Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی دولت: اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان این که برخی مواقع ممکن است جامعه به دلیل عدم اطلاع کافی، برداشت ناقصی نسبت به مسایل کشور پیدا کند گفت: این برداشت ناقص ناشی از ضعف در اطلاع رسانی به جامعه است که باید تلاش کنیم با اطلاع رسانی صحیح، احساس و برداشت جامعه نسبت به مسایل کشور را به واقعیت ها نزدیک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی صحیح به مردم در خصوص مسایل مختلف تصریح کرد: با وجود همه تلاش ها و اقدامات برای حل مشکلات مردم و ساماندهی مسایل کشور، اگر واقعیت ها به موقع و به شکل صحیح به اطلاع مردم نرسد ممکن است برخی سیاه نمایی ها، اعتماد و امید جامعه را نسبت به کارآمدی نظام خدشه دار کند.

جهانگیری یکی از وظایف ستاد را برنامه ریزی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور برشمرد و افزود: برخورداری از آمار و داده های دقیق لازمه هر برنامه ریزی است از این رو باید در استفاده از اطلاعات و آمارها در برنامه ریزی های فرهنگی دقت کافی به عمل آید.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از ارائه گزارش دبیرخانه ستاد در خصوص وضعیت فرهنگی کشور از دبیرخانه و اعضای ستاد خواست نظرسنجی ها و پیمایش های تحقیقاتی فرهنگی ادامه پیدا کند و در صدد احصاء اطلاعات علمی مبتنی بر جامعه آماری کل کشور باشند تا برنامه ریزی های فرهنگی و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور هر چه دقیق تر انجام شود.

جهانگیری اظهار داشت: در مباحث اقتصادی معمولاً داده های واقعی و کمّی در اختیار مدیران قرار دارد که می توان بر اساس این داده ها برای موضوعات مختلف اقتصادی نظیر تورم، نقدینگی و ... برنامه ریزی و تصمیم گیری کرد اما در مسایل فرهنگی نباید نظرسنجی از چند جامعه آماری محدود را معیار تصمیم گیری قرار دهیم بلکه باید نظرسنجی ها و اطلاعات احصاء شده به گونه ای باشد که همه جمعیت کشور را در بر گیرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین از دبیرخانه ستاد خواست ضمن استمرار پیمایش های تحقیقاتی علمی و مستند در خصوص وضعیت فرهنگی کشور، مهم ترین دغدغه های فرهنگی جامعه را در دستور کار جلسات ستاد قرار دهد تا شاهد اجرای هر چه بهتر نقشه مهندسی کشور باشیم.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: جهانگیری دولت مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان

آفتاب‌‌نیوز :

جهانگیری گفت: چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفتگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روز‌های ایران را هم بررسی کرده است.

در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید؛

*دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.

*این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

*اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود.

*به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی به انسانیت اتفاق افتاد.

*چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

*این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده، اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

*خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشور‌های منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

دیگر خبرها

  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان