Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه‌ وصول مالیات در پنج‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵درصد رشد کرده است، گفت: بخشی از این افزایش درآمد از محل بدهی‌های معوق و بخشی از محل مبارزه با فرار مالیاتی با تأکید بر رصد تراکشنهای بانکی محقق شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امیدعلی پارسا با اشاره به جزییات عملکرد سازمان مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری تأکید کرد با توجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان مالیاتی نمی‌توانست برای جبران کسری بودجه فشار مالیاتی را به‌سمت واحدهای تولیدی ببرد و بر همین اساس تلاشهای جدی برای برای دریافت مالیات از مسیرهای جدید از جمله افزایش درآمد از محل مبارزه با فرار مالیاتی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در 5ماهه امسال نسبت به 5ماهه سال قبل درآمدهای مالیاتی حدود 45 درصد رشد کرده است، گفت: بر این اساس با توجه به اینکه در قانون بودجه مصوب مجلس که در سال جاری با توجه به کاهش درآمدهای نفتی میزان سقف درآمدهای مالیاتی افزایش یافته بود، حدود 89 درصد رقم مصوب محقق شده است، بر این اساس می‌توان گفت عملکرد سازمان در این برهه قابل قبول بوده است.

رئیس سازمان مالیاتی ابراز کرد بخشی از این افزایش درآمد از محل بدهی‌های معوق، بخشی از محل منابع جدید، بخشی از محل مبارزه با فرار مالیاتی با تأکید بر رصد تراکشنهای بانکی بوده است.

به‌گفته این مقام مسئول در پایان مرداد ماه حدود 53 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که همان‌طور که اشاره شد بار این افزایش درآمد روی واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار نبوده و در این مسیر رصد تراکنشهای بانکی کمک قابل توجهی به سازمان کرده است.

پارسا گفت: در شرایط رکود اقتصاد سازمان همکاری مناسبی با واحدهای تولیدی داشته است ولی تمام صنوف و حرف باید تحت پوشش سازمان مالیاتی قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه میزان فرار مالیاتی 35 هزار میلیارد تومان است، گفت: تنها 8 درصد درآمدهای کشور در اختیار دولت قرار می‌گیرد، به‌عبارت دقیق‌تر نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی تنها 8 درصد است این درحالی است که در کشورهای توسعه‌یافته این رقم بین 25 تا 30 درصد است. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارسا رئیس سازمان مالیاتی فرار مالیاتی در ایران عملکرد سازمان مالیاتی رشد وصول مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان