Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴فیصل العساف در الحیات نزدیک به عربستان سعودی نوشت: پس از مطرح شدن بحث امکان دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا، بسیاری از حاکمان عرب، با نگرانی دست روی قلب خود گذاشته و از شکل گیری تفاهم‌هایی بین واشنگتن و تهران، در آینده، بیمناک شدند.

در این میان، برخی از تحلیلگران تصریح می‌کنند که نباید مانند سعودی‌ها فکر کنیم؛ بدین معنا که مسائل سیاسی را با عواطف خود تحلیل کرده و از توانایی‌های ایران در مذاکره، غافل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باید گفت: زمینه زیادی برای تفکر در این باره وجود دارد؛ عربستان انقلابی برای صادر کردن ندارد، از یک سو با تروریسم مبارزه می‌کند و از سوی دیگر، توانسته است زمام اقدامات در آمریکا را بار دیگر در دست گرفته و آن را از سیاست اوباما دور کند. شاهد این امر، خروج آمریکا از توافق هسته ای، ایستادگی سازنده آمریکا در کنار عربستان، در مساله خاشقچی و برطرف کردن اتهاماتی است که در این باره متوجه عربستان سعودی می‌شد.

همانطور که نباید دعوت جوزف دانفورد برای تشکیل ائتلاف نظامی دریایی برای مقابله با ایران را نادیده بگیریم. این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا در مورد تحرکات نیرو‌های نزدیک به ایران در عراق، هشدار داده و از پاسخ مستقیم ایالات متحده به آنها، سخن گفت و به طور کلی، آمریکا با محاصره اقتصادی ایران، تهران را در شرایطی سخت قرار داده است.

این رسانه نزدیک به سعودی در ادامه مدعی شده است: ایران می‌خواهد از این شرایط سخت خارج شود؛ از این رو، گامی را به جلو می‌گذارد و از نشستن سر میز مذاکره با ترامپ در حاشیه مجمع سازمان ملل در ماه آینده می‌گوید و دوباره، یک گام به عقب برداشته و امیدوار به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است. در هر صورت، ایران به موضع فرانسه در حمایت از مذاکره متکی نیست؛ چرا که جوهر قلم وزیر خارجه فرانسه، دومینیک دو ویلپین، در دفاع از عراق، در شورای امنیت سال ۲۰۰۳ و مخالفت وی با حمله به این کشور، هنوز خشک نشده است و ایران طرفی است که می‌تواند جهان را از نتیجه آن آگاه کند. منبع: انتخاب برچسب ها: رویداد24 ، دیدار ترامپ و روحانی ، مذاکره ایران و آمریکا ، عربستان ، ظریف سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دیدار ترامپ و روحانی مذاکره ایران و آمریکا عربستان ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند