Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر نانبخش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد موسسه‌ها شامل ۳۳ بیمارستان، ۶ مرکز جراحی محدود، ۳۳۲ داروخانه، ۵۱ دندانپزشکی، ۶۳ آزمایشگاه، ۵۸۴ مطب پزشک، ۴۳ درمانگاه، ۴۳ رادیولوژی و  ۶۳  فیزیوتراپی هستند.

وی با اشاره به آمار مطب پزشکان، ادامه داد: ۱۸۷ مطب پزشک عمومی، ۳۵۱ مطب پزشک متخصص و ۴۶ مطب پزشک فوق‌تخصص و فلوشیپ به بیمه‌شدگان سلامت خدمات ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۱۷ شبکه بهداشتی درمانی در شهرستان‌های مختلف طرف قرارداد این سازمان است که این شبکه‌ها ۱۸۲ مرکز بهداشتی درمانی را تحت پوشش خود دارند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها به بیمه‌شدگان سلامت روستاییان با ۳۲۷ پزشک خانواده، ۲۷۳ مامای خانواده و ۸۰ دندانپزشک خدمات ارائه ‌می‌کنند.

نانبخش با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۲ تماس طی هر هفته در سامانه این استان ثبت می‌شود و مردم می‌توانند درخواست‌های بیمه‌ای خود را در این سامانه یکپارچه ثبت کنند.

وی افزود: این سامانه یکپارچه راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته‌ای ۱۲ تماس برای رسیدگی به این استان متصل می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد و مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

وی گفت: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بیمه سلامت بیمه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد