Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه تنش ها میان حزب الله لبنان و اسرائیل، روز یکشنبه ۱۰ شهریور حزب الله از انهدام یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده پادگان «افیفیم» خبر داد که بر اثر آن یک خودروی نظامی اسرائیل منهدم شد. مسئله ای که منجر به تنش جدی در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی شد.

به گزارش تابناک، پس از چند روز انتظار بالاخره حزب الله وعده خود درباره پاسخ نظامی به حمله های اسرائیل را اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری حمله حزب الله به اسرائیل را بیانگر پیروزی برای حزب الله و قدرت مقاومت دانستند. دبیر کل حزب الله وعده های خود را با حمله حزب الله به سرزمین های اشغالی عملی کرد. 

بسیاری از ناظران بر این باورند که نتانیاهو با افزایش تنش در مرزهای فوری سرزمین های اشغالی درصد بهره برداری انتخاباتی از تنش ها است. در واقع، می خواهد با امنیتی کردن فضای داخلی اسرائیل، همبستگی داخلی برای خود در انتخابات را فراهم آورد.

با این حال، زمان، محدوده و سطح پاسخ حزب الله می تواند معادلات سیاسی و انتخاباتی نتانیاهو را به ضرر وی تغییر دهد.

با توجه به اینکه طی سه هفته آینده، انتخابات زودهنگامی در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد، در ماه‌های اخیر این انتخابات با شکست مواجه شد و نتانیاهو نتوانست یک کابینه ائتلافی با شرکت احزاب دست راستی و دینی اسرائیل ایجاد کند. لذا انتخابات گذشته با شکست مواجه شده است.

براساس نظر کارشناسان، در حال حاضر در آستانه انتخابات جدید، نتانیاهو نیازمند یک پروپاگاندای انتخاباتی هست و تصور می‌کند با حمله به حشدالشعبی، لبنان و سوریه خواهد توانست افکار عمومی در داخل اراضی فلسطین اشغالی را به نفع خود مدیریت کند.

این در حالی است که اظهارات اخیر سیدحسن نصرالله  و هشدار شدیداللحن وی به نتانیاهو نشان می‌دهد منطقه در آستانه جنگ غیرقابل کنترلی است. هشدار حشدالشعبی و همچنین محور مقامات به اسرائیل نشان می‌دهد این رژیم اگر وارد یک جنگ جدیدی شود بدتر از سال 2006 که در جنگ 33 روزه لبنان رخ داد، شکست خواهد خورد و نتانیاهو نتیجه معکوس به دست خواهد آورد.

در این رابطه، برخی از ناظران بر این باورند که یکی از راهبردهایی که در تقابل اسرائیل و حزب الله می تواند نتانیاهو را در انتخابات آتی آسیب پذیر کند، باز شدن چند جبهه تنش با اسرائیل است. در واقع، با توجه با آسیب پذیری اسرائیل در چندین جبهه و حساسیت های موجود، باز شدن چند جبهه تنش در جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی و همچنین جبهه جولان در شرق سرزمین های اشغالی، می تواند موقعیت نتانیاهو در انتخابات را به شدت تضعیف کند.

در واقع، با توجه به اینکه همواره استراتژی نظامی نتانیاهو عدم درگیر شدن در چندین جبهه بوده است، لذا، باز شدن چندین جبهه تنش و نه لزوما درگیری می تواند هزینه های سیاسی هنگفتی را بر نتانیاهو تحمیل کند. در واقع یکپارچه عمل کردن جبهه مقاومت که قدرت بازدارندگی آن را به شدت تقویت خواهد کرد.

به همین جهت است که نتانیاهو در ماه های گذشته تلاش کرده با استفاده از توافق آتش بس با حماس در غزه، تمرکز عملیاتی خود را به لبنان و سوریه منتقل کند.

در مقابل، هرگونه درگیری و تنش در محدوده و مقیاس کوچکتر می تواند فضای مانور نتانیاهو را تقویت کند و بی بی از آن برای تقویت موضع سیاسی خود بهره برداری خواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نتانیاهو حزب الله جبهه مقاومت ایران انتخابات سعید ملایی سید محمد حسینی عمار صالحی اعتراضات هنگ کنگ سرگئی لاوروف ماه محرم سامانه سماح ماهواره ناهید هفته امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

ماجرای جنگ تمام نشدنی اسرائیل در جنوب لبنان یا رویای سرقت از سرزمین ثروت

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 847895 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس