Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@20:03:16 GMT

دستور حاکم «دوبی» برای کاهش سریع طرح‌های خانه‌سازی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۰۶۴۵

دستور حاکم «دوبی» برای کاهش سریع طرح‌های خانه‌سازی

تحریریه پارسینه، سال ۲۰۱۸ بسیاری از تحلیلگران اقتصادی، نشانه‌های فروپاشی اقتصادی امارات را هشدار داده بودند. الخلیج آنلاین در همین رابطه در تحلیلی نوشته بود: سرمایه گذاری‌های خارجی، گردشگری، املاک و مستغلات، بخش‌هایی که ستون‌های اقتصاد امیرنشین دبی به شمار می‌آید، در سال‌های اخیر به سوی فروپاشی کامل رفته و بحرانی به جا می‌گذارد که از فاجعه‌ای اقتصادی پیش روی ”امیرنشین طلا“ خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشانه‌های این بحران در عدد‌های بسیار بزرگ نمایان گر است؛ از چک‌های برگشتی نیمه نخست سال ۲۰۱۸ که به ۱.۲ میلیون چک با مبلغ بیش از ۷ میلیارد دلار گرفته تا انحلال شرکت‌های عظیمی مانند ابراج کاپیتل و قطع ارتباط شرکت‌های بین المللی با شرکت‌های دبی برای قرارداد بستن با شرکت‌هایی دیگر در کشور امارات و نیز کاهش سرمایه گذاری‌های خارجی.

این گزارش با استناد به گزارش تحلیل گران و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرد کاهش ارزش املاک در دبی طی سال آینده (۲۰۱۹) ادامه یابد و ارزش بورس به میزان ۱۳ درصد کاهش یافته، سفر به مقصد این امیرنشین با رکود مواجه شود. بازار املاک پیش فروش در دبی که یکی از ستون‌های اقتصادی آن است در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به میزان ۴۶ درصد و بازار املاک آماده به میزان ۲۴ درصد کاهش داشته است.   برخی تحلیلگران نیز عقیده دارند امارات به همراه عربستان و بحرین و مصر به دلیل قطع رابطه خود با دوحه، نقش خود را به عنوان مهمترین مرکز تجارت قطر از دست داد. تعداد زیادی از شرکت ها و تجار قطری که در دبی کار می کردند نیز بعد از بروز بحران به دوحه بازگشتند. اقتصاد دبی تحت تاثیر تلاش های آمریکا و عربستان و امارات و بحرین برای اعمال فشار به اقتصاد ایران از طریق کاهش روابط مالی با آن قرار گرفت. زیرا حجم مبادلات تجاری بین تهران و دبی بسیار بالاست و به صورت سالانه افزایش می یابد.دخالت امارات در جنگ یمن نیز باعث شد این کشور بی ثبات شود؛ به ویژه بعد از هدف قرار گرفتن فرودگاه ها و تهدیدات نظامی انصارالله.   اما در ابتدای سال ۲۰۱۹ علیرغم بهبود اوضاع قیمت نفت که سرمایه گذاران بین المللی را برای ورود به امارت تشویق کرده و از طرف دیگر بخش غیر نفتی دوبی نیز نشانه‌هایی از رشد تدریجی را بروز می‌داد، اما اقتصاد دوبی رشد پایین را تجربه کرد. با توجه به آن که امکان وقوع دائمی رکود در اقتصاد امارات بسیار محتمل به نظر می‌رسد چشم انداز اقتصادی این کشور شدیداً مبهم است.   بلومبرگ نیز اخیراً گزارش داد: اقتصاد دوبی هنوز در حال رشد است، اما روند این رشد در حال کاهش است. بر اساس این گزارش افت رشد اقتصادی امارات که از سال ۲۰۱۴ و با کاهش قیمت نفت آغاز شد در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشته است. بنا به گزارش مرکز آمار دوبی، این کشور طی سال جاری شاهد بیشترین انحلال شرکت‌ها از سال ۲۰۱۰ بوده است. از طرف دیگر تعداد شرکت‌هایی که ثبت شده اند نیز به کمترین میزان از سال ۲۰۱۳ تا کنون رسید. استفاده از اینترنت توسط شرکت‌ها ۲۷ درصد کاهش یافته و استفاده از اینترنت توسط شهروندان نیز رشد نزدیک به صفر درصدی داشته است.   اما خبر می رسد در پی کاهش تقاضا در بخش مسکن، حاکم دوبی دستور داد از سرعت پروژه‌های خانه‌سازی در این شهر تجاری کاسته شود.بنابر دستور محمد بن راشد آل مکتوم که روز دوشنبه منتشر شد، کمیته‌ای برای بررسی نیازهای بازار و سطح تقاضای مسکن تشکیل خواهد شد تا به توسعه پروژه‌های ساختمانی را تنظیم کند.این دستور پس از آن صادر شد که یک نهاد بخش مسکن و مستغلات در امارات با انتشار گزارشی اعلام کرد قیمت آپارتمان و ویلا در دوبی طی دو سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

گفته می‌شود علت عمده کاهش قیمت مسکن، حجم زیاد پروژه‌های عمرانی و پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا در بخش مسکن است.به نوشته آسوشیتدپرس، سرعت ساخت و سازها در دوبی هنوز نیز بالاست و در نیمه اول سال جاری میلادی حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی در این شهر ساخته شده است.بنابر گزارش مرکز آمار دوبی که در وبسایت رسمی آن منتشر شده، سال گذشته حدود ۱۵۱ هزار واحد ساختمانی، شامل مسکن و بناهای تجاری، در دوبی ساخته شد. ارزش این واحدها حدود ۳۴ میلیارد درهم امارات، معادل بیش از ۹ میلیارد دلار، برآورد شده است.

سال ۲۰۱۶ این رقم ۱۲۱ هزار واحد بود و در سال ۲۰۱۷ نیز به ۱۳۴ هزار واحد رسید.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اقتصاد امارات امارات متحده عربی امارات دوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد.

دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».
لاپید افزود:« اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشورهای عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

کد خبر 848898 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل - امارات خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید