Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمینی با اشاره به اهمیت کتاب گفت: کتاب، تنها دارویی است که ثابت شده برای رفع استرس کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی اکبر کاظمینی» در مراسم افتتاحیه کتابخانه خود در یزد گفت: اولین سوره  و آیه ای که از طرف خداوند بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد، آیه و سوره « اقرا» بود و  نخستین دستور خداوند به پیامبر نیز در زمینه خواندن بود که این نشان دهنده توجه و تاکید خداوند متعال بر امر خواندن را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیر کتابخانه ساز استان یزد ادامه داد: یکی از افتخارات انبیا، کتاب های آنها است که حضرت موسی با تورات و پیامبر اکرم (ص) با قرآن شناخته می‌شود که این امر نیز نشان دهنده اهمیت کتاب و خواندن است.

وی بیان کرد: کتاب دریا و بحر عمیقی است که با هر بار مطالعه ممکن است که کتابهای جدیدی تالیف شود زیرا افراد را به اندیشه وا می‌دارد.

کاظمینی ادامه داد: کتاب، تنها دارویی که ثابت شده برای رفع استرس، ناراحتی‌های روانی کاربردی است.

کاظمینی بیان کرد:محیط کتابخانه، محیطی پاک، منزه است که همه اقشار مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند و مختص قشر خاصی نیست.

میرزا محمد فرزند علی اکبر کاظمینی نیز در این نشست گفت: پدرم تا سن 20 سالگی این بستر برایشان فراهم بوده که با آیت الله شیخ غلامرضا فقیه یزدی همنشین باشند و پس از آن نیز معتمد بازار بودند و در آن زمان نیز در « یزد امروز» مقالات متعددی منتشر کرده اند.

وی گفت: این زمین 5 هزار متر مربع با عنوان مرکز آفرینش‌های ادبی ریحانه الرسول بوده است که اولین بخش آن کتابخانه عمومی‌است که افتتاح شد.

کاظمینی ادامه داد: در این محل اصلا کتابخانه ای وجود نداشته است و به عنوان نیازی در محله بوده است.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد بیرجند مجلس خراسان جنوبي روزنامه شبستان یزد کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتاء پیرامون «حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد» منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء درباره «حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد» منتشر شد.

متن پرسش و پاسخ مطرح شده به این شرح است:

پرسش: حکم وضو گرفتن و نماز خواندن و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد، چیست؟

پاسخ: اگر یقین ندارید خانه یا غذای او از پول غیر مخمس تهیه شده، تصرف در آن مانعی ندارد و اگر یقین دارید، ما به شما اجازه می‌دهیم تصرف کنید و معادل خمس آن را که تصرف کرده‌اید به سادات نیازمندی بپردازید و اگر تمکن ندارید بر ذمه بگیرید و هر موقع که توانستید بپردازید.

 

نظر مراجع تقلید درباره خمس زمین و مبلغ رهن خانه

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش