Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:23:52 GMT

ارزش طرح های آزادراهی‌ کشور ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۹۸۱۸

ارزش طرح های آزادراهی‌ کشور ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است

جلال بهرامی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید میدانی از کارگاه اجرایی ساخت آزاد راه مشهد-چناران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس محاسبات سرانگشتی و کارشناسی عرفی، ایران نیازمند ساخت ۵۰ هزار کیلومتر آزاد راه است در حالی که هم اکنون طول آزاد راه های ساخته شده و یا در حال ساخت در کشور حدود سه هزار کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز ساخت راه های کریدوری مرزی کشور را آغاز نکرده ایم اضافه کرد: در حال حاضر برآوردی از میزان ساخت این راه های کریدوری و ارتباطی در کشور انجام نشده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با اشاره به احداث آزادراه ۵۴ کیلومتری مشهد-چناران گفت: این طرح در محیط کوهستانی قرار ندارد لذا مشکلی از نظر جسم راه و احداث نخواهد داشت و به لحاظ وفاق و حمایت مسئولان استانی هم به طور قطع طرح موفقی خواهد بود.

بهرامی افزود: حداکثر سرعت مجاز خودرو در این آزادراه ۱۳۰ کیلوتر در ساعت در نظر گرفته شده که تاکنون در کشور اجرا نشده است.

بر اساس اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تا سال ۱۳۹۹ خورشیدی حدود۶۰۰ کیلومترآزادراه در ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساخت آزاد راه مشهد-چناران از یکم فروردین سال ۹۸ به صورت رسمی و طی قراردادی ۳۶ ماهه آغاز شد که وزارت راه و شهرسازی ساخت ۳۰ درصد به همراه تملک زمین طرح و  آستان قدس رضوی نیز ساخت ۷۰ درصد بقیه طرح را برعهده دارد. این طرح هم اکنون هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

تاکنون دو آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده است.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان

سردار یحیی الهی در گفتگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و اینکه اشخاصی که با سو استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد و توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار، مراتب در دستور کار مأموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی دو نفر را دراین‌رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها دستگیر که در تحقیقات انجام شده و با مواجه‌شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه، تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به‌صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه‌داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال در دستان گردشگر روس
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان