Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:19:01 GMT

نقش ملکه انگلیس در این کشور چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۰۸۰۸

نقش ملکه انگلیس در این کشور چیست؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، در انگلیس شخص نخست‌وزیر، رئیس دولت به شمار می‌رود، اما رئیس کشور نیست زیرا ملکه رئیس کشور به شمار می‌رود.

در انگلیس نقش ملکه، بیشتر تشریفاتی است و او رئیس تشریفاتی کشور به شمار می‌رود. اما در شرایط فوق العاده‌ای که در حال حاضر این کشور با آن مواجه است، احتمال دارد نقش ملکه نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکه وقتی برای پارلمان سخنرانی می‌کند متنی را قرائت می‌کند که دولت نوشته است. درواقع، درست است که صدا صدای ملکه است، اما سخن سخن ملکه نیست. او در مخفی نگهداشتن دیدگاه‌هایش برای خودش استاد شده است. ما هرگز نمی‌توانیم متوجه شویم که او چه نظری دارد. در واقع همین مسئله یکی از اسرار حیات طولانی او در این مسند بوده است. او هرگز بیم ندارد زیرا هرگز دیدگاه‌های سیاسی بیان نمی‌کند. همین رویکرد به وی این امکان را می‌دهد تا همه احزاب در پارلمان از او حمایت کنند. باید توجه داشت که پارلمان تنها نهادی است که می‌تواند قدرت را از ملکه بگیرد.

پارلمان عالی‌ترین نهاد سیاسی و قدرت در انگلیس به شمار می‌رود. ملکه به پارلمان پاسخگو است. ملکه فقط با توصیه نخست وزیر اقدام می‌کند که جدیدترین مصداق آن، زمانی بود که بوریس جانسون از ملکه خواست تا با طرح تعلیق پارلمان موافقت کند. ملکه با این درخواست موافقت کرد بدون آنکه این طرح را زیر سوال ببرد. تاکنون این نظام در انگلیس جواب داده است، اما ممکن است این وضع با اقدامی که این هفته اعضای پارلمان صورت می‌دهند تغییر کند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین درباره ورود نیروهای خارجی در غزه به شدت هشدار داد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است: ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره حضور نیروهایش در غزه یا ساحل آن به شدت هشدار داده و تاکید می کنیم که این نیروها هدفی مشروع برای ملت و مقاومت آن تبدیل خواهند شد.

کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: هر تحرکی از سوی هرکشوری یا هر نیرویی یا هر قیمومیتی بر ملت ما، سرنوشت آن شکست خواهد بود. آنچه دشمن صهیونیست نازی از طریق کشتار نتوانسته به آن برسد، دیگران هم نخواهند توانست راه به جایی ببرند.

گفتنی است که چند روز قبل روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

در صورت اجرای این طرح، سربازان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند. ساخت این اسکله به نوشته گاردین قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه رانده شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی بعد از پایان پروژه مسئولیتی در قبال انتقال کمک‌ها به داخل غزه نخواهند داشت و بر همین اساس وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی طرح مشارکت در این ماموریت است؛ طرحی که به گفته منبع نظامی گاردین به‌ دلیل چالش‌های موجود ممکن است به مرحله اجرا نرسد.

کد خبر 6091097

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد