Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:57:20 GMT

کشف ماده معدنی نادر از دل یک شهاب‌سنگ!

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۰۳۴۲

کشف ماده معدنی نادر از دل یک شهاب‌سنگ!

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۱۹۵۱ تکه کوچکی از سنگ فضایی عجیب و غریبی که از آسمان سقوط کرده بود یافت شد؛ چندین سال است که دانشمندان در تلاشند از رمز و راز‌های آن را پرده بردارند.

این شهاب سنگ در نزدیکی و دربورن در مرکز ویکتوریا یافت شده بود که به رنگ قرمز و سیاه است و در سفر میلیون‌ها ساله خود به شدت کوچک شده و با وزن ۲۱۰ گرمی اش مطمئناً تنها تکه‌ای از شهاب‌سنگ اصلی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان در مطالعه جدید کانی شناسی و تجزیه و تحلیل آن در زیر میکروسکوپ در داخل شهاب سنگ، بین لایه‌های دیگر مواد معدنی بلور‌های سفید ریز از این ماده جدید پیدا کردند؛  این ماده نوعی نادر از کاربید آهن است که هرگز در طبیعت یافت نمی‌شود.

این ماده معدنی متشکل از اتم‌های آهن و کربن است که با هم در یک الگوی مشخص مخلوط می‌شوند و  آن‌ها به افتخار ادوارد اسکات، کیهان‌شناس شیمی‌دان دانشگاه هاوایی، آن را edscottite نامگذاری کردند.

بیشتر بخوانید: وقتی روبات‌ها عروسک‌گردان می‌شوند

آنها معتقدند که این ماده معدنی احتمالاً مدت‌ها قبل از نابودی هسته مذاب یک سیاره باستانی به وجود آمده است.

در حال حاضر تنها ۷۱ گرم یعنی حدود یک سوم نمونه اصلی هنوز دست نخورده باقی مانده است که در مجموعه زمین شناسی در موزه ویکتوریا در استرالیا نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

کشف مواد معدنی جدید از شهاب‌سنگ‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال