Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، میانگین امید به زندگی جهانی به طور پیوسته در حال افزایش است که این موضوع نشان می‌دهد، کیفیت مراقبت‌های بهداشتی نیز در دنیا در حال پیشرفت است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، میانگین امید به زندگی جهانی به طور پیوسته در حال افزایش است که این موضوع نشان می‌دهد، کیفیت مراقبت‌های بهداشتی نیز در دنیا در حال پیشرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زمانی می‌توان گفت: کشوری بهترین مراقبت‌های بهداشتی را دارد که جنبه‌های مختلف آن را در نظر گرفت. کیفیت بهداشت و درمان را با عوامل متعددی می‌توان درجه‌بندی کرد که برخی از عوامل از سایرین مهم‌تر است؛ امکان دسترسی و پوشش خدمات از مهم‌ترین عوامل برای ارائه بهترین خدمات درمانی در کشورهاست.

با این وجود، مقرون به صرفه بودن در برخی از کشور‌ها مهم نیست، زیرا مراقبت‌های بهداشتی توسط دولت به صورت رایگان ارائه می‌شود. بدون در نظر گرفتن رایگان بودن خدمات در این کشورها، شرکت‌هایی که بیمه خصوصی دارند هم خدمات درمانی گسترده‌ای ارائه می‌دهند.

رتبه‌بندی سیستم‌های بهداشتی و درمانی در جهان نشان می‌دهد که اغلب کشور‌های با درآمد بالا، وضعیت بهتری دارند، اما در این کشور‌ها هزینه مراقبت‌های بهداشتی اغلب بسیار زیاد است و گاهی افراد نمی‌توانند آن را پرداخت کنند و همین عاملی برای سفر به کشور‌هایی می‌شود که خدمات بهداشتی ارزان، اما با کیفیت ارائه می‌دهند.

کشور‌های سوئیس، هلند، نروژ، دانمارک، بلژیک، فنلاند، لوکزامبورگ و سوئد، دارای بهترین سیستم‌های بهداشت و درمان در اروپا هستند.

این رتبه‌بندی بر اساس معیار‌هایی انجام شده که برخی از آن‌ها در ذیل آمده است:

معیار‌هایی مانند حقوق بیمار، زمان انتظار برای معالجه و خدمات ارائه شده و مراقبت از بیمار از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب این کشور‌ها به عنوان برترین‌ها هستند.

مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت، یک ضرورت محسوب می‌شوند. شهروندان با داشتن سیستم بهداشتی و درمانی توسعه یافته، قادر به پیشگیری و درمان بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی می‌باشند. بدون داشتن یک سیستم بهداشتی خوب، افراد معالجه و درمان مناسبی نخواهند داشت که همین امر در کاهش کیفیت زندگی تاثیر بسزایی دارد.

کشور‌هایی که سیستم بهداشتی ضعیف دارند، سلامت عمومی جامعه در آن‌ها پایین است و طول عمر کوتاه‌تری نسبت به کشور‌های توسعه یافته با سیستم بهداشتی خوب دارند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده، امریکایی‌ها اظهار می‌کنند که هزینه مراقبت‌های بهداشتی، از مهمترین مشکلاتی است که خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند.

در این نظرسنجی، افراد اظهار کردند که هزینه مراقبت‌های بهداشتی از هزینه کالج و یا هزینه مسکن هم مهمتر است.

ارائه خدمات درمانی ایمن و مقرون به صرفه برای بیماران در استرالیا نیز از مهم‌ترین موارد برای آنهاست.

در گزارش سالانه بلومبرگ آمده است که کشور‌های آسیایی به عنوان کارآمدترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در سال ۲۰۱۸ شناخته شده‌اند.

در میان کشور‌های آسیایی، تایوان در جایگاه نخست و بعد از آن کره جنوبی، ژاپن و تایلند در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

با توجه به نتایج گزارشی که در مجله CEOWORLD آمده است نیوزلند و ژاپن بودجه ۲۲ و ۲۳ درصدی را به مراقبت‌های بهداشتی اختصاص داده‌اند. این بودجه در هند سه درصد است.

سنگاپور، ژاپن و هنگ‌کنگ به لحاظ نتایج درمان مانند امید به زندگی، میزان مرگ و میر و دسترسی به خدمات پزشکی با کیفیت، همواره رتبه‌های خوبی داشته‌اند.

چگونگی ارایه خدمات پزشکی در چند کشور جهان به شرح زیر است:

- نیوزلند: یارانه خدمات پزشکی برای افرادی که مشکل مالی دارند ارائه می‌شود. علاوه بر این کودکان با سن کمتر از ۱۳ سال می‌توانند از مراقبت‌های اولیه رایگان بهره‌مند شوند.

استرالیا: سیستم درمانی استرالیا یکی از بهترین‌ها در جهان است. ارائه خدمات درمانی ایمن و مقرون به صرفه برای بیماران از آن جمله است.

فرانسه: خدمات بهداشتی برای تمام افراد، قابل دسترس و مقرون به صرفه است. دارو‌ها یارانه دریافت می‌کنند. این کشور جزء ارزان‌ترین کشور‌ها در حوزه درمان در جهان است. برای بیمارانی که سرطان یا ام‌اس دارند، تمامی خدمات درمانی و پزشکی به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

پایین‌بودن هزینه بیمه خدمات درمانی و کیفیت عالی مراقبت باعث شده که فرانسه همواره در رده کشور‌های با خدمات بهداشتی و درمانی عالی قرار گیرد.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۸، امید به زندگی در فرانسه برای زنان ۸۵.۷ و برای مردان ۸۰.۱ است و رتبه پنجم در جهان را برای امید به زندگی دارد.

سوییس نیز یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی و درمانی در جهان را دارست، اما سوال این است که چرا این کشور بهترین نظام ارایه خدمات بهداشتی درمانی را دارد؟ این کشور برای زایمان خدمات عالی ارائه می‌دهد که شامل مراقبت‌های قبل از زایمان، ارائه هزینه‌های مرتبط با زایمان، یک هفته اقامت در بیمارستان بعد از زایمان و آموزش مراقبت از کودک و همچنین ارائه خدمات مامایی برای بعد از ترخیص از زایمان در صورت واجد شرایط بودن است.

همچنین، دولت برای افراد کم‌درآمد، به لحاظ مالی نیز کمک می‌کند. بیماران نیز دسترسی مستقیم به تمام سطوح مراقبتی بدون مراجعه را دارند. زمان انتظار هم حداقل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیستم بهداشتی کشور سیستم درمانی کشور سازمان جهانی بهداشت میزان امید به زندگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت