Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@03:47:44 GMT

تاکید موگرینی بر تداوم تلاش‌ها جهت حفظ برجام

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۸۷۵۲

تاکید موگرینی بر تداوم تلاش‌ها جهت حفظ برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با حضور سفرای، کشورهای اروپایی در بروکسل، بر تداوم تلاش‌ها جهت حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه در «نشست سال ۲۰۱۹ سفرای اروپا» در بروکسل بر تداوم تلاش‌ها جهت حفظ توافق  هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برداشتن گام سوم ایران قطعی شد گام سوم طبق برنامه پیش خواهد رفت

به نوشته «وبگاه اتحادیه اروپا» «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سخنرانی درباره حفظ برجام گفت: «در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم. ما در این زمینه در حال بررسی روش‌های نوآورانه  و همکاری با سازمان ملل متحد هستیم.»

وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش‌های صورت گرفته در گذشته برای شکل‌گیری برجام و حفظ آن اشاره کرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران دوشنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در نشست خبری مشترک بیان این که گام سوم طبق برنامه پیش می‌رود، گفت، آنچه رئیس جمهور فرانسه با شرکای آمریکایی خود ادامه می‌دهد مربوط به فرانسوی‌ها و اتحادیه اروپاست و برای ما اجرای تعهدات اروپا در برجام اهمیت دارد.

موگرینی با اشاره به ترک این سمت در آینده، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های صورت گرفته طی این پنج سال و از سوی اتحادیه اروپا در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهت تنش زدایی و حفظ ثبات و آرامش تداوم یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تلاش‌های صورت گرفته در پنج سال گذشته در موزامبیک، لیبی، اوکراین و سوریه و افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کویت اشاره کرد.

موگرینی در جمع سفرای اتحادیه اروپا برای «جوزف بورل» وزیر خارجه کنونی اسپانیا که قرار است جایگزینش شود، آرزوی موفقیت کرد.

موگرینی در این نشست راجع به ایده تشکیل ناوگان دریایی اتحادیه اروپا و در مناطقی که منافع راهبردی اروپا در آن دخیل است، توضیحاتی داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان برجام محمد جواد ظریف موگرینی گام سوم کاهش تعهدات برجام خاورمیانه امور خارجه ایران فدریکا موگرینی اروپا توافق هسته ای سازمان ملل فرانسه سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند

ایتنا - طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، آیپد اپل به فهرست محصولات فناوری که باید قوانین DMA اتحادیه اروپا را رعایت کنند اضافه شده است. کمیسیون اروپا رسما iPadOS را به عنوان یک درگاه‌بان تحت DMA در کنار مرورگر وب سافاری، سیستم عامل iOS و اپ استور تعیین کرده است.
 
به گزارش ایتنا، در این بیانیه آمده است که کاربران اساساً در اکوسیستم iPadOS اپل «محبوس» هستند که این باعث منصرف کردن کاربرانش از رو آوردن به محصولات رقبای آن می‌شود. این شرکت شش ماه فرصت دارد تا از تمهیدات متنوع پیشگیرانه این اتحادیه پیروی کند.
 
این تصمیم به دنبال تحقیقاتی چند ماهه بر روی iPadOS برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا به عنوان نرم‌افزار درگاه‌بان واجد شرایط است یا خیر اتخاذ می‌شود. مارگرت وستیگر، معاون اجرایی مسئول خط‌مشی رقابت در کمیسیون اروپا، نوشت: «iPadOS درگاه مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها برای دسترسی به مشتریان خود به آن متکی هستند. تصمیم امروز تضمین خواهد کرد که انصاف و رقابت‌پذیری نیز در این پلت‌فرم حفظ شود».

 
اپل برای کسب اطمینان از تطابق‌پذیری iPadOS چه کاری باید انجام دهد؟ طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. همچنین نرم‌افزار باید به طرف‌های ثالث اجازه دهد تا با سرویس‌های داخلی همکاری متقابل داشته باشند، که به همین دلیل است که فروشگاه‌های طرف ثالث در حال اهمیت پیدا کردن برای آیفون‌ها در اروپا هستند.
 
به گزارش ایتنا، در بیانیه‌ای که توسط فوربس منتشر شد، اپل گفت که «به تعامل سازنده با کمیسیون اروپا ادامه خواهد داد» تا اطمینان حاصل شود که خدمات تعیین‌شده‌اش با DMA از جمله iPadOS مطابقت دارد. با این حال، این شرکت دقیقاً راضی نیست و این قانون را به ایجاد «خطرات جدید حریم خصوصی و امنیت داده‌ها» متهم کرده است. به همین منظور، اپل یک شکوائیه حقوقی به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که قرار است در اواخر سال جاری در لوکزامبورگ برگزار شود صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود