Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:49:22 GMT

بقعه شاهزاده حسین(ع) با امضای وزیر ایمن سازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۸۴۱۳

بقعه شاهزاده حسین(ع) با امضای وزیر ایمن سازی می شود

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: پرونده شاهزاده حسین (ع) و بانک ملی همدان پس از کش و قوس فراوان با وساطت استاندار به نتیجه رسید و گره از مشکلاتش باز شد. 

وی اضافه کرد: جلسه ای با حضور مسئولان استان به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی برای کسب تکلیف درباره بازپس گیری حقوق از دست رفته بقعه شاهزاده حسین(ع) برگزار و توافق هایی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: مقرر شده تا قسمتی از بنای بانک که مربوط به بخش ارزی است در اختیار بقعه قرار گیرد تا از سمت خیابان اکباتان و میدان امام (ره) دو مسیر به سمت امامزاده گشوده شود که تهیه نقشه زمان زیادی را گرفت تا اینکه به تازگی طی یک صورتجلسه این موارد برای تائید نهایی به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال شده است. 

به گفته وی جابه جایی شعبه ارزی بانک ملی تابع قوانین و مقرراتی است که نیاز به اجازه و امضای وزیر دارد و باید منتظر بمانیم.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی خاطرنشان کرد: چنانچه وزیر با این موضوع موافقت خود را اعلام کند تا اوایل بهمن باید قسمت یاد شده از بانک در اختیار ما قرار گیرد تا مسیری رواق مانند تا پاییز سال ۱۳۹۹ به سمت بقعه احداث شود.

زیرگذر امامزاده عبدالله (ع) منتظر تائید استاندار

بعد از طرح شاهزاده حسین (ع) که چشم به راه امضای وزیر مانده است، نوبت به طرح عمرانی دیگری برای بقعه امامزاده عبدالله رسیده که قرار بود زیرگذری با هدف ایمن سازی مسیرهای منتهی به این بقعه ساخته شود. 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان مشاوری برای تهیه طرح در نظر گرفته شده و پس از بررسی چهار طرح ارائه  شده طرح زیر گذر به رای اکثریت اعضا رسید و این طرح منتظر نظر نهایی استاندار همدان است.

وی تاکید کرد: این طرح ترافیک میدان امامزاده عبدالله (ع) را کاهش داده و ایمنی زائران و عابران این مسیر را افزایش و هزینه های کمتری نسبت به گزینه های پیشنهادی مشاور این طرح برای دولت دارد.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی گفت: طبق برآوردهای اولیه شهردار همدان، ساخت زیرگذر امامزاده عبدالله دست کم ۶ تا هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که منتظر اعلام نظر قطعی استاندار و پیش بینی منابع مالی برای اجرای این طرح هستیم.

اوقاف در طرح های اقتصادی سرمایه گذاری می کند

مشارکت در طرح های اقتصادی کوتاه و بلند مدت پیشنهاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان بود که اعلام کرد حاضریم در طرح های اشتغالزا و تولیدی که برای استان سودمند باشد سرمایه گذاری کنیم.

وی اظهار داشت: از محال عایدات موقوفه های استان برای سرمایه گذاری و همکاری با شخصیت های حقیقی و حقوقی آماده هستیم تا از این طریق هم نیت واقفان ساری و جاری باشد و هم گره ای از مشکلات استان گشوده شود.

ملایر پرچم دار موقوفه های کشور

همدان بنابر آمارهای ثبت شده در سیستم اوقاف و امور خیریه کشور جزو رده "بی" قرار دارد و ۱۰ استان که بیشترین موقوفه ها را دارند در رده "اِی" جای گرفته اند.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با اعلام این آمار گفت: فرهنگ وقف باید توسعه یابد و همچنین وقف ها به سمت نیازهای استان هدایت شود که در این راستا مشاوره وقف راه اندازی شده و کارشناسان وقف افرادی که تمایل به وقف اموالشان دارند را راهنمایی می کنند.

وی افزود: تا این لحظه ملایر از نظر تعداد موقوفه های ثبت شده در سیستم وقف کشور شهرستان برتر شناخته شده، اما از نظر شاخص های مساحت موقوفه ها و ارزش و بهای املاک وقفی تا کنون استان فارس حائز رتبه برتر است.

همدان دارای ۷۹۹ موقوفه است که این وقف ها در مجموع دارای ۴۹ هزار ملک هستند که در اصطلاح وقفی به این املاک رغبه گفته می شود.

۷۵۲۷/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان اوقاف و امور خیریه بانک ملی ایران امامزاده عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کشفی مدیر شهرداری منطقه چهار ضمن تشکر از صبوری مردم در راستای آبگرفتگی کوتاه مدت برخی معابر و مشکلات مربوط به فروچاله‌های ناشی از ریزش برخی چاه‌های جذبی، گفت: تمام همکاران در واحد خدمات شهری و عمران منطقه چهار تمام تلاش خود را در جهت مدیریت و هدایت روان آب‌های ناشی از بارش شدید باران به کار گرفتند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را رفع کنند.    وی افزود: بر اثر بارش پیاپی باران، برخی از چاه‌های فاضلاب، چاه‌های جذبی عمومی و دیوار‌های فرسوده در محلات خیرآباد، عیش آباد و بلوار آزادگان فرو ریخت و یا سبب ایجاد فروچاله شده که با تلاش شبانه روزی همکاران رفع خطر و ایمن سازی شد.    مدیر شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: شهروندان در صورت ریزش چاه‌های جذبی یا فروچاله‌های ناشی از بارش باران، با سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی