شد

احمد حسین زادگان استاندار مازندران از تصویب پیشنهاد سه لکه‌ای خود برای منطقه آزاد استان در هیات دولت خبر داد و گفت: سرانجام پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری و وفاق و همدلی در ستان و حمایت‌های بی‌دریغ دولت تدبیر و امید، مصوبه ایجاد منطقه آزاد تجاری مازندران با سه لکه منفصل به تصویب هیات دولت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کشف ۴۷ قطعه پلاک تاریخی دوره قبل از اسلام در زنجان

 لو رفتن یک معامله اشیای تاریخی فرهنگی، منجر به کشف ۴۷ قطعه پلاک طلای تاریخی متعلق به دوره قبل از اسلام در زنجان شد.

این پلاک‌ها متعلق به دوران قبل از اسلام بوده و بر اساس بررسی‌ها به بخشی از لباس یا چرم وصل می‌شده است.

ناآشنایی با قانون عامل بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی

مدیرکل پیشگیری ­مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: پایین بودن اطلاعات حقوقی ریشه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در کشور است.

سیدعلی اصغر رفاهی  در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری کردستان با مدیران اقتصادی و صنعتی استان اظهار داشت: عزم قوه قضاییه در این دوره که به نام تحول نامگذاری شده، برای حمایت از تولید جدی است و در این راستا به طریق قانونی و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها باید از کارفرمایان و تولیدکنندگان حمایت شود تا واحد تولیدی تعطیل نشود.

تجهیز دستگاه‌های مبارزه با مواد مخدر به پهپاد

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور از اختصاص پهپاد به دستگاه های مقابله کننده با موادمخدر در شرق کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر در این نقطه از کشورمان جزو اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان در جمع اصحاب رسانه افزود: اولویت‌های اعتباری و امکاناتی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس شرایط ماموریتی در استان‌ها است و شرق کشور از نقاط تمرکز ستاد کشور به شمار می‌رود.

خدمات خونی تعرفه گذاری شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: تعرفه‌گذاری خدمات مدیریت خون بیمار و ارائه دستور از سوی پزشکان دارای گواهی صلاحیت تجویز خون، ضروری است.

علی‌اکبر پورفتح‌الله در نشست اعضای کمیته بیمارستانی انتقال خون در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان بیان کرد: گواهی صلاحیت تجویز خون و آموزش همگانی پزشکان و بیماران دریافت‌کننده خون از دیگر ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایران به لحاظ تولید فولاد در جهان رتبه خوبی دارد

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: جایگاه خوبی به لحاظ تولید کمی فولاد در جهان داریم ولی از نظر کیفی، رتبه بالایی نداریم.

سید رسول خلیفه سلطانی در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی فولاد، متالورژی، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته افزود: در سال میلادی جاری دهمین تولید کننده فولاد جهان شدیم و این در حالی است که در سال میلادی قبل سه رتبه در زمینه فولاد رو به جلو حرکت کردیم.

برگزاری آئین سنتی نخل‌برداری ۴۰۰ ساله در فیروزآباد میبد

همزمان با عصر نخستین روز ماه محرم بر اساس یک سنت تاریخی که قدمت آن به چهار قرن می‌رسد، هیات‌های مذهبی با همراهی مردم محل نخل «حسینیه بزرگ» فیروزآباد میبد را با شکوه خاصی به حسینیه ۱۴ معصوم این شهر انتقال می‌دهند. این مراسم معنوی ۱۸ دی‌ماه ۹۶ به شماره ۱۵۰۶ در فهرست آثار ملی ثبت شد، گفته می‌شود،پیشینه آن به حکومت صفویه در ایران می‌رسد.

 مشارکت حداکثری در انتخابات، مانور اقتدار ملی است

 وزیر کشور با اشاره به لزوم فراهم شدن زمینه مشارکت حداکثری در فضایی آرام و قانونی گفت: حضور بالای مردم در انتخابات پیش رو به عنوان مانور عظیم قدرت و اقتدار ملی مطرح است و دشمنان نظام اسلامی را ناامید می کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری گیلان که با محوریت معارفه استاندار جدید در رشت برگزار شد؛ با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: جمهوری اسلامی که بر اساس امر ولایت و امامت است، تجلی همان عاشورا و کربلاست و در دنیا ، نظام جمهوری اسلامی است که ندای استقلال و مقاومت در برابر زور سر می‌دهد و البته برای این موضوع، هزینه‌های بسیاری هم داده است.

هشت میلیون دانش آموز ابتدایی به مدرسه می‌روند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که اول مهر امسال افزون بر هشت میلیون دانش آموز مقطع دبستان در سراسر کشور به مدرسه می روند که دو درصد بیشتر از سال قبل است.

رضوان حکیم‌زاده درحاشیه نشست تخصصی علمی - آموزشی ویژه مدیران، معاونان، کارشناسان و رهبران آموزش ابتدایی شرق استان گلستان گفت: تا الان کار ثبت نام ۹۴ درصد جمعیت دانش آموزی ابتدایی کشور پایان یافته است.

همکاری فرانسه برای توسعه کشت دانه‌های روغنی در ایران

یک شرکت فرانسوی امسال با هدف کمک به توسعه کشت دانه‌های روغنی در ایران به کشاورزان قزوینی در زمینه کشت کلزا آموزش می دهد.

تورج بنیادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام برای دومین بار و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود.

سیاست دولت تدبیر و امید استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی است

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تاکید کرد: سیاست دولت تدبیر و امید با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم ،استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی کشور است.

محسن صالحی نیا در آیین معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد اظهار داشت: یکی از نیازهای اولیه صنایع وجود زیرساخت‌های لازم است، لذا استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به نفع صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی است، با این اقدام کمک قابل توجهی به آنها خواهد شد.

آغاز اجرای طرح یارانه‌ دستمزد در هشت استان کشور 

معاون مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح یارانه‌دستمزد را از سیاست‌های جدید حوزه اشتغال در کشور عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در گام نخست در ۸ استان کمتربرخوردار آغاز شده است.

محمد آذرپناه با بیان اینکه نرخ بیکاری دانش آموخته‌های دانشگاهی دو برابر دیگر اقشار است، طرح‌های کارورزی و یارانه دستمزد را از سیاست‌های دولت برای مهار آن عنوان کرد.

گزارش مراکز استان ها 

"راه‌اندازی پویش محیط زیستی «محرم شهر پاک» در خوزستان" عنوان گزارشی از اهواز که اشاره شده استفاده بی رویه و بدون محدودیت از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف یکی از آسیب های زندگی امروزه است و خسارت های آن متوجه انسان و محیط زیست است.

مرکز شیراز گزارشی با عنوان "داغ ماندگار بر پیشانی قربانیان" منتشر و آورده است: بی‌اعتمادی جامعه به معتادان درمان شده، نبود مراقبت‌های بعد از رهایی از چنگال اعتیاد و ناکامی برای یافتن شغل مناسب، دور باطل درمان قربانیان اعتیاد است که مدام تکرار و باعث می شود گاهی این افراد هرگز به آغوش اجتماع بازنگردند.

"نمد مالی، هنری کهن اما فراموش شده در مازندران" گزارشی از نوشهر که نمدمالی را از مشاغل سنتی بسیار قدیمی عنوان کرده که در آن با ایجاد فشار، رطوبت و حرارت، موجب درهم‌ تنیده شدن الیاف پشمی می‌شوند و محصول نهایی که به آن نمد گفته می‌شود به عنوان زیراندازی محکم و با دوام مورد استفاده قرار می گیرد، اما این هنر کهن در مازندران رو به فراموشی است و نفس های آخر را می‌کشد.

دفتر آستارا گزارش با عنوان  "بیل توسعه یا تبر تخریب" منتشر و نوشته اجرای بسیاری از طرح های عمرانی نظیر راه سازی، اغلب در اراضی ملی یا جنگلی و ناگزیر با خاکبرداری در مراتع و قطع درختان همراه است و تعبیر حامیان محیط زیست از آن به عنوان تخریب طبیعت، روند کارها را کند و مسئولان امر را سرگرم پاسخگویی به حواشی می کند.

گزارش "محرم در قاب آیین‎‌های عزاداری گنجینه فرهنگ‌ها، خراسان شمالی" به آیین نخل‌گردانی عاشورای جاجرم در خراسان شمالی، به عنوان گل سرسبد عزاداری های این استان پرداخته است.

"شور محرم در بازار ۵۰۰ ساله شهرری"  گزارشی از دفتر شهرری است و در آن نوشته که از دیرباز با فرا رسیدن محرم بازار ری یکی از بازارهای تاریخی تهران رونق خاصی می‌گیرد و مغازه‌داران پرچم‌هایی را به نماد تجدید پیمان با امام‌حسین‌(ع) در دفاع از حق و عدالت بر سر در مغازه‌ها می‌بندند.

مرکز تبریز به مناسبت روز ملی صنعت چاپ گزارشی تحت عنوان "خاستگاه صنعت چاپ ایران در حسرت روزهای طلایی" منتشر کرده و نوشته است که یازدهم شهریور برای اهالی صنعت چاپ اهمیت بسیاری دارد، زیرا در این روز، صنعت چاپ ایران با بیش از دو سده قدمت دارای هویت شد و «روز ملی صنعت چاپ» نام گرفت؛ این روز یادآور تلاش مستمر و زحمت مداوم جمع بزرگی از کارگران، صنعتگران و هنرمندان و در یک جمله وامدار تلاش بزرگمردان فرهنگ ایران زمین با طلایه داری تبریز و تبریزیان است.

۱۳۵۴/۶۰۳۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است

رئیس جمهور با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در جشنواره ملی امتنان از کارگران طی سخنانی اظهار داشت: باید در تمام ایام سال به کار و کارگر توجه شود اما به دلیل آنکه این ایام موضوع کار و کارگر بیشتر مورد توجه همگان است به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: ما باید بتواینم آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون و سیاستهای کلی مشخص کرده‌اند و برای رشد اقتصادی کشور موثر است به انجام برسانیم. این نشست در کارخانه بزرگی که کرگران آن کارهای قابل عرضه‌ای در بازارهای داخلی و خارجی دارند، برگزار می‌شود. این نشان دهنده توانایی نیروهای کشور ما و نشان دهنده آن است که در کشور می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان ما علی رغم بسیاری از کاستی‌ها و تحریم‌ها تولیدات امید آفرینی برای کشور دارند. ما با همین روحیه ارزشمند و جهادی کارگران و مهندسان عزیز پای کار کشور هستیم و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

رئیسی با بیان اینکه کارگران محور تولید هستند، عنوان کرد: باید همه حمایت‌های حقوقی،‌ مالی و اجتماعی از کارگر صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات کشور باشیم. در سفری که اخیرا به سریلانکا داشتیم شاهد کاربزرگی که با صدرو خدمات فنی و منهدسی ما به این کشور انجام شده بود، بودیم، این کار از جهت تکنیک بسیار کم نظیر و به تعبیر مدیران‌ آن کشور بی نظیر بود. اینگونه اقدامات از دست فناوران ایران بر می‌آید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در بین جامعه کارگری افرادی را داریم که نخبه هستند و باید به این افراد توجه کرد تا ایده پردازی آنها تقویت شود و نخبگی آنها باید مورد توجه خاص قرار بگیرد و ما هم در دولت ایده‌های نخبگان را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی توجه به فرهنگ کار را موضوع بسیار مهمی دانست و عنوان کرد: توجه به عمل به هنگام و زمان شناسانه بسیار مهم است. در دوارن دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌های ما انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. امروز هم شاهد یک جنگ اقتصادی هستیم اما به لطف خدا جوانان ما تا کنون نشان داده‌اند که همچنانی که رزمندگان ما در جنگ نظامی سیلی محکمی به دشمن زدند کارگان ما نیز در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

رئیس ادامه داد: دشمن تصور کرده است با تهدید و تحریم می‌تواند ما را متوقف کند در صورتیکه امروز شاهد رشد تولید و رشد در حوزه‌های دانش بنیان هستیم. این بدان معنا است که جوانان کشور ما در حال انجام کارهای بزرگی هستند.

رئیس جمهور در ادامه از تصویب لایحه امنیت شغلی در دولت خبر داد و گفت: برای خانوداه‌ها ثبات و امنیت شغلی بسیار مهم است و ما هم به این موضوع معتقدیم.

رئیسی با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است