Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر نصرالله‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه اولین دغدغه هر تولیدکننده برای آغاز فعالیت خود تأمین سرمایه است، اظهارداشت: متأسفانه در حال حاضر سیستم بانکی تمایلی به ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ندارد به نحوی که هر کسی می‌تواند از بانک‌ها وام بگیرد به جز تولیدکنندگان که این موضوع اصلاً خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولیدکننده لوازم خانگی با بیان اینکه در برخی از موارد بانک‌ها سودهای بالایی را در مقابل پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان اعلام می‌کنند، افزود: در این شرایط رکود بازار و مشکلات تولید کدام تولیدکننده توانایی پرداخت سودهای بالای بانکی را دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز سرمایه لازم برای کار تولیدی چندین برابر شده و هرکس توان تأمین این سرمایه را ندارد. جالب اینجاست مسئولان می‌بینند که منابع مالی از تولید خارج می‌شود اما توجهی برای جلوگیری از این موضوع نمی‌کنند.

نصرالله زاده با بیان اینکه چرا کسی با بنگاه داری سیستم بانکی برخورد نمی‌کند، گفت: قرار بود دولت با ثبات نرخ ارز تکلیف تولیدکنندگان را مشخص کند اما متأسفانه این موضوع هم اجرایی شده و همه نگران تغییرات نرخ ارز هستند.

این تولیدکننده لوازم خانگی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نه تنها برای دولت هزینه ندارد بلکه سودآور هم است، افزود: با تشدید تحریم‌های بین المللی و خروج شرکت های لوازم خانگی خارجی از بازار باید حمایت از لازم تولیدکننده داخلی می شد تا آنها جان تازه گرفته و سهم خود را در بازار افزایش دهند اما متأسفانه این موضوع هم اجرایی نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به جای حمایت از تولیدکننده داخلی بازار لوازم خانگی با خطر افزایش قاچاق روبه رو است جالب اینجاست برخی به صورت رسمی این قاچاق ها را انجام می دهند و کسی هم با آنها برخورد نمی‌کند.

نصرالله زاده با اشاره به اینکه همچنان مشکلات تأمین مواد اولیه برقرار است، گفت: تولیدکننده امروز خسته است و هیچ برنامه حمایتی برای آنها تعریف نشده است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بوانات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را تغییر نگرش نسبت به تولید و دخالت دادن زیست بوم‌ها در امر تولید دانست و بیان کرد: این امر تنها با مشارکت مردم به عنوان پیشران تولید محقق می‌شود.

امام جمعه بوانات افزود: اینکه عده‌ای در تهران بنشینند و بخشنامه‌ای الزام‌آور برای کل کشور بنویسند و ابلاغ کنند این فقط رفع تکلیف است و عملاً دردی از دردهای بی‌نهایت تولید را درمان نکرده و نخواهد کرد.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان قدرت در هر کشوری اقتصاد و تولید آن کشور است، عنوان کرد: برای محقق شدن شعار سال رهبری باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی امور به مردم واگذار شود، اما بدون توجه به الزامات اصلی این امر و بدون توجه به زیست‌بوم‌ها، تصدی‌گری مرکزی مانع اصلی تولید است و عملاً مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید، گرفتار بروکراسی اداری فلج کننده‌ای هستند که انگیزه ورود به امر تولید از آنها سلب شده است.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به‌مسائل جاری شهرستان بوانات زد و بیان کرد: یکی از توقعات بحق مردم بوانات از مسؤولان استانی توجه به مطالباتی است که از طریق نمازجمعه به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت خواسته‌های آنها را بیان می‌کند و ما منتظر پاسخ مسؤولان استان به مطالبات مردم بوانات هستیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی دغدغه عامه مردم شد، و خلاء آن در شهرستان محسوس شد برای اینکه این موضوع به عنوان یک نیاز، یک کمبود، یا یک مشکل به اطلاع متولیان امر برسد، تنها راهی که ما به مردم عزیز پیشنهاد می‌کنیم، حفظ آرامش عمومی و بیان آن خواسته از طریق خطبه‌های نمازجمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات اظهار داشت: طرح‌های مهم عمرانی خصوصاً مسئله جاده و راه‌آهن، مشکلات مسکن ملی، موضوع مهم آبخیزداری، معضلات فراوان بهداشت و درمان، برخی مدیریت‌های ناکارآمد، از مهمترین مطالبات مطرح شده چند ماه اخیر شهرستان بوانات است که منتظر پاسخ به این مطالبات هستیم.

کد خبر 6089117

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی