Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی شانقی روز دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: یکی از وظایف دامپزشکی در خصوص تأسیس پست‌های قرنطینه به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی است.

وی ادامه داد: در بحث قرنطینه‌های غیر استانی ۴ پست قرنطینه در شازند، دلیجان، دو پست قرنطینه در شهرستان خمین، شهرستان الیگودرز و جاده چشمه سفید گلپایگان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: برای حفظ پست‌های قرنطینه‌های موجود پیشنهاد این است که کانکس‌های سیار در کنار پلیس راه مستقر شود و در بحث کنترل بیماری‌های دامی کمک کند و کارشناسان مستقر در پست‌های قرنطینه پس از بررسی محموله‌های عبوری و در صورت احراز غیرقانونی بودن حمل دام و فراورده‌های خام دامی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به ضبط و معدوم‌سازی این فرآورده‌ها کرده و متخلفان را به مراجع ذی‌صلاح جهت رسیدگی نهایی ارجاع دهند.

شانقی عنوان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۱۴ هزار کیلوگرم تخم مرغ، ۹۶ هزار کیلوگرم خوراک طیور و ۳۳ هزار قطعه ماهی زینتی و ۴۵ هزار کیلوگرم مرغ منجمد با گواهی دامپزشکی استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: با راه اندازی سامانه قرنطینه، صدور گواهی بهداشتی حمل دام زنده، کنترل بهداشتی دام و فرآورده‌های دامی به صورت علمی و جامع انجام می‌شود.

رضا میرزایی، مدیر کل محیط زیست استان مرکزی نیز در این شورا اظهار داشت: در سنوات گذشته شاهد بیماری‌هایی مانند تب برفکی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بودیم. اداره کل محیط زیست از اعتبار و آمادگی لازم برای بحث ایجاد پست قرنطینه در مواقع اضطرار برخوردار است و دامپزشکی در خصوص شیوع بیماری‌های دامی آگاهی‌های لازم را در خصوص مبدا و مقصد بیماری اطلاع رسانی کند.

کد خبر 4709608

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی قرنطینه دامی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام ماه محرم گرگان شهرکرد یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی خرم آباد کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام